Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Är det där ett korrekt bevis på grafiken i Lair så är jag allvarligt talat inte speciellt imponerad, det ser ut som låg upplösta bilder som är uppskalade.
Men förhoppningsvis ser den slutgiltiga produkten bättre ut.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Är inte detta imponerande?

Betänk storleken på den besten, det är nog riktigt imponerande i rörelse, när man väl har en sån jagandes efter en...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fan att man har en nästan ny 42" tums Plasma, som är lågupplöst! :/
Köpte den för lite över 1,5 år sen... finns det nån bra högupplöst TFT 22" skärm kanske, som man skulle kunna köpa? Kanske bra att ha när gumman ockuperat TVn, vilket ju brukar hända på kvällarna, hehe

Permalänk
Medlem

Jahapp, då köpte man en PS3 då fast jag skulle vänta ett tag med att köpa den.

Men jag kan ju säga att jag inte ångrar att jag köpte den....fyfan vilken maskin!
Många tummar upp för den!

Än så länge har jag bara Resistance men ska köpa något nytt spel idag eller imorgon.....

Rnann heter jag på PS Network så ni som kör Resistance kan gärna adda mig som friend. Hade varit kul att spela med Swec-folk.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem

Jag känner precis tvärt om, spelar ingenting vilket kanske inte var nån skräll. Motorstorm var kul i 5 timmar och Resistance går ju inte att styra alls med kontrollen.

Nå andra spel som är värda pengarna?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Resistance går ju inte att styra alls med kontrollen.

Första FPSet du lirar på konsol? man måste spela igenom ett eller två spel innan det sitter. Ge inte upp, du kommer missa otroligt många bra spel om du gör det.

Andra bra spel är ju Virtua Fighter 5 och Tekken 5 (Playstation Store) sen finns det ju ett flertal multiplattformsspel med Oblivion i spetsen som är värda att köpa om man inte lirat dem till PC/360 innan

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Avstängd

Virtua Fighter 5 helt klart.

Permalänk
Medlem

/ Tekken helt klart!

jaha, då var den stackars maskinen på väg hem igen..

nån som vet var man köper en ny på västkusten för hyfsat vettigt pris? SIBAs är skitslut i Trollhättan/Uddevalla/merparten av GBG och Älgiganten har bara ett jobbigt FPS-paket (med skitfilm med dessutom) på samma ställen för 9 papp. (dom har iof inga maskiner heller ändå på dessa orter verkar det)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

beställde oblivion i torsdags förra veckan från videogameplus och fick de idag
har spelat ca 4h nu och tycker de är kanonbra hittils fast lite klurigt
Kostade mig 473kr...

Om ni inte kört spelet tidigare ge den en chans

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
/ Tekken helt klart!

jaha, då var den stackars maskinen på väg hem igen..

nån som vet var man köper en ny på västkusten för hyfsat vettigt pris? SIBAs är skitslut i Trollhättan/Uddevalla/merparten av GBG och Älgiganten har bara ett jobbigt FPS-paket (med skitfilm med dessutom) på samma ställen för 9 papp. (dom har iof inga maskiner heller ändå på dessa orter verkar det)

köpte min ps3 på elgigant i överby THN för 5999 på release dagen, ej förbokat där:)

dock hade dom bara en kvar efter att jag o min kompis köpt var sin^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

köpte en HDMI kabel nu och testade äntligen spelen som jag hade köpt samt lite demos.
vet inte riktigt vad det är frågan om,men genji flöt fruktansvärt dåligt,både bilden samt ljudet saktade ner under dom mest rörande scenerna.
märkte av det lite grann på motorstorm med,långt ifrån genji,men ändå lite.

ska fortsätta att testa lite demos och spel nu..fortsätter det såhär så ska man ju nästan ha en ny ps3,för såhär dåligt kan det ju inte bara flyta på tycker jag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

vaf.. det vart ju ett bra pris, men bara nått jippoerbjudande ändå antar jag.

undrar hur det ser ut med skeppningen, känns som fördelningen av maskiner blivit lite galen både över land/regioner/och försäljningsformer av bristen, trots att det borde finnas minst 30000 kvar nu att döma. (?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
/ Tekken helt klart!

jaha, då var den stackars maskinen på väg hem igen..

nån som vet var man köper en ny på västkusten för hyfsat vettigt pris? SIBAs är skitslut i Trollhättan/Uddevalla/merparten av GBG och Älgiganten har bara ett jobbigt FPS-paket (med skitfilm med dessutom) på samma ställen för 9 papp. (dom har iof inga maskiner heller ändå på dessa orter verkar det)

Mediamarkt i Sisjön GBG?

