Permalänk
Medlem

Problem med Microsoft Habu Razor

Hej, jag har införskaffat mig en ny mus en Microsoft Habu Razor, måste bara tillägga att den är verkligen skön i handen. Men åter till problemet, sidoknapparna fungerar inte alltså knapp 4 och 5, och ja jag har intstallerat deras drivrutiner. Nån med liknande fel eller som vet vad problemet kan va kom med tips

/ Jokka

Permalänk
Avstängd

Ingen aning, lär ju inte vara buggiga drivrutiner då de lär ha provat så knapparna fungerade iaf, satte du i musen först eller? Kanske har Windows inte förståt vilka drivrutiner som borde användas och kör på något annat? Fungerar några av inställningarna i programmet? Avinstallera drivrutinerna och prova med att antingen sätta i musen först och därefter installera dem eller att installera dem först o sedan sätta i musen?

Permalänk
Medlem

Okej jag ska testa att göra så som du sa. Skriver senare om det fungerade.

Permalänk
Medlem

Dra ner dom senaste drivers från microsoft, eller testa utan några alls. Min microsoft mus funkar hur bra som helst utan drivers...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Köp en hederlig 3.0:a

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Microsoft Habu Razor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokka86
Hej, jag har införskaffat mig en ny mus en Microsoft Habu Razor, måste bara tillägga att den är verkligen skön i handen. Men åter till problemet, sidoknapparna fungerar inte alltså knapp 4 och 5, och ja jag har intstallerat deras drivrutiner. Nån med liknande fel eller som vet vad problemet kan va kom med tips

/ Jokka

Det är ganska klabbigt att installera drivrutiner från Razor. Men jag föreslår att du använder deras drivrutiner då det är dom som har tillverkat innehållet i musen (förmodligen skalet också) och inte microsofts. Vi vet ju alla att microsoft ofta råkar bygga in stora fel i det dom gör.

http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

Här hittar du drivrutiner och ny firmware till din mus. Läs instruktionerna noggrant innan, om du gör fel när du uppdaterar firmware kan du förstöra din mus.

Lycka till och ha så kul med din Razer Copperhead (med Microsoft logga på)

PS. Sidoknapparna brukar per default vara avstängda i det medföljande programmet till musen. Möjligen en som är för "On-the-fly Sensitivity"

Visa signatur

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte jag hade några problem att dra in drivrutiner till min deathadder, firmwaren var väl lite sådär eftersom den dödade musen under uppdateringen men var ju bara att vänta och använda tangentbordet för att söka på drivrutiner osv istället.