Artifakter efter kylningsbyte

Permalänk
Medlem

Artifakter efter kylningsbyte

Hellow,

Jag har precis bytt kylning på mitt grafikkort.
Men jag hade ingen kylpasta, så jag försökte kleta av så mycket som jag kunde från orginalflänsen, vilken inte gick så speciellt bra. Nu efter jag bytt kylning så får jag små fula artifakter i windows som kan ploppa upp lite här och där, speciellt på bilder.

Men, det var bara windows det. I spel så går det inte ens att nämna hur mycket artifakter det är! Det är så jäkla mycket att man inte ens ser menyerna.

Kan det här ha att göra med att jag inte har någon kylpasta, eller kan det vara att jag kanske kommit åt något och förstört någon krets eller så när jag böt kylning?

Tack på förhand.

[EDIT]

Jag lyckades få en bild på artifakterna från ett spel, se för er själva;

Permalänk

Jag skulle starkt rekomendera att du använder dig av kylpasta. Jag tror att dina artifakter skapas av värmeproblemet som uppstår som du får utan kylpasta.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Jag skulle starkt rekomendera att du använder dig av kylpasta. Jag tror att dina artifakter skapas av värmeproblemet som uppstår som du får utan kylpasta.

Så du tror att allt kan lösa sig ifall jag smetar på lite kylpasta? Det stora problemet för det lilla?
Får väl testa, ska fixa lite kylpasta imorgon

Permalänk
Medlem

kolla vilken temperatur du har... artefakterna kommer troligtvis pga värmeprobs.
gå och köp pasta imorgon och montera om den snarast.

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffat kylpasta, kletat på det..
Men problemet återstår Några fler tips på vad jag kan testa med? Eller har jag helt enkelt pajjat mitt grafikkort?

[EDIT]

Jag kolla tempraturen nu också, den är inte speciell hög. Ligger på ca 35 - 40 grader C.

Permalänk

Du kanske helt enkelt har tafsat o kletat för mycket på kortet?

Permalänk
Medlem

Kletat för mycket trodde jag också att jag gjort, så jag skruvade återigen upp det och tog bort lite, försöke få bort så mycket som möjligt som har råkat komma utanför.. Men nej, same problem.
Måste väl nästan vara då att jag kommit åt nånting? Eller kommit åt och kommit åt, snarare haft sönder något..?

Permalänk
Medlem

har du kylning på minnena oxå? kollat tempen i load?