Permalänk
Avstängd

ny dator

hejsan,
var ett tag sen man var här men hoppas man kan få lite hjälp.
Jo, jag har beställt en ny dator från: www.alina.se och vill ha era kommentarer på om jag gjort ett bra köp. Jag köpte fort eftersom jag är en otålig rackare och tar reda på information om datorn efter istället för före köpet.

datorn:
*2x512 ram ddr2 (hade det varit bättre med ett 1024 mb minne? och i sånna fall vad är prisskillnaden då?

*intel core 2 duo e3600, (är det två st. processorer?)
såg att det finns några fler intel core 2 duo processorer som är dyrare; E6400, E6600, E6700 och Extreme, den sista kostar typ 9 papp medan den som jag har kostade typ 1800. är den okej den som jag köpte?

*geforce 7950 GT (de sa att detta kort var bra)

*300 gb hårddisk

*windows vista

Jag vill kunna spela de senaste spelen så det flyter fint,
vill dock inte köpa "spel-dator" för 20 papp utan tänkte det här paketet som jag valt kanske duger till det mesta (man måste ju faktiskt inte kunna spela alla spel på högsta grafik), men cs (counter-strike) blir det väl ganska lätt 100 ffps och man kan väl lira de senaste spelen, det sa han i affären iallafall

Skriv ned vad Du tycker om min nya dator, synpunkter, Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Processorn är bra.

Det skulle vara bättre med ett 1024mb minne ja, men ska du spela dagens spel så är minst 2Gb att rekomendera.

Skulle du ha pengar så köp ett 8800GTS 320mb istället, nu när Direct X 10 spel snart drar igång

Vilken "300 gb" hårddisk är det?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Avstängd

det är 300 GB 7200 rpm 16 MB stod det, inte säker dock.
killen sa att med det här grafikkortet behöver du inte 2 gb ram, du klarar dig fint ändå och nej jag är inte beredd att lägga ut mer pengar. men om man blir sugen kan man ju köpa 1024 ram till om man vill ha lite mer kapacitet.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur mycket grafikminne du har. RAM spelar alltid lika mycket roll som övriga delar i datorn. Den där "killen" är nog knappast kunnig om han nu sa att det inte spelar någon roll..

Rekommenderar www.komplett.se eller www.datorbutiken.com om du ska köpa datordelar.

Grafikkortet du köper från www.alina.se kostar ca 2600kr som minst på den sidan.. du kan få ett 8800GTS 320MB för samma pris om du köper delar från bättre sidor.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Avstängd

han sa väl inte direkt att det inte spelar nån roll, han sa mer att jag klarar mig om jag inte ska spela allt för mycket. att jag klarar mig bra.

5000 kostar ditt, inte värt det om man inte är en super-gamer vilket jag inte är, ca 2500 kostade mitt kort, det viktigaste är tv-ut så man kan kolla på film
det är ju kanske bara att köpa ett om man blir sugen, just nu är det directx 9 som gäller, finns väl inget spel som kräver directx 10 ännu? eller?

Permalänk

Om jag ska vara ärlig så är den dålig för dom pengarna. Kan dock ha varit ett bra köp för ett par månader sedan, vet inte när du köpte ditt.

Det här fick jag för 10612:- plus frakt på komplett.

Corsair powersupply 520w
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327671&s=sc

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331406&s=sc

Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327072&s=sc

Seagate Barracuda 7200.9 500GB SATA2 16MB
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314041&s=sc

OCZ SOE Urban DDR2 PC6400 2048MB KIT, w/two 1024MB PC6400
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325557&s=sc

Gigabyte GA-945P-DS3 rev2.0, I945P, Socket-775
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=330582&s=sc

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322631&s=sc

Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminum front
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318669&s=sc

Permalänk
Avstängd

zoohoomoo
det enda skillnaden verkar vara grafikkortet? (jag har ockå dvd-brännare vilket jag glömde nämna).

om din dator börjar krångla blir det nog jobbigt; dels har du väl ingen garanti sen tar det flera veckor att skicka in o få tillbaka burken om den skulle strula. garanti när du meckar själv med grejerna? jag har garanti och fri support och allt och men framför allt kan jag gå till butiken om jag får strul med datorn så fixar de den på 1-2 dagar. det kanske är värt att tänka på. men du har rätt, fint pris! jag som inte bygger själv eller sitter 24/7 behöver nästan nån att lämna in till om det skulle strula, därför passar det kanske bättre för mig att inte köpa från nån webbutik.

jag blir sugen på det där grafikkortet men ska jag ha det så kan jag vänta, jag tänker inte lägga...vad kostar det nu, typ 5000 spänn? det är ju en hel ps3 nästan nej så mycket gamer har jag inte råd att vara.

oj, såg att det där kortet var betydligt billigare...hmm..

