Permalänk
Avstängd

Hero Online - MMORPG

Testade häromdan ett spel som hette Hero Online, som jag tänkte dela med mig av... Det har ju typ 6 månader på nacken men såg ingen annan som skrivit om det... Man är en samuraj (du kan välja på 4 olika karaktärer med olika vapen ) som dödar går upp i lvl skaffar djur (att rida på eller att ha som "livvakt") nya vapen skills,gör uppdrag och pratar med andra,skaffar guilder och klaner.

EDIT: SPELET ÄR GRATIS!

Här är en trailer på spelet: http://hero.netgame.com/downloads/download.php

Du laddar ner clienten på: http://hero.netgame.com/downloads/download.php

Så här står det på hemsidan:

" According to ancient legend, the hero, Qin Shi Huangdi (also known as Qin Shi Huang), put an end to an age of chaos and turmoil by unifying China.

Calling himself the “Son of the Sky”, Qin Shi Huangdi dreamed of one day becoming immortal.

So passionate was his ambition, Emperor Huangdi sent over 500 young boys and girls to Trinity Mountain as sacrifices, and hundreds of Taoist mystics throughout the land in order to ascertain the secrets of immortality. Tirelessly and mercilessly, Huangdi sought out and extinguished all those who opposed him while trying everything in his power to become a god.

Alas, as is the way of all mortal things, Qin Shi Huang was unable to prevent his death or the fall of his Imperial dynasty. All traces of his glory and wealth vanished from the world when his palace, Ah-Bang Palace, burned down after his death.
Many years later in the age of our fathers, two decades ago, the sun disappeared as darkness spread throughout the heavens and the earth. In this darkness, Twelve men, “Demons”, mysteriously appeared shaking the very foundations of the earth with their chaos and destruction. During this time many houses and clans banded together to fight the Demons, but to no avail. The famed houses of Tae-San Pa of San-Dong, Gun-Pa of Hae-Nam, Bok-Gun, Kwang-Dong, Myo-Gang, Sa-Chun, Ok-Mun Guan, Dae-Mak, and San Suh all fell under the hands of the Twelve Demons, leaving the people of the land helpless and fearful. As the Twelve Demons ravaged the people and land unchecked, the lands were awash with the blood of their victims.

In a massive effort to stop the Twelve Demons, Buddhist monks gathered all the demon hunters of the land to face the Unstoppable Dozen on the Field of Battle. 10,000 demon hunters rallied that day armed with spells and weapons of all shapes, form, and power. Nobody but the Twelve Demons survived.

Following the massive failure of the demon hunters, the legendary Shaolin monks resolutely gathered to face this evil force. Yet to the great dismay of the people, all hope for peace and tranquility seemed lost when even the legendary power of Shaolin could not stop the rampage of the Twelve Demons. The people’s hope ebbed and faded as they watched their center of martial power, the Shaolin Temple, burn slowly and painfully down to ashes.

But in the time of deepest despair and the darkest of days, a mysterious hero appeared and instilled hope. Devising a plan which utilized his superior skills, the mysterious hero lured the Twelve Demons into a trap where 3,000 of the hero’s best soldiers were awaiting. After ten long and grueling days of nonstop combat, all Twelve Demons were slain at the cost of all 3,000 of the hero’s men.

To this day, no one knows exactly why the Twelve Demons ravaged the land, but rumor has it that they were searching for Qin Shi Huang’s most prized possession, his Thousand Year Treasure… "

/ Toby

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Fan va nice, jag ska testa det Laddar ned det nu, hoppas det e lika bra som jag hoppas att det ska vara

Permalänk
Avstängd

Ja gör det... det e ett kanon spel, lite segt i början men sen rullar det på

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

gratis?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ja det verkar gratis.
Ska ladda ner och kolla

Permalänk

gratis är alltid gott samt att jag saknar den där samuraj liknande miljön(typ som kalonline),så jag drar hem detta jag med:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
gratis är alltid gott samt att jag saknar den där samuraj liknande miljön(typ som kalonline),så jag drar hem detta jag med:)

Ja förfan, när det ändå är gratis kan man ju prova't

Ingen som spelat det och kan förklara lite hur det funkar osv?

Permalänk

jisses vad mycket patchar och saker den ska ladda hem=/
men snart så är det klart,screenshootsen påminde lite om kalonline(samma miljöer osv),detta ska bli intressant:).
återkommer med mer info när man har spelat ett tag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det här ska jag testa, Tobbe:P Har du inga screenshot från spelet lr nåt?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

ok,nu har man blivit lite less på att slakta wolf puppys,men kan ej ta mej till något annat ställe än området runt första slottet(står bara restricted area).
är det nån väg som jag har missat här eller?har sprungit runt slottet ett antal ggr nu och letat efter en väg men den enda vägen ut från området är blockerat av nån magisk källa.
vad göra?

sen en sak till,har hittat ett antal sword,boots,armour,arrows osv men har ingenstans att sälja dom pga att man måste ha nått för att kunna sälja till handelsmannen..misstänker att det är en quest,men dom quests som man kan göra i första slottet är inte på min lvl säger dom.
vad göra?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Du kan visst gå utanför slottet... Testa mer, för det ska fungera...
Svärd mm, kan du använda när du har gått upp lite i level, Det står på dom om du kan änvända dom och när du kan änvända dom...
Du kan sälja dom på dom flesta ställena inne i dragon castle

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

jag hittar då ingen som man kan sälja till.=/
ser bara en massa spelare som säljer samt en massa gubbar som man kna prata med och få quests samt en banker.
kan du ge lite mer specifik info om vart man kan få tag i en merchantman i dragon castle?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Nån mod får flytta tråden

Själv kanske jag prövar när jag kommer hem om ca 2-3 timmar

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Jag e 1Dan på servern Dragon 2 ... Jag heter Eduarrd !

Permalänk

Trycker Play Game sen låser det sig eller att det står server nere..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jag hittar då ingen som man kan sälja till.=/
ser bara en massa spelare som säljer samt en massa gubbar som man kna prata med och få quests samt en banker.
kan du ge lite mer specifik info om vart man kan få tag i en merchantman i dragon castle?

Du går till tex, bookman i dragon castle och trycker på exchange, sen drar du in den grejen du vill sälja....

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toby88
Du går till tex, bookman i dragon castle och trycker på exchange, sen drar du in den grejen du vill sälja....

ahaaa,ok,då vet jag..trodde det enbart var till för att byta saker..ska testa sen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer