Vilken filmspelare använder ni?

Permalänk

Vilken filmspelare använder ni?

Jag undrar vilken filmspleare ni använder er av, för att se film i alla dess format, och varför. Jag har länge andvänt mig av Movie Player Classic men då den börjat strula och det inte finns någon senare version ska jag byta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VLC

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Permalänk

VLC här med

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Programmering, formgivning och digitalt skapande :P?

MPC och CCCP. Annars VLC, och ibland men ändå inte allt för ofta mplayer.

Permalänk

Upps, fel tråd, my bad.

Verkar som att VLC dominerar, hur kommer det sig? Behöver man något externt Codec-pack till den spelaren för att kunna se de vanligaste formaten? Fungerar den inbyggda Sub-läsaren bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VLC och MPlayer. Är ett stort fan av MPlayer men den tar ju inte wmv (fast den senaste kanske gör det?!)

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av död_sol
Fungerar den inbyggda Sub-läsaren bra?

Nej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
VLC och MPlayer. Är ett stort fan av MPlayer men den tar ju inte wmv (fast den senaste kanske gör det?!)

Visst tar den wmv, det har den gjort lääänge. Dock så funkar inte streamande wmv så bra alltid, jag brukar få dålig kvalite på bilden.

Permalänk
Medlem

VLC

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

MPC sen måååånga år tillbax. För att det strular aldrig. Inget onödigt kraffs, det är bara att välja dom codecs man vill ha och sen köra igång.

Gillar inte spelare med inbyggda codecs, vill välja själv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mplayer

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

MPC, med rätt codec-pack knäcker den VLC och alla andra spelare vilken dag som helst. (OBS! Min åsikt! OBS!)

EDIT: Instämmer med dregelmyller, förresten, det är så underbart att kontrollera alla codecs och dess inställningar, dessutom kontrollerar man mycket inifrån spelaren självt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

MPC

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Visst tar den wmv, det har den gjort lääänge. Dock så funkar inte streamande wmv så bra alltid, jag brukar få dålig kvalite på bilden.

wow. Undrar vad det är för en gammal version jag sitter på.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

VLC för det mesta. BSplayer till småklipp där jag vill frame-by-frame:a fram och tillbaka eller se i slowmo.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Började med VLC för inte så länge sen.

Permalänk

Oftast xine och när den inte funkar kör jag antingen på mplayer eller vlc.

Permalänk

Media player classic, VLC, Zoom Player Pro

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Av alla spelare jag har testat är Winamp den enda spelare med redig time-seek management (eller vad man nu ska kalla det). Jag tycker en funktion som att hoppa ett antal sekunder (fixt antal, inte nåt närmaste buffer-hopp som i MPlayer) är en självklar funktion och en grundförutsättning för behagligt filmtittande. Det är ett dret att utvecklare till annars underbart smidiga video-spelare inte tycks inse det.

Det ser ut som att det ska gå att ställa in just vad jag önskar i VLC, men jag lyckas helt enkelt inte assigna ett godtyckligt antal sekunders tidshopp till ett enkel-tryck på piltangenterna. Därför är jag fast med Winamp, i de flesta fall.

Winamp sätter även subtitles nere i den svarta bordern by default.

Permalänk
Medlem

MPC och VLC, + nått codecpack, så funkar allt perfekt...

De gånger jag har använt VLCs Sub-funktion så har det funkat bra för mig..

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ | Canon 350D | iAudio 6 | Archos 404 /iAudio A2 | Samsung D600

Permalänk

MPC och ffdshow, VLC som backup.

Förstår inte att så många gillar VLC, det är ju fruktansvärt fult och gränssnittet är inge vidare. Progress-bar-grejen eller vad man kallar det är ju oduglig och allt är så himla rörigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
MPC och ffdshow, VLC som backup.

Förstår inte att så många gillar VLC, det är ju fruktansvärt fult och gränssnittet är inge vidare. Progress-bar-grejen eller vad man kallar det är ju oduglig och allt är så himla rörigt.

Du vet att man kan ändra tema på VLC va?
Dessutom är inte OS X-versionen ful

Permalänk
Hedersmedlem

MPlayer för allt. Tar det mesta jag kastar åt den, och det är trevligt att inte ha något mer än bara filmen rullandes och sköta den med hjälp av tangentbordet.

Om du vill flytta tråden är det bara att säga till, men det här forumet är inte ett dåligt val.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Det bästa självklart... Zoom Player Pro + CCCP

Permalänk
Medlem

MPlayer helt klart, framförallt i Linux.
I windows händer det även att jag kör MPC + CCCP.

VLC går helt bort pga. av det kassa stödet för SSA/ASS-subs.

Permalänk

MPlayer, vad annars?

Visa signatur