Permalänk
Medlem

Världens bästa portfolio

så vart man klar med sin nya sida då

www.anotherlevel.has.it

vad tycks?

Ja det kanske inte är världens bästa portfolio men du öppnade iallafall tråden

Permalänk
Medlem

jag tycker du verkar duktig och mycket av det du har gjort ser rätt bra ut.

Jag tycker att du ger ett bra intryck.

Permalänk
Medlem

Bör kanske inte sno etablerade namn som "Visual Studio" ..

Permalänk
Medlem

Stirligt ! men du kanske skulle lägga lite mer jobb på menyn?
Eftersom sidan i sig har en ganska "egen" stil så tycker jag att menyn bör gå i samma fotspår.

Men som sagt Stirligt !

Visa signatur

Skriv vad du menar, och mena det du skriver

Permalänk

Du skulle inte kunna ändra så att ditt © meddelande är mellan de två undre strecken du har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Bör kanske inte sno etablerade namn som "Visual Studio" ..

Instämmer, reagerade också över det!

Citat:

Visual Studio 2003 va ett personligt projekt som jag höll på med för ett par år sedan.
Nu håller jag på och arbetar på Visual Studio 2006 som är ett flash-projekt. Det kan du hitta under "Projekt".

Som sagt överväg att byta namn, detta får mig bara att tänka på en viss utvecklingsmiljö som är "ganska" känd...

Permalänk
Medlem

Lättnavigerad men för liten text. Ganska gullig grafik men det högra slutet av sidan ser mystiskt ut eftersom att man set något hack där i grafiken eller något. Vet inte hur jag ska beskriva det.

Permalänk

Väldigt snygg sida. Gillar även dina projekt och andra grafiska grejer du gjort. Den var inte så jätteavancerad men den fyllde sitt syfte mycket bra tycker jag. Det enda jag kan säga är att det ser lite udda ut med alla strecken där nere.

Keep up the good work!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Grafiskt: Helt ok, lite tråkig möjligtvis.

Kodning: Sådär. Rent ut sagt dålig ur tillgänglighetssynpunkt, det funkar inte att lägga information som bakgrundsbilder. Låt mig illustrera med en bild, det här är den information du valt att presentera på startsidan: http://ohnline.net/temp/another_level_no_css.png
En del överflödiga element ser inte så bra ut heller.

Innehåll: Vad handlar sidan om egentligen? När jag kommer in på startsidan ser jag bara ett påhittat varumärke och har ingen aning om vad jag kommit till. När jag sedan klickar vidare blir jag besviken, det var ju inget företag som jag trodde utan en personlig sida. Ärlighet vinner i längden - även mot användare.

Trovärdighet: Sådär. Eftersom jag är intresserad av webbdesign kollade jag vad du gjort där. Bara en av projekten har länk och den funkar inte ens. Ditt CV innehåller särskrivningar mm. Dessutom, varför är det zippat, har du kanske något att dölja? Sidan ligger på http://www.lostzone.co.uk/, där det första man ser är en gigantiskt bild på ett fjäderfä, inte trovärdigt.

Permalänk
Medlem

Enkel, snygg och en skön struktur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
Instämmer, reagerade också över det!

Som sagt överväg att byta namn, detta får mig bara att tänka på en viss utvecklingsmiljö som är "ganska" känd...

Det ska jag genast fixa! hade jag ingen aning om o_o

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Grafiskt: Helt ok, lite tråkig möjligtvis.

Kodning: Sådär. Rent ut sagt dålig ur tillgänglighetssynpunkt, det funkar inte att lägga information som bakgrundsbilder. Låt mig illustrera med en bild, det här är den information du valt att presentera på startsidan: http://ohnline.net/temp/another_level_no_css.png
En del överflödiga element ser inte så bra ut heller.

Innehåll: Vad handlar sidan om egentligen? När jag kommer in på startsidan ser jag bara ett påhittat varumärke och har ingen aning om vad jag kommit till. När jag sedan klickar vidare blir jag besviken, det var ju inget företag som jag trodde utan en personlig sida. Ärlighet vinner i längden - även mot användare.

Trovärdighet: Sådär. Eftersom jag är intresserad av webbdesign kollade jag vad du gjort där. Bara en av projekten har länk och den funkar inte ens. Ditt CV innehåller särskrivningar mm. Dessutom, varför är det zippat, har du kanske något att dölja? Sidan ligger på http://www.lostzone.co.uk/, där det första man ser är en gigantiskt bild på ett fjäderfä, inte trovärdigt.

Ett mycket Informerande och välskrivet svar

Jag själva start-splashen är rätt ihophastad och jag ska bearbeta den mera så att folk förstår att det är en personlig portfolio
Men det lät så kliché att skriva "Mikael Fischers online portfolio" och det gjorde sig inte särskillt bra =/ men å andra sidan är det mitt jobb att se til latt det ser bra ut! så det ska jag lösa på nått sätt.

Länken till projektet med OG Alingsås fungerar inte pga att jag inte har laddat upp själva projektet ännu. ska göra detta idag hade jag tänkt även mitt projekt "Visual Studio 2006" som jag nu ska byta namn på.

Min CV är zippad för att man ska vara nått som intresserad för att ladda ner den. Det finns en el skräckexempel på när nått nöt har laddat ner nåns CV som han fann underhållande och spridit runt/ändrat i förlöjligande syfte.

Lostzone.co.uk är och förblir min webhost enda tills jag har en inkomst Gratis med fri trafik och 10gb utrymme, PHP, SQL, SMTP på en snabb lina är inte att klaga på

Även stavfelen i min CV ska jag ta en titt på. Jag har inte den engelska versionen av MS Word så jag har inte kunnat kolla därigenom. och tyvärr är jag ingen grammatik-kung

hoppades jad svarade lika bra och informativt som frågan var ställd.

Ska nu åtgärda mycket av det du nämnt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kishkov
Lostzone.co.uk är och förblir min webhost enda tills jag har en inkomst Gratis med fri trafik och 10gb utrymme, PHP, SQL, SMTP på en snabb lina är inte att klaga på

Jag reagerade dock över att webservern var jäkligt slö emellanåt. Sedan finns det inget som hitter fri trafik, det är bara ett påhitt

Alingsås är nära mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
Jag reagerade dock över att webservern var jäkligt slö emellanåt. Sedan finns det inget som hitter fri trafik, det är bara ett påhitt

Alingsås är nära mig

Ok det går snabbt för folk i USA iallafall
Det händer ju somsagt att rören under havet segar upp sig emellanåt.

Permalänk
Medlem

Har du gjort nån webbdesign som inte är svart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Har du gjort nån webbdesign som inte är svart?

det är brist på dom

Permalänk
Medlem

stavningen mannen!

det heter MITT CV (DITT CV)och inte MIN CV(DIN CV)

det spelar ingen roll hur fina bilder du kan göra. Ingen kommer anställa en som skriver fel på det...

eller nu tar jag nog i liteför mycket.. men ändra till Mitt CV annars blir det MCdonalds för dig mannen..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
stavningen mannen!

det heter MITT CV (DITT CV)och inte MIN CV(DIN CV)

det spelar ingen roll hur fina bilder du kan göra. Ingen kommer anställa en som skriver fel på det...

eller nu tar jag nog i liteför mycket.. men ändra till Mitt CV annars blir det MCdonalds för dig mannen..

urk alla dessa stavfel
ska fixa detta med en gång.

Har även gjort om hela min CV som nu bara finns tillgänglig i .pdf format tills jag även orkat fixa .doc-varianten

http://www.lostzone.co.uk/akaido/exp/filarkiv/cv.pdf