Permalänk
Medlem

zoohoomoo har ett bra tips. Tycker du ska gå på det. Mer RAM, troligtvist bättre också, bra mycket bättre grafikkort, säkerligen bättre delar i övrigt.

Och grafikkortet jag menar kostar INTE 5000 som du påstår. Det kostar ungefär lika som 7950GT gör, 2-3 hundralappar hit och dit.
Jag undrar varför du säger emot när vi tipsar om bättre grejer för samma pris.
Snälla, gör om gör rätt.

Förresten, det där med garanti som du snackar om så har du självklart garanti på grejerna om du köper det från komplett. Tror inte det strular så mycket så du blir tvungen att skicka in datorn, bara du kan din sak så. Krånglar det så går det alltid att fråga här på sweclockers

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

bam 108: man har väl inte garanti om man gör nåt som man inte ska när man bygger, vilket jag antar ni gör. om nåt går fel får man väl typ skylla sig själv om det pajar?

"säger emot"? *fniss* det kallas diskutera. Kan/vill du inte det eller blir på dåligt hummör behöver du inte.

komplett är känt för sina priser, men kan man inte bygga och inte är 99% säker är det inget att rekommendera tycker jag. Dock kanske jag kan köpa ett grafikkort därifrån o trycka in i min dator o lämna tillbaka det gamla, samt köpa mer minne om det nu är billigt. vet inte vad 2x512 kostar jämfört med 2048 ram(?)

zoohommoo, jag tror inte mitt pris är dåligt, jag tror snarare att ditt är extremt bra...? det går inte att få billigare grejer nån annanstans i butik för de pengarna om man inte köper delar från nätet och sätter ihop själv, har jag inte rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
bla bla bla...

321203 Intel Core 2 Duo (Conroe) Model E6300 (1.866GHz) SEK 1.718,00

311204 Asus P5B, Intel P965 SEK 1.095,00

350825 Kingston 2x1024 MB DDR2, PC5400 DDR2-667 SEK 1.377,00

420586 Seagate 320,0 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 16MB SEK 765,00

2084080 XFX GeForce 8800GTS, 320MB GDDR3 SEK 2.806,00

820210 Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt SEK 895,00

811105 CoolerMaster Centurion 534, Miditower Aluminium SEK 655,00

750781 Samsung SH-S182D DVD±RW SEK 312,00

999999 Montering av dator, med emballage SEK 559,00

Varubelopp inkl. moms: SEK 10.182,00 + frakt

www.shg.biz

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellis
321203 Intel Core 2 Duo (Conroe) Model E6300 (1.866GHz) SEK 1.718,00

311204 Asus P5B, Intel P965 SEK 1.095,00

350825 Kingston 2x1024 MB DDR2, PC5400 DDR2-667 SEK 1.377,00

420586 Seagate 320,0 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 16MB SEK 765,00

2084080 XFX GeForce 8800GTS, 320MB GDDR3 SEK 2.806,00

820210 Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt SEK 895,00

811105 CoolerMaster Centurion 534, Miditower Aluminium SEK 655,00

750781 Samsung SH-S182D DVD±RW SEK 312,00

999999 Montering av dator, med emballage SEK 559,00

Varubelopp inkl. moms: SEK 10.182,00 + frakt

www.shg.biz

Ganska bra, med tanke på monteringen. Antar att Scrippo inte kan skylla på att något kan gå fel längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

bam 108: man har väl inte garanti om man gör nåt som man inte ska när man bygger, vilket jag antar ni gör. om nåt går fel får man väl typ skylla sig själv om det pajar?

Köper du delar löst så har du fortfarande garanti. Att DU har sönder dem är inte troligt, det kan vara trasigt från början = du får nytt. Modifierar du delar (t.ex byter kylare osv på grafikkort) så gäller inte garanti.

Men suger du på att bygga datorer själv och inte är säker på det så har annars Mellis ett bra tips för ett bra pris där de monterar grejerna åt dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kunde köpt datorn utan att ens nämna det här för du vill inte lyssna.

man får support från komplett(både telefon och mail) och dom skickar snabbast i svearike. och har bra mycekt bättre bris än ditt paket, men gör som du vill och skit i den bra hjälpen du får.

nu hade jag mitt sagt

Visa signatur

Dator1 : amd x2 5600+Scythe Ninja PLUS | Asus M2N-SLI nForce 560 | Corsair XMS2-5400 2x1024 | asus GeForce 8800GTX 768MB | 1x200gb + 1x250gb | Corsair HX 520w
Dator2 : amd 3700+Zalman Zalman CNPS7000-AlCu | Msi nforce4 | 2x1024 + 2x512 | riva tnt2 32mb pci grafikort | 1x80gb

Permalänk
Avstängd

jag tog med windows vista också, det kostade lite pengar det med tror jag.
okej så ni menar att jag blivit toalt lurad? jag kan ju inte direkt lämna tillbaka grejerna, det är bara bytesrätt, ingen ångerrätt.

vad ska jag göra? sälja skiten på blocket? jag har ändå ingen aning om vilka grejer man måste beställa när man köper från nätet, vilka komponenter/delar som passar med vilka osv, nej jag kan inte bygga dator. Om de sätter ihop en åt en verkar ju det jättebra, men med mina erfarenheter av datorer så måste man lämna in nån gång då och då...så jag köper nog ändå hellre av en butik som kan serva, reparera om grejerna/datorn börjar krångla.

så åter igen, jag tror det är svårt att få ett bättre pris än det jag fick om man ska köpa från butik nära en, jag tror era priser från komplett.se osv är väääldigt bra med "normala" priser i butiker, alltså; mina priser är nog inte så dåliga, snarare är era jättebra.

jag skulle nog inte våga köpa en dator online, dels för att jag inte kan bygga, dels för att jag vet att det skulle krångla, de jag köpt av har hållt på med datorer i ca 10 år och vet hur man bygger burka proffesionellt, de har utbildning osv, jag skulle nog inte vilja att nån privat-hemmanisse om jag kände nån (vilket jag inte gör) satte ihop min dator.

plus frakt, plus windows, plus montering. priset blir nog inte så stor skillnad ändå....

10300 för min burk, säg nån annan känd butik där man kan gå o handla sin dator, majoriteten av sveriges befolkning bygger inte sina datorer själva, så jag jag har svårt att tro de som säger att jag fick det för dåligt pris, snarare ni som fick för bra pris för då slipper ni pröjsa t.ex windows om ni har det sen tidigare, slipper monteringsavgift, det är billigare på nätet för det är typ fabriker eller de har billigare lokaler än stora varuhus inne i städer osv.

Jonss
moget. folk som inte kan diskutera och börjar tjaffsa säga olämpliga saker tycker jag är så onödigt.

Permalänk
Medlem

Det har du rätt, det är svårt att få bra priser på datorkomponenter om man inte köper på nätet. Och det är ju ett stort plus om du nu får fri-support och bara att lämna in datorn om du skulle få problem. Huvudsaken är ju att du blir nöjd
Ditt pris för datorn du köpt från butiken inklusive Windows Vista är ett bra pris för de grejerna, har faktiskt svårt att tro om du skulle få bättre pris för grejerna på Internet inkl. Vista.
På något sätt så la jag aldrig märke till att du skrev att du hade med Windows Vista också.

Det ända jag är skeptiskt mot är RAM-minnet, och grafikkortet. För ca 300:- mer så kunde du få ett GeForce 8800GTS 320Mb. RAM-minnet som ligger på 1Gb är också minimum idagsläget, men det beror helt klart på vilka spel du spelar och vilka spel du kommer att spela. Man kan alltid uppgradera till 2Gb senare

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

okej men jag...hmmm...jag tror jag säljer skiten på blocket sen då när jag får den, sen så köper jag ny på www.komplett.se, grejen är den att jag inte kan bygga är det svårt? och hur vet att jag exakt vilka delar jag ska ha och hur vet jag att de passar med varandra.

Det känns ju inte bra med dator-köpet, jag bestämde mig på typ 20 min speciellt inte efter era åsikter heller för den delen.

det jobbiga är att det inte är öppet köp, alltså jag har ingen ångerrätt.

Permalänk
Medlem

"Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid."

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Avstängd

skrev lite fel, det är INTE öppet köp, jag kan inte ångra mig.
ska försöka sälja skiten istället.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara försöka få grafikkortet utbytt då? 1 GB ram är ju lätt att köpa till.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

nej hela burken var ju helt värdelös enligt de flesta i denna tråd. jag vet ju inte äns vilka delar, kanske bättre om man väljer exakt vilka delar så man vet vad man får, chassi, hårddisk osv. jag vill inte ha datorn längre, ska försöka sälja den när jag får den.

