Permalänk
Medlem

caseking.de

Tjena.
Någon som handlat från dem?
Skickar dem till Sverige?
Det är ju så mycket som är billigare där nere

Vad kan frakt och sånt gå på från tyskland och hit?
Tack på förhand

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Att de skickar till Sverige och fraktkostnaden står utskrivet på
deras sida.

_____________bis 5 kg ab 5 - 9 kg ab 9 - 31,5 kg
Schweden (SE): 13,90 EUR 18,90 EUR 29,90 EUR

http://www.caseking.de/shop/catalog/shipping.php

Permalänk
Medlem

Vill bara ge mitt omdöme av dem här.

De är riktigt bra. Väldigt seriösa. Kan mycket bra engelska och är väldigt snabba på att svara på mail. Kompletterade ordern med flertalet produkter och inget blev fel. Köpte kanske ett 20 tal produkter. Att man kan betala med PayPal är ett stort plus. Frakten är inte sämre än elfa.se t.ex så bli inte skrämda.

Kan inte göra annat än att rekommendera dem!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som missar nått eller är de inte oerhört mycket billigare än här i Schweden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Är det bara jag som missar nått eller är de inte oerhört mycket billigare än här i Schweden?

Vissa grejer på caseking.de är tokbilligt. Men man får köpa en liten hög med grejer om man vill spara på det. Frakten ligger mellan 130kr och 300kr.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx

Vissa saker är billigare andra dyrare.
En del marknadsförs inte i Sverige.

Antecs chassi är de dyrare på, medans t.ex. Lian Li är
billigare.

Permalänk
Medlem

köpte från dem för några år sedan och allt gick väldigt smidigt.. betalade via paypal och fick hem de några dagar senare.. fick snabba svar i mail jag skicka till dem också..

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag väcker gammal tråd, men har tänkt att lägga en order hos Caseking.de och undrar ifall dom fortfarande är att rekommendera?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Exabyte,
Ja - det var en gammal tråd du väckte upp.

Jag har handlat hos dem vid några tillfällen och hittills har det inte varit några problem med beställning och leveranser, enligt min erfarenhet. Dock har jag inte behövt reklamera något så där vet jag ej hur de fungerar med det. Sedan är vissa saker billigare där nere och ibland är utbudet på en del saker större i många av de olika Tyska butikerna mot vad man kan finna i t.ex. Sverige. Det finns några till butiker att välja bland förutom CaseKing.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saint25:

Exabyte,
Ja - det var en gammal tråd du väckte upp.

Jag har handlat hos dem vid några tillfällen och hittills har det inte varit några problem med beställning och leveranser, enligt min erfarenhet. Dock har jag inte behövt reklamera något så där vet jag ej hur de fungerar med det. Sedan är vissa saker billigare där nere och ibland är utbudet på en del saker större i många av de olika Tyska butikerna mot vad man kan finna i t.ex. Sverige. Det finns några till butiker att välja bland förutom CaseKing.

/Saint25

Som vilka tex?

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Som vilka tex?

Welcome to computeruniverse.net! är bra och har riktigt fina betyg på prisjakt om man vill läsa mer!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Har beställt en gång därifrån, fick paketet efter ca 5 dagar så var nöjd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Som vilka tex?

Här kommer några blandade tyska länkar:
Alphacool - CPU Kühlung und Wasserkühlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool
Aqua Computer Homepage
Aquatuning - Der Wasserkühlung Vollsortimenter
Com-tra.de - Wasserkühlung Case-Modding Mauspads
ALTERNATE - Hardware - Software - Entertainment
Cyberport.de - Computer, Notebooks, Fernseher, Apple, Handys & Digitalkameras
Frozen Silicon
HiQ24 Onlineshop - Aus Liebe zur Hardware!
Norskit.de
OC-Card.de - Der Online Shop für Wasserkühlungen, Casemodding und PC-Zubehör -
Online-Shop für CPU-Kühler, PC Gehäuse, Wasserkühlung, Lüfter, Netzteile, Modding- und Gaming Equipment - PC-Cooling.de
PCSilent.de
Teschke.de
Watercooling.de - Wasserkühlung - Case Modding - Overclocking - Cooling
Watercool.de
K&M Hardware Shop: Computer Hardware zum kleinen Preis - kmelektronik.de
Hardware - Computer Shop - Hardware Versand - hoh.de

Några sökmotorer:
Amazon.de: Günstige Preise bei Elektronik & Foto, DVD, Musik, Bücher, Games, Spielzeug & mehr
Shopping made simple mit Shopping.com Deutschland
Geizhals.at EU
PreisSuchmaschine.de - Ihr Preisvergleich - Deutschland
Preisvergleich PreisTrend.de
Preisvergleich bei idealo.de
PriceBomb.de - Preise in den Geschäften suchen und vergleichen, bevor du kaufst
Preisvergleich und Produktportal - Schottenland.de
Preis.de - Ihr Preisvergleich
Guenstiger.de - Der grosse Preisvergleich im Internet
Billiger.de - Preisvergleich mit TÜV-Zertifikat
Preisvergleich und Testberichte bei Ciao
Wikio - Informations- und Nachrichtenportal - surf and subscribe

Håll till godo med dem om du finner något av intresse bland de här länkarna.

/Saint25

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde nyligen tillbehör från computeruniverse och fick dem på en vecka trots att de inte fanns i lager vid beställningstillfället (1–3 dagars leveranstid).

Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd!