Behövs fläkt till detta nätagg?

Permalänk
Medlem

Behövs fläkt till detta nätagg?

Behöver jag en fläkt till detta nätagg?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314115

Vill gärna ha ett helt tyst nätagg...tror ni det blir för varmt om man kör utan fläkt?

Tack!

Permalänk

Nej då, men ha gärna en liten systemfläkt som blåser lite lugnt på agget plus de andra komponenterna.

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Ok, men jag tänkte bygga en mini-itx dator helt utan fläktar, alltså helt ljudlös. Klarar den sig utan nån fläkt?

Permalänk
Medlem

Det fungerade i alla fall för mig utan fläkt. Fast det var i en riktigt luftig låda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SillenHD
Ok, men jag tänkte bygga en mini-itx dator helt utan fläktar, alltså helt ljudlös. Klarar den sig utan nån fläkt?

En liten papst 80/120 mm kan du väl klämma dit?:P De är verkligen tysta. Eller ADDA

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8e
Det fungerade i alla fall för mig utan fläkt. Fast det var i en riktigt luftig låda.

Hur varmt blir ditt nätagg utan fläkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
En liten papst 80/120 mm kan du väl klämma dit?:P De är verkligen tysta. Eller ADDA

Tveksamt..

Permalänk
Medlem

en papst, adda eller nexus fläkt kan du nog sätta dit utan att det hörs, hårddisken kommer att låta hur du än gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarkoW
en papst, adda eller nexus fläkt kan du nog sätta dit utan att det hörs, hårddisken kommer att låta hur du än gör.

Fast man måste inte ha en hårddisk i datorn. Tex i ett multimediasystem så räcker det med ett minneskort och så streamar man resten mot en annan dator eller en lan-disk.

edit: Tempen på nätagget blev i alla fall i inte över 37c och luften runt omkring blev bara ett par grader varmare än rumstemperaturen. Fast då hade jag bara ett m-itx moderkort(ett epia), en hårddisk och en dvd.

Jag tycker att du ska testa dig fram. Använd en termometer och försiktigt öka belastningen och om du tycker att den blir för varm så sätter du dit en riktigt tyst och långsam fläkt.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för ditt svar.