Permalänk
Medlem

Bra MMORPG??

Jag spelade Ultima Online fran 97 - 2002 fran och till och aven DaoC o EQ1. Sedan dess har jag mest spelat Mohaa och BF2 men nu ar jag lite sugen pa att borja spela ett MMORPG igen.

Jag antar att WoW ar det mest populara for tillfallet men finns det andra populara spel med ungefar lika manga anvandare?
Eller ar det nagot MMORPG som snart ska slappas som verkar lovande?

Jag ar inte sa fortjust i WoW sa har ni nagra tips pa schyssta MMORPG med manga anvandare eller nagot som snart ska slappas sa uppskattas alla forslag!

Jag har forresten bara en Dell Inspiron 6400 sa det ska helst funka pa en sadan

Tack for tipsen!

Permalänk
Medlem

Om du nu alltid gillat Ultima Online så ska du värkligen Spela Lineage 2, samma skapare som Ultima Online.

L2 har även ganska mycket igensamt med DAOC aka ett PVP spel, med PVP som riktlinge.

Finns oändligt att säga om spelet med det bästa är att skaffa din egen uppfatning: http://www.lineage2.com/

Btw tips bara, läsa reviews om spelet hjälper inte mycket, alla är skrina för Chronicle 0, och spelet har förändrat sig grymt mycket under de 2,5 åren det har varit aktivt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Jepp ska definitivt kolla L2! Har ett par kompisar som lirar det. Men ar det manga anvandare, Nya och Gamla?
Och skulle L2 funka pa min Inspiron 6400?

Ar det nagon som testat Vanguard?

Permalänk
Medlem

Skulle ifs inte påstå att L2 har något alls gemensamt med UO, det är helt skillda koncept. Dock så är det ett väldigt bra spel. Har för mig att Gamespot och MMOrpg.com har nya recensioner på L2. Det är helt klart ett spel som jag kan rekomendera så länge du kan leva med dom dåliga sidorna av det.

Sen så är det ganska många intressanta spel som kommer nu i vinter och nästa år. Dom största är väl Age of Conan, Warhammer, Aion och Vanguard enligt mig. Kan rekomendera dig att kolla in MMOrpg.com då det finns väldigt mycket information där om större delen av alla mmo spel. Väntar själv mest efter Aion och Vanguard.

Om du är sugen på något icke fantasy så är det mest Eve som gäller. Fruktansvärt bra spel.

Permalänk
Medlem

L2 har ca 100k spelare på NA servrarna, värden över så är det runt 2m spelare. Dock även om det inte är en enormt antal spelare så finns det gott om dem dock, spelet växer stadigt oxo med mer spelare hela tiden, för ca 1 år sedan var det ca 70k aktiva spelare.

Det kommer alltid en stadig ström nya spelare dock de första dagarna man spelar spelet lär du inte se många, det går väldigt fort att nå lv 20+, för en som väkrligen sätter sig in i spelet tar det bara 1 dag., runt lv 25+ när man kommer till minst staden Dion så börjar man se spelare. Ennu mer när du når lv 60+ dock

Tips dock ifall man börjar nu så finns det en relaktiv nystartad server, ca 1,5 månad gammal nu så mer eller mindre majoriteten av spelare är ganska låg lv där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tips dock ifall man börjar nu så finns det en relaktiv nystartad server, ca 1,5 månad gammal nu så mer eller mindre majoriteten av spelare är ganska låg lv där.

Franz heter den

Dock är det mycket bottar i L2...

Det roligaste är när du når 60+ och börjar pvp'a och gör lite skillnad i världen

(OT: Dingade 70 i förrgår med min SWS! )

Permalänk
Medlem

Eftersom du spelat mycket Ultima så kan du hålla ett öga på Darkfall !
www.darkfallonline.com

När det gäller Vanguard så fick jag beta-invite idag. Dock sitter jag fortfarande med sambons laptop. Så kommer nog inte använda min key.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::