Installera raid kontroller i XP

Permalänk
Medlem

Installera raid kontroller i XP

Jag har en bärbar dator, som kräver att man installera drivrutiiner för RAID, innan man kan installera Windows. Alltså jag har ingen OS på datorn och hur får man in drivrutinerna i XP?

Problemet är att XP klara bara att läsa från 3.5" floppy. Har inte sett en floppy station på 3 år.

Hur skall jag få in drivrutinerna utan att floppy? Planen är att modifera en XP home skiva , men hur? Eller någon som har en bättre ideé?

Permalänk
Medlem

För att lösa detta så brukar datortillverkarna skicka med återställningsskivor som återställer systemet via en image-lösning för att på så vis gå runt problematiken. Om man absolut vill göra en ren installation med en XP-skiva så måste man helt enkelt "slipstream":a in drivrutinerna på denna skiva och det finns flera sätt att gå tillväga för att göra detta.
Får man fråga varför du inte vill använda dig utav tillverkarens återställningsskivor?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Hur slipstreamar man in drivrutinerna på skivan?

Varför inte använder tillverkaren XP, är enkelt, den skivan är bortta...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ledsen om jag är lite påstridig, det finns ingen som kan beskriva hur man göra? driverpacks.net var väl inte särskitl välgjord hemsida ämnet.

Alltså hur man "slipstream", någon bör väl känna till hur man modda XP Home , så att man även får med andra drivrutiner än det som följde XP från 2001

Permalänk
Medlem

Den här guiden är relativt enkel (så enkel man kan få till den åtminstone)

http://maximumpc.com/2005/01/how_to_slipstre.html

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se