Telia - Netgear - upprepad (lease) nedkoppling

Permalänk

Telia - Netgear - upprepad (lease) nedkoppling

Efter ha haft en DG834 router/adsl-modem i drygt ett ur som fungerat felfritt har jag på sistone fått problem. I samband med att lease-tiden går ut (var 20:e minut) och uppdatering sker inträffar ett sekundsnabb avbrott i internetåtkomsten. Detta orsakar nedkoppling av MSN/ICQ/FTP/onlinespel med mera vilket gör det överlag omöjligt använda internet i just mer än 20 minuter.

Då detta problem inträffat först nyligen utan någon hårdvaru eller annan ändring hos mig verkar det som förändringen ligger på telias sida. Jag spekulerar detta kan ha samband med uppgradering av nätet här till 24MB som kom nyligen, en tjänst jag f.ö ej beställt utan behåller min 8MB variant.
Har försökt allt för att fixa detta problem, omflashning av firmware till DG834:an både med gamla och nya versioner samt inställningar (MTU etc) utan framgång. Sökning har gett information att detta har blivit ett känt problem.

Jag har inga förhoppningar om att Telia skall fixa vilken förändring som nu orsakar detta problem för att hjälpa en tillverkare de inte har ekonomiskt samarbete med (läs Zyxel) eller officiellt verkar stödja. Att lämna tillbaka enheten till Netgear blir svårt med tanke på tiden som förlutit sedan inköpet samt det är svårt argumentera att det är något egentlig fel på den.

Min fråga är därför, har någon lyckats lösa detta problem och i så fall hur?

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Skulle gärna åxå vilja veta om någon har löst detta problem.. har exakt samma sak.. samma router.. telia.. allt.. och jag har lan nu.. så det känns jävligt piss när vi försöker lira wow men blir "utsparkade" var 20e minut..

Permalänk
Medlem

Jag har kört DG834G V1 (ej märkt med V1) i flera år utan problem.
Beställde 24/1 och nedkopplingarna kom samma dag som inkoppling.
Uppgraderade till en betafirmware som inte påverkade ett smack.

Gav upp och köpte ett Zyxel modem. Nu har jag bara nedkoppling en gång per dygn som varar i max tio minuter.

När telia bitfelsmäter kan man se att det ökar efterhand innan nedkoppling.
Vad jag kunde få fram är det ett systemfel de jobbar med.

Kan det vara så att det är de nya modemhyllorna som ger detta fel?
Ni kanske blivit överflyttade utan att veta om det. Men ligger kvar på
8/1.

Jag upplevde att hela mitt internet blev snabbare med 24/1 vilket de andra i familjen oxå påpekat.

Ni vet väl att DG834G bara har en troughput på 5mbit/S.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem nu i en/ettpar veckor.
Ringde telia, men tekninsksupports öppettider är från 0900.
Får väll återkomma till dom.

Edit....

Pratade med ett litet får man säga såhär "svin"....
Han påstår att det ligger i mina skarvningar eller egenutrustning....

Hur fan kan det göra det när jag har ett enda jack...Internet går ner när leastiden är slut och 1 sekund senare har jag internet igen.

Ringde en gång till, fick prata med en tjej..

Hon sade att min ipföhandling var katastrof. Hon såg att jag förhandlade om en ny ip varje minut.......0902 0903 0904 osv

Har en router en trådlös linksys WRT54GL, kan det ha blivit knas i inställningarna av sig själv på den...

Jag har även ett nytt modem den silvriga zyxel. fick det för en vecka sedan när problemen började.

Kanske byta tillbaka till det svarta ist.

Är på jobbet så det får väll vänta.

//Kabben

Edit 2

Hittade detta i tråden om Dlinks 604a

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av SnoWy
Hejsan, jag har en DSL624T och Telia ADSL, i förra veckan började den crasha var 20:onde minut, dom på Telia sa att min router står och letar efter nya IP-adresser hela tiden och därför crashar den. Dom råde mig att gå in på D-links hemsida, och att allt skulle stå där, jag hittar absolut ingenting om detta problemet, är det någon som har/haft liknande problem, var snäll och hjälp mig,

Tack på förhand

[/QUOTE]

Så vad ska man tro...... Jag vidhåller att det inte är fel på mina prylar

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Jag har ett DG834 router/adsl-modem.. och jag pratade just med telia.. och han sa att det var netgear som var "boven i dramat".. och att han inte egentligen kunde gör nått annat än att testa en av deras andra firmwares.. vilket inte funkade.. nu har jag även pratat med netgear.. och han sa att dom visste om problemet.. och att det beror på att telia uppgraderade för 1 vecka sen.. och att dom höll på att titta på det tillsammans med telia.. och det var inte mycket annat han kunde göra..
sådeså.. nu ska jag åka å köpa ett zyxel.. =/

Permalänk
Medlem

Det är bara det att jag har ett zyxel modem, det nya silver......

