Var tog Internet vägen på Vista-datorn?

Permalänk
Medlem

Vista tar inte emot DHCP från icke MS DHCP servrar.
Finns en KB om hur man fixar detta http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA

Tackar tackar! Äntligen! Det fungerar klockrent för mig nu. Med ett litet undantag... connection drops med jämna mellanrum. Ca var 5:e till var 15:e minut tappas anslutningen i några sekunder. Fasligt irriterande vid exempelvis online-spelande...

Så som det ser ut nu får jag välja mellan pest eller kolera :-/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA

Tack! Detta fungerade utmärkt för mig.
Jag ändrade "DhcpConnForceBroadcastFlag" till "0" och kryssade ur "internet protocol version 6(TCP/IPv6)" från listan på objekt som min nätverksanslutning använder.

2 dygn utan att uppkopplingen har gått ner.

Permalänk
Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Jenzas tips löste mitt problem med att internet försvann när datorn hade varit avstängd en längre tid. Men istället fick jag ett nytt delikat problem: väldigt instabil uppkoppling. Det går knappt 10 minuter utan att allt kopplas från i några skunder. Eftersom jag är en hängiven onlinespelare (WoW) kan detta inte accepteras.

Försökte då istället med Intel4Evers tips. Fiskade tag i den KB:n men den gav ingen effekt.

Okej, tänkte jag, får återgå till ruta 1. Bättre att ha datorn på 24/7 och i alla fall ha en stabil lina. Så jag återställde registerändringarna från Jenzas KB-tips. Det hjälpte inte. Internet är svajigare än nånsin.

Detta fick min bägare att rinna över. Jag tänker återgå till Windows XP. Kan tänka mig att installera Vista igen när det blivit mer etablerat, SP1 kanske har dykt upp och suget efter DX10-spel blir överväldigande.

Sorgligt, jag gillade Vista.

Edit: Ramlade över en tråd här på forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6726...
Som en sista utväg innan jag backar till XP har jag installerat rubbet i detta paket. So far so good, inga disconnects ännu. Jag återkommer om det löste mina problem fullständigt.

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem. Min förmåga att surfa bara försvinner i "x" antal minuter, men kommer sedan bara tillbaka. Om jag startar om datorn funkar det igen, ett tag.

Jag har bbb trådlöst modem som är kopplat till en router. Mina två clienter (En XP, en Vista) har båda fast ip. Jag kan alltid pinga vad jag vill (bla dns-servern) och får svar. Msn funkar. Jag kan remota från jobbet. ALLT funkar, men inte att surfa. Har provat några av tipsen i tråden nu men vet inte om det har gett resultat än.
Tycker dock att det vore konstigt om det vore något med DHCP när jag inte ens använder mig av det på min Vista klient.

Permalänk
Medlem

Skönt att man inte är ensam Vista Problemos
Själv har jag väldiga problem, Hade internet via comhem tidigare o funkade fint. Bytte till T3 inom på Servanet med fast ip. Och det funkar stort sett aldrig på min datorn. Enligt datorn så är jag uppkopplad mot internet men jag kan inte använda det. Har man flyt att internet kommer igång så håller det max 5 minuter sen försvinner det igen. Man kan se att anslutninger tar emot en massa saker men skickar ingen adata alls typ.
Har sladden rakt i väggen så d är inga "mellanhänder".
När jag fick det fungerade det hyffsat, det ända problem som var då var att när jag kopplade in xboxen på det andra nätverkskortet så dog anslutning. Men det har alltid tagit tid att få igång anslutning, ungefär 30min efter starten av datorn.

Vet inte om d har någon betydelse men när ja försöker connecta till msn så står d att min Gateway är offline?? Kanske bara msn:s lilla åsikt

Kan inte vara nå fel på Själva nätet för kopplar jag nätverksladden från uttaget till min 360 så kan jag sitta i timmar o spela utan problem via internet.......men på datorn äre bara katt skit. Har testa allt i denna tråd.....men inget

Förslag nån på vad det kan vara? letat fel i en vecka nu och jag börjar bli rätt less på skiten

Grymt forum!