Permalänk
Citat:

nej hela burken var ju helt värdelös enligt de flesta i denna tråd. jag vet ju inte äns vilka delar, kanske bättre om man väljer exakt vilka delar så man vet vad man får, chassi, hårddisk osv. jag vill inte ha datorn längre, ska försöka sälja den när jag får den.

Alla delar är ju inte skit och helt värdelösa, Processorn är bra. Men det var lite dumt av dig att välja det där grafikkortet när det finns bättre som inte kostar så mycket mer.

Ett tips tills nästa gång du ska uppgradera eller köpa ny dator är att kolla runt lite, vad är det som gäller och vad är det som är bäst för tillfället. Kolla priserna på olika webbutiker, det kan skilja några hundralappar. Och mest pengar tjänar du på att bygga datorn själv. Du har säkert någon kompis som kan hjälpa dig med datorbyggandet, om inte kan du alltid fråga om hjälp här på sweclockers

Jag tycker att du ska behålla datorn, för jag tror inte att du kommer tjäna på att du säljer nuvarande dator för att köpa en ny. Behåll den och uppgradera den när du har en ekonomi som tillåter det. Gör som mig, vänta tills ATI släpper sina nya grafikkort ( vilket verkar dröja lite dock ). Jag tror att det kan hända mycket i prisväg på grafikkortsmarknaden då. Och minnena kan du uppgradera ganska billigt när du vill. Det är ingen kris att ha 1gb. Jag uppgradera till 2 gb i förrgår, visst är det skillnad men ärligt talat klarde jag mig på 1gb. Det gör du också för ett tag framöver. Du får väl känna efter när din dator börjar gå segt, och då den inte riktigt klarar av dom senaste spelen.

Lycka till MVH Laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

man tycker ju man kan lita på killen som säljer men men...ännu en läxa lärd , de sa att de kunde sätta in nytt grafikkort och så när jag ringde. men det känns som att det blir bra grafikkort, bra procesor på typ dåligt moderkort eller nåt sånt...asså jag vet inte vad vad jag har köpt, vet inte vad övriga delar är. jag kan inte bygga dator, men det är nog värt att köpa dlar ändå och nej jag känner ingen som kan sätta ihop.

jag kommer sälja datorn och jag kommmer köpa ny på komplett, så kommer det bli,

spelar ingen roll om jag får bättre grafikkort, mer minne osv...jag känner mig ändå lurad och vet inte vad övriga datorns delar innebär. jag bor i en liten datorstad, de har typ ingen konkurrens så de kan göra lite som de vill, tyvärr. Jag ska sälja datorn på blocket sen när jag får den, datorer därifrån har krånglat för mig förut. och sen som sagt köpa de grymmaste, populäraste grejerna från komplett.

Permalänk
Medlem

Kan vara ett alternativ... Med garanti ;D

Teknisk Information:
Låda & Moderkort: ASUS/Buss1066/1xPCI-Express16x/1xPCI-Express1x- /2xPCI/
Utökad specifikation av moderkortet "hittar du här"

Processor: Intel Core2Duo 2.4Ghz 4mb L2cache 1066 Socket775
Ljud: 6kanaligt integrerat
Nätverk: 10/100/1000 integrerat
Grafikkort: GF8800GTS PCI-E 640MB 320-Bit HDCP
Hårddisk: 320GB S-ATA II/16mb
RAM: 2GB DDR2 Original
Optisk enhet: DVD-RW DL 18x
Nätdel: 500W (stor fläkt & hög kvalité)
Parallellport: 1
Seriellport: 1
PS/2: 2st för tangentbord & mus
FireWire:1st
USB2: 6st (2fram+4bak)

Pris: 11495.00 SEK

http://www.b-ray.se/?p=productsMore&iProduct=48&sName=-Game-U...

Permalänk
Avstängd

Re: Kan vara ett alternativ... Med garanti ;D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ironiker
Teknisk Information:
Låda & Moderkort: ASUS/Buss1066/1xPCI-Express16x/1xPCI-Express1x- /2xPCI/
Utökad specifikation av moderkortet "hittar du här"

Processor: Intel Core2Duo 2.4Ghz 4mb L2cache 1066 Socket775
Ljud: 6kanaligt integrerat
Nätverk: 10/100/1000 integrerat
Grafikkort: GF8800GTS PCI-E 640MB 320-Bit HDCP
Hårddisk: 320GB S-ATA II/16mb
RAM: 2GB DDR2 Original
Optisk enhet: DVD-RW DL 18x
Nätdel: 500W (stor fläkt & hög kvalité)
Parallellport: 1
Seriellport: 1
PS/2: 2st för tangentbord & mus
FireWire:1st
USB2: 6st (2fram+4bak)

Pris: 11495.00 SEK

http://www.b-ray.se/?p=productsMore&iProduct=48&sName=-Game-U...