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grilk
Jag har ett DG834 router/adsl-modem..

Godtog Telia en felanmäla för att slippa betala (helt eller delvis) för en bredbandstjänst du inte kan fullt ut använda? Eller ansågs ansvaret ligga på Netgear?
Det är en liten framgång båda verkar vara överens ett fel faktiskt finns. Nu får vi se om någon har kurage stå upp ta ansvar.
Att låta förmodligen tusentals kunder ta smällen ekonomiskt för icke fungerande bredband medans de väntar på en eventuell lösning eller inköp av nytt modem/router p.g.a detta fel de varken orsakat eller på något sätt kunnat förutse anser nog de flesta är helt oacceptabelt.

Ska nog ringa Netgear också och höra. Med tanke jag bytte till dem ifrån D-Link när min gamla router dog i hopp om högre kvalité och hopp slippa de uppkopplingsproblem den orsakade hoppas jag de inte är främmande för ett inbyte. Förutsatt de nu har några enheter som är kända faktiskt fungera med Telia..

EDIT - Svar till evertwes
Har en V2 DG834Swe utan trådlöst och synchar i 8128/1056kbps. Har haft full hastighet hela tiden utan problem. Nyhetsgrupper/nedladdningar/ftp/edonkey/bittorrent och andra P2Pnätverk - allt rullar på i korrekt hastighet.

Kan lägga till de länkar jag hittade när jag undersökte mina problem, kanske någon finner dem intressanta.

Whirpool (!) forumen för Netgear - http://forums.whirlpool.net.au/forum-threads.cfm?f=82&g=59
DG834 specifik tråd - http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=486501
Sida med firmwares som påstås vara testade för bäst stabilitet - http://mytheone.googlepages.com/
Netgears officiella hemsida med firmwares etc - http://www.netgear.com/Products/RoutersandGateways/WiredRoute...
Wikipedia länk om DG834 med massa infolänkar om hackning. Maskinen kör linux så den kanske går ha lite skoj med för intresserade även om den inte duger till routing - http://en.wikipedia.org/wiki/DG834G

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

okej, ännu en gång...

om ni är säkra på att felet inte ligger i er utrustning (se modem, router, splitter, 1:a jack samt att inga förlängningssladdar används mellan telefonjack och modem) så är det inte mer än så att det bara är att ringa till telia och begära (se kräva) att tekniker bokas ut för hembesök. om teknikern hittar felet hos er så står ni för kostnaderna. hittar teknikern inte felet hos er utan om felet ligger mellan 1:a jack och station (inkl på station) så står telia för hela kalaset.

sen är det upp till var och en om man vill lyssna på de råden man får av supporten eller inte. supporten sitter juh bara och gör detta hela dagarna så dom måste juh ha fel! eller?

kontenta: följ supportens råd eller boka ut tekniker - svårare än så är det inte.

sen om det visar sig att telia inte kan leverera den hastigheten ni önskar stabilt på er kopparaccess så är det bara att byta ner sig (alt be telia att sakta men säkert sänka hastigheten tills linan blir stabil) eller byta leverantör (och problemet kommer kvarstå då kopparaccessen är den samma).

//skrock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
okej, ännu en gång...

om ni är säkra på att felet inte ligger i er utrustning (se modem, router, splitter, 1:a jack samt att inga förlängningssladdar används mellan telefonjack och modem) så är det inte mer än så att det bara är att ringa till telia och begära (se kräva) att tekniker bokas ut för hembesök. om teknikern hittar felet hos er så står ni för kostnaderna. hittar teknikern inte felet hos er utan om felet ligger mellan 1:a jack och station (inkl på station) så står telia för hela kalaset.

sen är det upp till var och en om man vill lyssna på de råden man får av supporten eller inte. supporten sitter juh bara och gör detta hela dagarna så dom måste juh ha fel! eller?

kontenta: följ supportens råd eller boka ut tekniker - svårare än så är det inte.

sen om det visar sig att telia inte kan leverera den hastigheten ni önskar stabilt på er kopparaccess så är det bara att byta ner sig (alt be telia att sakta men säkert sänka hastigheten tills linan blir stabil) eller byta leverantör (och problemet kommer kvarstå då kopparaccessen är den samma).

