Tips på enkelt och bra ritprogram behövs!

Permalänk
Medlem

Tips på enkelt och bra ritprogram behövs!

Skall starta en liten snickarfirma, och behöver något bra program för att kunna göra enkla ritningar så att kunden kan se vad jag menar.

Det skall inte vara för avancerat, jag skall inte göra exakta ritningar som andra kan följa, utan bara kunna rita upp ungefär hur jag menar med tex ett staket.

Så det bör vara så enkelt som möjligt, inget jävla photoshop eller så.
Jag minns att jag hade ett perfekt ritprogram till min Amiga 500 som hade passat väldigt bra. Jag minns inte riktigt vad det heter, men det var nog det mest välkända ritprogrammet som fanns. Fanns nog till PC också. En bra sak med detta var att det fanns koordinater, så man kunde "mäta" det man ritade.
Fan, Paintshop pro eller nått sånt hette det nog...

Så, ge mig gärna förslag!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var det delux paint du hade på Amigan?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Var det delux paint du hade på Amigan?

Det var det nog ja!

Tack för tipsen, skall genast undersöka!

Fan!

Alla program handlar bara om fotoredigering! Finns det inget renodlat ritprogram längre??

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Det var det nog ja!

Tack för tipsen, skall genast undersöka!

Fan!

Alla program handlar bara om fotoredigering! Finns det inget renodlat ritprogram längre??

Klart det finns. Illustrator, freehand, Sodipodi, inkscape.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Testpilot

Paint.NET ska vara rätt bra vad jag hört, har inte testat det själv dock.
http://www.getpaint.net/index2.html

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]