Nätdel: 500W (stor fläkt & hög kvalité) jaha vad bra! och var är windows vista? inge vidare pris du...
det säger ju inte så mycket. jag hittar min dator själv på komplett.se, ska bara sälja min burk först som jag får snart.

Permalänk
Medlem

Jo.. Men den har ju kraftigare grafikkort, ganska mycket snabbare processor med 4Mb L2 cash istället för 2. 500W räcker väl fint skulle jag vilja säga och det skadar väl inte om aggregatet är av hög kvalitet, ok kanske inte det bästa men för priset helt ok. Personligen satsar jag inte mycket på medskickad mjukvara men det kanske bara är jag...

Permalänk
Medlem

bryr mig inte heller om vista och de kan man lika väl låna av någon man känner eller ladda ner

Permalänk
Avstängd

jag vill ha ett fungerande lagligt os med egen key som inte strular iallafall. det kostar 1000 spänn tror jag beroende på vad man ska ha.

jag ska sälja datorn som jag har beställt och köpa en ny på komplett.se

Permalänk
Medlem

helt ok för det priset iom att det är vista inkluderat, det är inte en skräpburk, fastän jag röstade på det. för mig är det en skräpburk då det för mig finns alternativ till att köpa windows vista (linux t.ex.)

du behöver inte sälja den, köp en till 1gb sticka med minne och köp nytt grafikkort om nåt år om du tycker det behövs.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

grabbar (och om det är nåra tjejer som skriver), jag har fortfarande inte fått min dator
Jag tänkte KANSKE köpa 2 gig ram och byta graffekortet mot det där GF8800GTS som ni babblar om, men jag undrar också, nån nämnde att övriga delar kanske inte är speciellt bra, alltså man kan väl inte välja exakta delar på www.alina.se eller? jag trodde inte övriga delar var så jätte vessäntliga utan huvudsaken var grafikkort, ram typ?

låter kul att flera o fler säger att det är ett rätt okej pris ändå, man verkar inte få så mycket billigare om man ska handla i butik som jag gör, men nästa gång blir det köp på komplett.se men jag tvivlar ändå på att det blir mycket billigare eftersom ni verkar ha glömt att jag vill ha med operativsystem(?)

det jag undrar nu är alltså om jag köpa till nån gig ram och uppgradera graffekortet så har jag en helt okej dator eller måste man veta typ vad man har för fläkt, moderkort osv...shit vad dåligt jag är på datorer. Är det märkbar skillnad på dator och dator? jag menar; jag har ju ändå en intel processor, ddr(2) kanske minne, geforce kort osv...det är väl kvalle? det är väl inget skräp de säljer? hehe börjar bli orolig, jag vill bara ha en bra dator

tacksam för era svar, svara nu på detta också
(imorn får jag skiten, sen får vi se om jag lurar brorsan eller om jag säljer den på blocket) vi får se.

hur ska man kunna veta vilka delar som passar ihop osv om man köper från komplett.se allt(datavärlden) är ju en enda stor djungel, snyft. jag vet inte äns vilken hårddisk jag har, bara att den är 300 GB 7200 rpm 16 MB, är det bra?
snacka om att köpa nåt som man inte har nån aning om.

Permalänk
Medlem

Scrippo
lura brorsan det låter bra mycket fortare än att sälja på blocket.
men om du vill ha en garanterat komplett bra dator så kan vi plocka ihop delarna åt dig.
och ge dig länk så är det bara att köpa.

det går ju annars också att plocka ihop dator på komplett så att dom skruvar ihop den åt dig, så slipper du.
i deras "konfigurera själv" så väljer du prylarna, och dom har lagt fram allt som passar ihop, så att du inte behöver oroa dig för att burken inte ska starta sen.

kolla här t.ex. http://www.komplett.se/k/cl.asp?bn=10627

eller så låter du någon plocka ihop delarna såhär åt dig
så att du bara behöver trycka på "köp alla varorna i inköpslistan"
såhär: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=446302&...

nu la jag visserligen bara till dator utan skärm och dvd brännare.

men tror du förstår

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3.4Ghz || Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet || Asus P5N-E SLI || XFX GeForce 7900GS 600M 256MB @ 630/1870 || Corsair PC5300 DDR2 2048MB 667 MHz || Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM + Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM || Tagan TurboJet 1100W || Samsung 24" LCD Widescreen