//skrock

Var säkert dej jag talade med idag.... läste innantill från suport boken, hehe...... Men om du kollar in alla trådar som har kommit upp nu, som handlar om att internet kopplar ner efter 20 min.

Vad har du att svara om det.

Är det impleniteringen av annex M som stör eller.... Ala har ju fått problem samtidigt. oberoende om dom har netgear dlink eller som jag linksys....

Tjejen jag pratade med sade att min iphantering var katastrofal, ansökte om ny ip 1 ggn i minuten.
Jag har inte gjort någon ändring av min utrustning.
min utrustning står på anhåll ipadress automatiskt..

SÅ SNÄLLA KOM MED LITE INFO

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

rätt surt att du är tvungen att skriva sketna omogna kommentarer som: "Var säkert dej jag talade med idag.... läste innantill från suport boken, hehe......" mitt svar blir: nej, jag jobbar inte på telias bredbandsupport.

så vad är det för info du vill ha? efter som du verkar så über-kunnig så kan juh du lista ut det själv eller? jag tänker iaf inte engagera mig något mer i detta och nästan hoppas på att supporten inte heller gör det..

//skrock

Permalänk
Medlem

Creds till dig skrock, du resonerar som jag och verkar oxå ha bra koll på läget...
Supporten har ju oftast koll på standardfelen och jobbar med sådant hela dagarna. Klart som fan de har koll oftast, men inte alltid (det uppkommer ju nya fel ibland när de som driftar nätet uppdaterar firmware).

Man kollar sin utrustning, testa låna ett modem/router från ngn polare. Skiter det sig även med det modemet/routern borde inte felet vara hos dig. Bara att begära ut en tekniker som kollar felet.

Nu verkar de ju uppenbarligen har uppstått ett fel när _Skanova_ uppdaterat sin utrustning. För det är ett dotterbolag till Telia, inte teliabredband, som äger all utrustning numera. De flesta operatörer hyr bara in sig i deras utrustning... Och kopparaccessen (telefonledningen på vanlig svenska) är densamma vem du än väljer som leverantör.

Visa signatur

//MIW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
okej, ännu en gång...

//skrock

Både Netgear och Telia har medgivit det finns ett fel som uppstår i kombination mellan deras produkter. Vad felet är och hos vem det ligger är för tillfället okänt. Det finns alltså ingen lösning heller som tekniker eller support kan ge.
Innan detta är känt är det därför omöjligt säga vart felet ligger men det är enligt all god affärssed orimiligt låta en tredje part (kund) ta den ekonomiska smällen för obestämd tid när problemet ligger någonstans mellan Telia och Netgear. Det logiska är att en av företagen tar ansvar för stunden för lösa detta t.ex genom tillhandahålla nytt modem för att sedan reglerar skulden sinsemellan när allt är utrett.

Så dina "råd" är varken genomförbara eller relevanta när detta problem uppstår vilket du skulle noterat om du läst tidigare inlägg, grilks t.ex, innan du börjar skriva raljerande svar. Att avsluta med att sedan önska att supporten inte ska hjälpa och hota med att inte engagera sig (ett engagemang som inte tillfört något) mer i denna tråd gör det tämligen klart vem som är omogen.
Med tanke på du misslyckas förstå tidigare inlägg är det dock kanske bäst jag klargör vem jag syftar på. Det är du.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
rätt surt att du är tvungen att skriva sketna omogna kommentarer som: "Var säkert dej jag talade med idag.... läste innantill från suport boken, hehe......" mitt svar blir: nej, jag jobbar inte på telias bredbandsupport.

så vad är det för info du vill ha? efter som du verkar så über-kunnig så kan juh du lista ut det själv eller? jag tänker iaf inte engagera mig något mer i detta och nästan hoppas på att supporten inte heller gör det..

//skrock

Ja förlåt.... Inte min mening att förnärma dej.

Men du skulle hört han rabbla, värsta jag varit med om....

Men man blir sur när inte supporten kan hjälpa oss som får fel.
Jag har kollat min ipförhandlkng, dn är inställd per automatik på 1200 sekunders omförhandling, ändå omförhandlar den det varje minut.

Det verkar funka utan routern, men vilken router rekomenderar Telia som funkar med deras när.

Linksys dlink och netgear funkar ju inte iallafall...