De hade ju PS3 för 5600 eller nåt.. Inga spel bundles eller så, bara maskinen och handkontroll

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Första FPSet du lirar på konsol? man måste spela igenom ett eller två spel innan det sitter. Ge inte upp, du kommer missa otroligt många bra spel om du gör det.

Nej inte första FPSet på konsol, men tycker att precisionen i sixxaxxis eller vad den heter inte alls är lika bra som 360 motsvarighet, och den är inte nära kontrollen man får på pc ändå.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Mediamarkt i Sisjön GBG?

De hade ju PS3 för 5600 eller nåt.. Inga spel bundles eller så, bara maskinen och handkontroll

jaha, där ser man. trodde det bara fanns i STHLM. nå, lite långt är det ifall samma sak är med den nya, men klart bra alternativ annars.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
/ Tekken helt klart!

jaha, då var den stackars maskinen på väg hem igen..

nån som vet var man köper en ny på västkusten för hyfsat vettigt pris? SIBAs är skitslut i Trollhättan/Uddevalla/merparten av GBG och Älgiganten har bara ett jobbigt FPS-paket (med skitfilm med dessutom) på samma ställen för 9 papp. (dom har iof inga maskiner heller ändå på dessa orter verkar det)

Har du reklamerat Ps3:an och får pengarna tillbaka?
Hur gör de med bluray-filmen, affischerna och tröjan då?
Vill ha kvar min this is living tröja :).

Ps. Virtua Fighter FTW :).

Permalänk
Medlem

hmm e lite sugen på att skaffa oblivion.
e bara lite fundersam med hur det blir med framtida tillägg. kommer jag kunna köpa det på svensk psn butik om jag har en amrikansk utgåva?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Har du reklamerat Ps3:an och får pengarna tillbaka?
Hur gör de med bluray-filmen, affischerna och tröjan då?
Vill ha kvar min this is living tröja :).

Ps. Virtua Fighter FTW :).

nja, jag använde ju distansavtalslagen i stället eftersom jag inte ville riskera fastna i nån slags spökboll mellan mig, distributör och säljare. men ja, de ville ha med allt, även filmen. hur det funkar för dig vet jag inte då du (av tröjan att döma) köpte den på plats. men det borde ju gå ändå om du kontaktat distributören innan. (som jag också gjorde) de låter dig veta hur det blir, söla inte bara, och förbered en detaljerad "felrapport" om dina upplevelser.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nja, jag använde ju distansavtalslagen i stället eftersom jag inte ville riskera fastna i nån slags spökboll mellan mig, distributör och säljare. men ja, de ville ha med allt, även filmen. hur det funkar för dig vet jag inte då du (av tröjan att döma) köpte den på plats. men det borde ju gå ändå om du kontaktat distributören innan. (som jag också gjorde) de låter dig veta hur det blir, söla inte bara, och förbered en detaljerad "felrapport" om dina upplevelser.

Ok, tack.
Det värsta är imho att den har lungnat ner sig lite nu. Man stör sig fortfarande på att den går till nivå 2-3 i xmb men den är inte som den var från början, och orka ha Nordisk Film begära att jag ska betala deras felsökningskostnad om de nu anser att den är ok...
Kan du pma din felrapport då den är likadan troligen ;)?

Edit: fixade ps3:an så att den foldar och stoppade in den i min tvbänk så att lluften blåstes mot en vägg och voila, ps3 ala xbox360

Permalänk
Avstängd

Ångra köpet då om du köpte på distans.
Bara skicka tillbaka om varan är i ok skick.

