Permalänk
Glömsk

Överklockning av Spis

Objektet i fråga.

Hmm, kan det vara så enkelt?

Jag flyttar försiktigt det första reglaget till "2". Det blir fort väldigt varmt.

Med en rejäl kopparfläns kan jag flytta reglage1 till "4" utan problem. Ett framsteg! Jag är dock inte nöjd än.

... Testar därför vattenkylning. Kan nu ändra reglaget till steg "7", med samma temperatur som den passiva kylningen tidigare.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Testade lite hardcore här hemma, avsaknaden av elektriska vred begränsar ju det statistiska resultatet en smula. Kunde dock gå från endast fyra vedträn till åtta vedträn och en säck brunkol utan vidbränning i teflonpanna på den andra plattan...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Men hallå... bättre kan ni grabbar

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem

Skönt Aprilskämt grabbar! :D:D:D

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Grymmt ska testa efter jag har lagat mat.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Vad fick ni för resultat i SupersPis sen då? (uselt...)

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Skönt Aprilskämt grabbar! :D:D:D

Haha, hade inte en tanke på att det är 1:a april idag :D..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trodde värkligen det var seriöst tills jag fatta att det va 1a april

roligt roligt roligt

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Härligt aprilskämt, ni har varit riktigt innovativa nu. ;>

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk

Det här uppskattade jag mycket.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

ha-ha-ha-ha-ha....

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Är det första April idag???

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag blev lite förvånad när jag såg att de skulle öppna en vitvarudel=) Man anade ju att det inte var riktigt seriöst, men rätt roligt ändå... bättre än all idioti som tidningarna hittar på

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

litte udda avdelning Hehe:)

Själv kör jag med en Wok Kylare och kommer ända till steg ''9''.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

HAHAHA! Läste "Vitvaror" och bara WTF Sen klickade det

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Är det någon som vet hur man kyler ugnen för den blir för varm när jag använder den. Bränner maten hela tiden, luftkylning eller vatten?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Kört spisarna i Prime 95 och SuperPI?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Är det någon som vet hur man kyler ugnen för den blir för varm när jag använder den. Bränner maten hela tiden, luftkylning eller vatten?

Jag vet kan en lösning där du inte behöver köpa till någon kylning. Fast du måste självklart ha en hel del teknisk expertis inom elektricitet.

Om du ser lite närmare bakom din ugn så kan du efter en hel del sökning finna ett honkontaktdon och ett hankontaktdon. (se bild)

http://riahills.com/blog/images/plugged-in.jpg

Nu till det komplicerade, här är du tvungen att på något sätt slita bort hankontaktdonet från honkontaktdonet. Detta kräver att du har rätt knyck och verktyg. (se bild)

http://www.susurrusmagazine.com/images/unplug.jpg

Nu så fungerar ej detta på alla ungnar utan du kan bli tvungen att sågkoppla istället. Detta kan du göra med dessa olika verktyg. (se bilder)

1.http://obr.gcnpublishing.com/articles/NewProds/images/br02-04...

2.http://obr.gcnpublishing.com/articles/NewProds/images/br02-04...

Thomas Hewitt aka Leatherface. http://www.webwombat.com.au/entertainment/movies/images/texas...

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Jag ska försöka klocka min toalett lite senare idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Kört spisarna i Prime 95 och SuperPI?

Det är SupersPis som gäller för spisar

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Jag ska försöka klocka min toalett lite senare idag.

Lycka till.
Ett tipa på vägen: om du håller ner spolknappen istället för att bara trycka kan nu överskrida den förinställda vattenmängden.

Detsamma gäller även älder modeller där man drar i en spak. Då håller man bara spaken i "toppläge".

Jag är tacksam om ni på sweclockers håller detta för er själva annars finns risken att tillverkarna kommer att täppa till detta säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

snyggaste aprilskämtet för idag fan

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jive
Lycka till.
Ett tipa på vägen: om du håller ner spolknappen istället för att bara trycka kan nu överskrida den förinställda vattenmängden.

Detsamma gäller även älder modeller där man drar i en spak. Då håller man bara spaken i "toppläge".

Jag är tacksam om ni på sweclockers håller detta för er själva annars finns risken att tillverkarna kommer att täppa till detta säkerhetshål.

Jo, och då blir man ju tvungen att använda sig av tredjeparts-spolknappar.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Vad fick ni för resultat i SupersPis sen då? (uselt...)

HAHA klockrent

Permalänk
Musikälskare

Your on to something here!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Jag ska försöka klocka min toalett lite senare idag.

Som nån skrev så kan du nog hålla ner spolknappen lite längre, ett tips är också att hälla i lite extra vatten i tanken där för att få extra mycket vatten vid spolning. Testa gärna att köra "soda-streamat" vatten i tanken för tuffa ljudeffekter om du har en sodastreamer hemma. Annars kan du ju ta kolsyrat mineralvatten. Eller massa karamellfärg.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
Som nån skrev så kan du nog hålla ner spolknappen lite längre, ett tips är också att hälla i lite extra vatten i tanken där för att få extra mycket vatten vid spolning. Testa gärna att köra "soda-streamat" vatten i tanken för tuffa ljudeffekter om du har en sodastreamer hemma. Annars kan du ju ta kolsyrat mineralvatten. Eller massa karamellfärg.

Inte rekommenderat, för då blir du kallad fjortis sen när du lägger upp toaletten i galleriet :D.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Kanske kan va snyggt med lite neonrör i holken

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Pimp my toalettstol?

edit:Xzibit får hålla sig borta från min spolstol, vill inte ha en subwoofer blåsandes i baken

Permalänk
Medlem

Min spis har då en intern överklockningsfunktion, det är bara att trycka på B(oost) ---> överklockning @ 155%! Dessutom så får man häftiga ljudeffekter på köpet som går att jämföra med en transformatorstation

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint