Antec Sonata 2 - Nätaggegatsproblem

Permalänk
Medlem

Antec Sonata 2 - Nätaggegatsproblem

Nu är det så att nätagget i min sonata 2 har pajat. Den har låtigt ganska konstigt på sistonne, högfrekvent ljud och smattrande. Idag när jag startade datorn så smällde det bara till.

Nu till min fråga, hur sannolikt är det att andra komponenter i datorn har pajat också pga detta? Har nämnligen massor med bilder och dokument som jag inte vill ska försvinna.

Om andra komponenter också har gått sönder, täcker då fabriksgarantin dessa? Det har gått 14 månader sedan jag köpte delarna och om inte jag har fel så gäller butiksgarantin (?) bara ett år. Plus att jag moddat i datorn, tex grafikkort och moderkort med tystare komponenter.

Heval

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Medlem

Kolla igenom tråden om just Sonata 2s nätagg, väldigt många som pajat, däribland mitt eget. Har inte tänkt på det när jag läst men jag har inte sett några vars andra delar fått stryk när agget gått sönder. Mina höll också fint, komplett skickade mig ett Hiper 530w som ersättning.

Skulle tro att dina saker höll, bara att returnera agget!

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svaret skönt att höra att dina komponenter klarat sig hoppas mina gjort det också

Bra att komplett verkar sköta det smidigt, och att jag inte verkar behöva skicka hela lådan eftersom agget och lådan hör ihop så att säga.

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Medlem

Har också ett sonata 2 och när jag skulle starta upp min dator imorse så verkar mitt nättagg har gått sönder helt :\ Hoppas bara att inte mina delar har gått sönder . Låter inte roligt att många nättagg i sonata2 har gått sönder . Får ta och köpa ett nytt nätagg idag och se om allt har klarat sig.

Permalänk
Medlem

Nebi, du har ju 2 års fabriksgaranti, så inte behöver du väl köpa ett nytt agg. Jag personligen kommer inte hosta upp 1000 kr för ett nytt agg när det är så uppenbart att det är fel på fabrikskonstruktionen i sonatan...

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk

kontakta den som sålde chassit till dig så bör de skicka ett ersättningsagg. (funkade för mig, fast jag började klaga redan då det högfrekventa ljudet kom)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Det där högfrekventa ljudet verkar vara vanligt förekommande just innan agget ger upp (nu talar jag enbart om antecs smartpower som tråden handlar om). Och som du är inne på Krevok behöver du bara skicka tillbaka agget, inte lådan, så kommer du få ett nytt tillbaka.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s