Första försök med After Effects.

Permalänk
Medlem

Första försök med After Effects.

EDIT: Läs längre ner.

Så, nu har man efter några timmar i After Effects gjort sin första lyckade sak. Det är ett intro till mitt produktionsbolag.

Vad tycks? Någon som har något bra tips på vad man kan göra mer? För att få det snyggare? Helst då något som passar in.

Skulle gärna ha någon typ av skogsdunge eller något som man susar igenom. Men, det är svårt att hitta ett passande foto att jobba med.

http://hannes.taftea.se/dump/stalo.xvid.avi

Permalänk
Medlem

de var snyggt. fast lite kort kanske och varför blir hela bakrunden svart när den börjar zooma in mot Oet

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men jag tycker det var en tråkig font. Dessutom behövs det musik och ljudeffekter. Musik kanske jag kan stå till tjänst med.

Permalänk
Medlem

Givetvis ska musik och ljudeffekter på, det här är bara ett utkast. Men ja, angående att det fadeas ut, tanken är ju att det där ska vara före filmen då, och då vill man ju att det ska gå till svart. Och ja, det kändes bara som en roligare utgång än att bara fadea rakt av.

Permalänk
Medlem

mm. men feade bakkrunden lite mjukare kanske, kändes lite stelt och som det hackade till.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Det var helt okej. Känns dock som att du tappar tempot i slutet dock. Det borde kanske zooma in lite snabbare.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Jag drar upp den här tråden igen med en ny fråga. Jag har fixat till så att den går lite mjukare och jämnare, samt gjort om den till 16:9. (Har ingen komprimerad version att lägga upp, men kan fixa om det behövs)

Nu kommer jag till nästa problem; ljudet. Föst och främst, hur ska den låta? Och sen, hur fan ska jag lyckas skapa dessa ljud? Visst skulle jag kunna ladda hem färdiga ljud, men det är alltid roligare när man har något helt unikt.

Några förslag?

Edit:
iXam, du kan göra musik säger du. Lust att göra ett förslag? Jag är arbetslös och grymt fattig, så några pengar kan jag inte bistå med, men om du tycker sånt här är lika kul som jag tycker gör du det gratis.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det men jag tyckte att det fadades ut alldeles för snabbt