Permalänk
Medlem

Definition: han köpte troligen i butiken eftersom han fick tröja bla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Ok, tack.
Det värsta är imho att den har lungnat ner sig lite nu. Man stör sig fortfarande på att den går till nivå 2-3 i xmb men den är inte som den var från början, och orka ha Nordisk Film begära att jag ska betala deras felsökningskostnad om de nu anser att den är ok...
Kan du pma din felrapport då den är likadan troligen ;)?

Edit: fixade ps3:an så att den foldar och stoppade in den i min tvbänk så att lluften blåstes mot en vägg och voila, ps3 ala xbox360

haha, ja den kanske smälter pastan på plats om du plågar den hårt nog.. (nä, seriöst så var det bara en verklighetsfrånvänd önsketanke) min gick aldrig upp i 3 bara på XMB, men den ville dock inte gärna ner därifrån sen även om man bara stog parkerad i XMB efter spelande. så din låter ju jobbigare än min isf. klar anledning att klaga i min mening.

visst, kan PMa den. föreslår dock att du skriver en egen ändå, för ha mätvärden som motsvarar just din maskin om inte annat. (och att formulera lite elegantare kanske..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det inte lite ironiskt att de så kallade barnsjukdommar kom med den försenade PAL versionen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Är det inte lite ironiskt att de så kallade barnsjukdommar kom med den försenade PAL versionen?

Fast nästan lite typiskt. Vi har ju fått den nya versionen efter vad jag har förstått. Den som alla regioner ska ha sen. Utan EE. Så de måste ju ha dragit om lite saker på moderkortet. Schysst egentligen. Låter europa få vänta och låter oss sen få buggtesta deras nya PS3 version medans både asien och usa har vältestade maskiner i handeln.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fast nästan lite typiskt. Vi har ju fått den nya versionen efter vad jag har förstått. Den som alla regioner ska ha sen. Utan EE. Så de måste ju ha dragit om lite saker på moderkortet. Schysst egentligen. Låter europa få vänta och låter oss sen få buggtesta deras nya PS3 version medans både asien och usa har vältestade maskiner i handeln.

Är själv köpsugen men just nu känns det lite som ett lotteri om man ska få en "tyst" eller svävare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Är själv köpsugen men just nu känns det lite som ett lotteri om man ska få en "tyst" eller svävare.

Byt den om den inte håller måttet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Är det inte lite ironiskt att de så kallade barnsjukdommar kom med den försenade PAL versionen?

jo, oerhört. men dom piskade Kineserna började givetvis somna till av tempot ibland just nu bara, allt enligt lagen om allts jävlighet.

fast hade jag varit en piskad Kinesare som levde under vetskapen att jag snart skulle få sparken efter de vanliga maximala 2 åren utan vare sig sista eller första lönen hade jag också struntat i kylpastan åt de rika västerländska svinens PS3or den sista månaden på kneget..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jo, oerhört. men dom piskade Kineserna började givetvis somna till av tempot ibland just nu bara, allt enligt lagen om allts jävlighet.

fast hade jag varit en piskad Kinesare som levde under vetskapen att jag snart skulle få sparken efter de vanliga maximala 2 åren utan vare sig sista eller första lönen hade jag också struntat i kylpastan åt de rika västerländska svinens PS3or den sista månaden på kneget..

Ett jobb är ju alltid ett jobb, det kan du ju inte förneka.

Permalänk
Medlem

Alltsa, det aldra varsta med att EE ar borttaget ar ju att vi for fortfarande betala alra mest for varan PS3. Ok om dom tagit bort den och sankt priset, men att hojja det for varan marknad, och ta bort ett chip som gor det mojligt att SPELA PS och PS2, inte EMULERA dom. Det ar surt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker inte någon annan att de här "This is Living" film klippen är konstiga?

http://www.gametrailers.com/index.php?p=ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Nej inte första FPSet på konsol, men tycker att precisionen i sixxaxxis eller vad den heter inte alls är lika bra som 360 motsvarighet, och den är inte nära kontrollen man får på pc ändå.

Håller med dig... har CoD3 liggandes här... är helt handikappad vad gäller FPS+Handkontroll... Därför jag väntar tills Splitfish FragFX Controller släpps i handeln... då jäklar ska här liras FPS spel!