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Detta problem måste nästan vara en bieffekt av "Annex M"-införandet, jag tror att det är därför det inte genomförs lika snabbt som Telia utlovade ifrån början.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk

Kom efter en halvtimme i kö fram till Netgears support idag.
Blev informerad om att problemet som tidigare misstänkts beror på Telias/Skanovas uppdatering med Annex M.

Enligt Netgear beror det på att Telia inte kontaktade dem innan vad och hur de skulle uppgradera så de kunde släppa en lämpligt modifierad firmware. Någon mera insatt vet säkert om någon sådan skyldighet finns fastslagen informera alla potentiella hårdvaruleverantörer. Med tanke på det finns tecken att inte bara Netgear utan också andra märken inklusive Telias brand-of-choice Zyxel har problem kanske det skulle kunna ske en förbättring på det området.
Netgear sade vidare en uppdatering var på gång men hade ingen aning när, kundsupporten drog en okvalificerad gissning på "en månad". Vid förfrågan så sade de att problemet gällde [b]alla[/b] deras ADSL produkter.

Problemet för oss kunder blir därför tyvärr att Telia säger det är Netgears fel medans de säger precis tvärt om och ingen vill ta ansvar. Precis som jag fruktade.
Lösningarna som finns ser ut att vara antingen köpa ett annat märke eller, om man kan stå ut med 20-minuters internet, vänta obestämd tid på en uppdatering.

Jag skall dock prova ringa igen på måndag under kontorstider se om någon med mera befogenheter har möjlighet fatta något annat, möjligvis goodwill, beslut.
Förhoppningsvis inser något av de båda företagen att sticka huvudet i sanden och skjuta över allt på deras kunder, hur strikt korrekt lagligt det än är, leder till mycket dålig publicitet.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett zyxel nu.. funkar utan problem <3..

Permalänk

This posted in english to facilitate reposting since this problem seems to affect users all over the world.

I might have found a possible solution to the loss of internet connection when the router/modem renews the ip. Just finished a two hour long session playing World of Warcraft without disconnections after previously being unable to stay online more than 20 minutes. Instructions are as follow.

Verify you have this problem

1: Log in to your router. Default ip is http://192.168.0.1 . Standard login/password is "admin"/"password"

2: In the left menu click "Router Status"

3: Pick "Connection Status" in the right window.

4: Note the time for "Lease Obtained" and "Lease Renewal". The difference between these two is the interval which will be used later.

5: "Close the window" and pick "Show Statistics" instead

6: Note the "Up Time" value and compare it to the "Lease Obtained time". For example, if the up time is 6 minutes and the lease was obtained also back then and you experienced a disconnection the problem is verified. If you want to doublecheck just wait until the "Lease Renewal" time comes and see if your internet access cuts when this is performed

How to work around the disconnections

Workaround 1: Before the lease is to be renewed use the "Renew" option in the "Connection Status" window and do it manually. This have to be repeated before every automatic renewal to avoid disconnections.

Workaround 2: Use the following link to instantly renew without entering the router webinterface.
http://192.168.0.1/setup.cgi?next_file=system.htm&todo=renew

Workaround 3: Open the above link and have your webbrowser automatically refresh it at a set interval suitiable to your lease period. For opera, right click in the window and select "Reload Every..".

Workaround 4: If your browser does not support this feature download the attached html files and open them in your browser. The page will automatically send the renew command at a set interval. You have to change this to suit your ISPs settings. See point 4 above. If the router is set to renew every 20 minutes (Telia default) you want to perform the manual renewal at a shorter interval to avoid disconnections.
Check the source for main.html to change the "limit" variable, default is every 19 minutes 30 seconds (var limit="19:30")
Download here http://www.filehosting.cc/file/11046/Netgear834-iprenew-auto-...

Points 2,3 and 4 requires you already logged recently once to verify admin access to the router from your IP. Thanks to my brother for figuring out and scripting these solutions.

As you might notice the real problem doesn't seem to be a hardware issue. For whatever reason the manual and automatical renewal seems to be handled differently. Which should mean the fix should be very minor and quick to handle properly by releasing a modified firmware update. Why this is taking so long I have no idea, it's not like this problem is very new or unknown. Still it is not even mentioned on the official Netgear pages or boxes meaning many might be stuck with a poor ISP connection without knowing why.

