Telia - Netgear - upprepad (lease) nedkoppling

Permalänk

Har fram till igår inte haft ett enda problem på ca 5år. Igår gav min gamla router, SMC Barricade 7004BR, upp. Jag ersatte den då med min wlan-router, USR5463, som jag haft inkopplad i SMC'n. Nu har även jag drabbats av det mysiga felet med lease time 1200 och får ingen ordning på det hur mycket jag än försöker.
Modemet är ett Zyxel Prestige 660H. Vad ska jag ta mig till?

edit: Har testat lite nu och det verkar som att det endast är när uTorrent är igång som jag tappar anslutningen under någon sekund när begäran om ip't skickas :S

Visa signatur

- - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Medlem

Är det en zyxel borde ju telia ha våta drömmar om att hjälpa dig. Annat är det för oss med Netgear :/

Permalänk
Medlem

Firmware V1.01.28 funka bra för mig

Hej,
Jag orkade inte läsa hela tråden men jag har kommit på att så fort jag uppgraderar firmware över V1.01.28 på min DG384GT så får jag problem med min telia uppkoppling, bland annat att den tappar kontakten ett tag, men även att hasigheten blev avsevärt sämre.

Jag fick nedgradera till V1.01.28 för att få tillbaka min fina uppkoppling

Thomas
http://www.notessidan.se

Permalänk

jag har haft telia 24mbit i två år snart..och det har strulat ända sen dag nummer ett.. nu har det blivit ännu värre sen ett halvår tillbaka..
har mailat till telia flera gånger men dom säger bara att ..ja.."blabla" i stort sett..

jag har ett zyxel P660h triple play eller vad det står (den är silvrig på överdelen och svart på nederdelen) och kan sällan vara online mer än 1-5 minuter innan jag blir nerkopplad..

det låter väldigt mkt som att jag har samma problem som många andra i den här tråden..

kan nån hjälpa mig?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred