Ursprungligen inskrivet av klockarn
Jenzas tips löste mitt problem med att internet försvann när datorn hade varit avstängd en längre tid. Men istället fick jag ett nytt delikat problem: väldigt instabil uppkoppling. Det går knappt 10 minuter utan att allt kopplas från i några skunder. Eftersom jag är en hängiven onlinespelare (WoW) kan detta inte accepteras.
Försökte då istället med Intel4Evers tips. Fiskade tag i den KB:n men den gav ingen effekt.
Okej, tänkte jag, får återgå till ruta 1. Bättre att ha datorn på 24/7 och i alla fall ha en stabil lina. Så jag återställde registerändringarna från Jenzas KB-tips. Det hjälpte inte. Internet är svajigare än nånsin.
Detta fick min bägare att rinna över. Jag tänker återgå till Windows XP. Kan tänka mig att installera Vista igen när det blivit mer etablerat, SP1 kanske har dykt upp och suget efter DX10-spel blir överväldigande.
Sorgligt, jag gillade Vista.
Edit: Ramlade över en tråd här på forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6726...
Som en sista utväg innan jag backar till XP har jag installerat rubbet i detta paket. So far so good, inga disconnects ännu. Jag återkommer om det löste mina problem fullständigt.