According to Netgear support the problem is caused by ISPs (Telia/Skanova in my case) updating their network to Annex M and not informing them so they could add support to their products. Telia on the other hand says their net is working fine, other brands having no problem, and it's Netgear that is having compatability issues. Netgear Swedish support have no date on an updated firmware, the person I spoke with gave an uneducated guess of "a month or so". Which is bad considering he also said all their ADSL products were affected by this problem.
Both seem to be content on blaiming eachother leaving us users taking the economical hit being forced to either buy new hardware or get stuck with poorly performing connections for an undetermined period of time.

NOTE: If you are having problems using the above due to being asked to log in for each refresh try removing your admin password. As long as you have remote access disabled only computers connected directly from an internal ip will be allowed in meaning the security risk should be minimal.

Tested on
Netgear DG834SWE
Router firmware: V3.01.31
ADSL Firmware Version: 6.01.00.12
Swedish Telia ADSL 8MB connection.

Firmware availible from http://mytheone.googlepages.com

You are free to repost this, partial or fully anywhere and modify/improve the script as you see fit just as long as a link to this forumthread is provided along with it.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Sitter med en WRT54GL och fick exakt detsamma svar från supporten som kabbe.

Rekommendationen var koppla bort routern & prova med dator direkt.
Det jävliga är att modemet direkt kopplat till datorn fungerar felfritt som det skall.

Får hoppas någon kommer med en firmware uppgradering snart -_-

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem med min Netgear router. Dock bytt till en linksys nu som funkar felfritt.

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk
Medlem

Jag la in den senaste orginal firmware som kom i somras på min wrt54gl och nu har det fungerat hela kvällen ^_^

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag och flera i min bekantskapskrets har samma problem, våra uppkopplingar dör i några sekunder vilket leder till "dissconnect" i onlinespel etc. Började i samma veva som Telia började med annex m.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Har fortsatt spela under hela helgen utan problem efter tagit bort lösenordet i min router och låtit scriptet rulla på i bakgrunden i explorer.
Om det inte passar p.g.a annan modell eller märkte på er router/modem kontrollera om ni har webinterface i den. Om så är fallet undersök om den har funktion manuellt "renewa" adressen och se om att göra så undviker nedkoppling.
Funkar det så skulle det, i brist på kompatibelt script, fungera göra ett mus-macro som klickar på lämpligt knapp för samma effekt. Förutsatt det finns en extra dator i nätverket som detta kan köras på som inte används.
Lycka till, är bedrövligt att det ska ta ett sådant här irriterande problem sådan lång tid för en officiell lösning.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Hörde från en kompis att Telia/Netgear skulle släppa någon fix i morgon för detta felet.

Permalänk
Medlem

Har typ samma problem, fast det gäller bara min dator.
Ibland när jag startar datorn så måste jag starta om routern för att logga in på msn/steam/wow/bf2142. Men när jag är inloggad där så funkar allt perfekt.

Men när jag t.ex loggar ut från nått av program/spelen så kan jag inte logga in igen?

Så då måste jag starta om routern!

Detta behöver inte mina polare göra hemma hos mig!, varför?

Har en Netgear RP614v3

Permalänk
Medlem

Har samma problem, som började för 2-3 veckor sedan.. helt omöjligt att lira onlinespel eller chatta.
Sitter med Zyxel Tripleplay (nyaste FW) och en Belkin router.

Blir så lack på att lösning inte redan finns då det är mängder med folk som har liknande problem.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

blir så lack på den här skiten...

Visa signatur

//krille

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om nytt firmware?

Permalänk
Medlem

Shoppade en Netgear RP 614 V4 för några dagar sedan och jag fick samma strul som ni andra. Pratade idag med en teliatekniker och han trodde inte de skulle nå någon lösning innan årskiftet.

Han rekommenderade mig att byta till Zyxel istället, det var den routern som de hade minst problem med.

Pratade med min butik idag och de har lovat att jag ska få testa en Zyxel Prestige 334...någon som har den och vet om det funkar med telia eller är det bara som att välja mellan pest eller kolera?

Permalänk
Medlem

Klart att dom rekommenderar Zyxel... deras 662HW kostar ju för tusan 2500kr.

Var precis på väg att köpa en Netgear DG834, men det får vänta nu.
Någon med Telia som kan tipsa om en annan trådlös router/adsl modem som faktiskt fungerar.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Jag hade också samma problem..
Men jag löste det med den där uppdaterings-url:en, tog hjälp av curl och launchd i OS X och fixade så att den uppdaterar lease-tiden hela tiden med jämna mellanrum och vips behövs ingen websida vara öppen hela tiden eller liknanade
får se när dom får tummen ur och fixar en ny firmware bara..