Edit: Pratade precis me T3:s Support.....Svar: Kör XP.....hmmmm....vill inte!!

Visa signatur

ABIT AA8-DURAMAX 925X . Intel Pentium 4 550J 3,4GHz . DDR2 533MHz CL4 64M*64 2GB . Seagate Barracuda 7200.8 200GB ASUS GEforce EN6600GT 128

Permalänk
Medlem

Kan efter över en vecka konstatera att det funkade. Dvs installera hela högen med KB:s som jag länkade till ovan. Internet fungerar alltid och är hur stabilt som helst! Vilken av dem som löste problemet vet jag inte. Men vem bryr sig när allt fungerar?!

Edit: Efter ytterligare en vecka kan jag konstatera att det inte alls fungerade. Disconnectar återigen regelbundet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
Jenzas tips löste mitt problem med att internet försvann när datorn hade varit avstängd en längre tid. Men istället fick jag ett nytt delikat problem: väldigt instabil uppkoppling. Det går knappt 10 minuter utan att allt kopplas från i några skunder. Eftersom jag är en hängiven onlinespelare (WoW) kan detta inte accepteras.

Försökte då istället med Intel4Evers tips. Fiskade tag i den KB:n men den gav ingen effekt.

Okej, tänkte jag, får återgå till ruta 1. Bättre att ha datorn på 24/7 och i alla fall ha en stabil lina. Så jag återställde registerändringarna från Jenzas KB-tips. Det hjälpte inte. Internet är svajigare än nånsin.

Detta fick min bägare att rinna över. Jag tänker återgå till Windows XP. Kan tänka mig att installera Vista igen när det blivit mer etablerat, SP1 kanske har dykt upp och suget efter DX10-spel blir överväldigande.

Sorgligt, jag gillade Vista.

Edit: Ramlade över en tråd här på forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6726...
Som en sista utväg innan jag backar till XP har jag installerat rubbet i detta paket. So far so good, inga disconnects ännu. Jag återkommer om det löste mina problem fullständigt.

När jag försöker komma in på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6726... som du länkade till så står det:

Meddelande

Du är inte inloggad, eller så har du inte rättigheter till att komma åt denna sida. Detta kan bero på flera orsaker:

Jag är inloggad vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

samma här

Sitter med samma j*vla vista problem här och inget av ovanstående funkar.. har dock en liten lösning för dom som vill hitta ut på internet utan att köpa mac.

Jag har Ip och allt verkar vara frid och fröjd men jag kan inte öppna en webbläsare eller något annat connectprogram för att komma ut på nätet.

Under sjutusen olika försök har jag hittat att om man öppnar explorer (så kan den inte hitta ngn sida) MEN tryck på knappen Hjälp >> index >> sökord internet... därefter "utforska internet" (första förslaget) Scrolla ned till texten Starta Internet Explorer och tryck därefter på länken. Vips öppnas ett nytt explorerfönster där man kan surfa som vanligt....

Varför i hela h*vete fungerar webläsaren där för??? Någon som har den minsta rimliga förklaring på det?

Det här är min FEMTE installtion av allt från Vista 32 till nuvaranda Vista 64 utlimate och samtliga har haft samma problem.

Kör på en Dell Xps M1710 och kommer snart att bränna den tillsammans med Windows Vista skivan i för att sedan köpa en Mac.

Burn Vista Burn!

//W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac1980
När jag försöker komma in på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6726... som du länkade till så står det:

Meddelande

Du är inte inloggad, eller så har du inte rättigheter till att komma åt denna sida. Detta kan bero på flera orsaker:

Jag är inloggad vad ska jag göra?

samma för mig

Permalänk
Medlem

Jag har exakt detta problem hemma. Fick nytt modem/router från com hem när jag beställde deras xxl och då började problemet.

Kör jag trådlöst (vilket jag ej vill) fungerar det, kör jag med kabel så får jag endast åtkomst till lokalt nätverk

Är det ominstallation av vista som gäller?