Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Ja asså fortsätter han klanta sig och inte kvala inom rimliga gränser till Verstappen så spelar det ju ingen roll om han kom 2a, det ska inte behövas med den bilen.

Vad i h***te pratar du om?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Årets mest livade Le Mans-bil, sägs det. En jäkla häftig maskin och jag hade inte tvekat, om tillfället ges, att lägga en hundring på att få köra ekipaget ett par varv på Spa. IMO maskinen hade gjort sig bäst på en tillskruvad landsväg och i tunnlar, man vill ju hålla grannarna vaken.

Debatten om såsom V8 eller V10 i F1, sannolikt önskar gemene åskådare uppleva en obehindrad effekt som pulserar mot bröstkorgen. Dagens Formula 1 är dock tamt jämfört med dess historiska fyndigheter, så jag uppskattar att jänken tutar genom Europa och river käft med en rätt så primitiv och ohämmad V8. Allra roligast vore det om konceptet får ett fäste på Le Mans.

För övrigt, ni som vet, ni vet. Jag kikade ett par timmar på årets Le Mans, och upplevde att Garage 56 fick få minuter i rampljuset via officiella LIVE-sändningen som pågick åtminstone 24h. Inrikes beundran eller detta nu berodde på, så var det en ledsamhet.

Årets Le Mans var dock riktigt händelserikt från starten.

Vad sägs om F1 2026 motorregs? Blir det en 4-cyl moppemotor eller stannade det vid en V6?

Permalänk
Medlem

så Hamilton och Shakira. det är nog en perfekt match

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vad i h***te pratar du om?

Med andra ord, om Perez fortsätter att inte kvala in i q3 och måste hela tiden ta sig igenom fältet för att nå p2 ja det ser ju inte bra ut för hans chanser att få vara kvar med tanke på bilen han har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://www.youtube.com/watch?v=vyLeemwGW-E

Årets mest livade Le Mans-bil, sägs det. En jäkla häftig maskin och jag hade inte tvekat, om tillfället ges, att lägga en hundring på att få köra ekipaget ett par varv på Spa. IMO maskinen hade gjort sig bäst på en tillskruvad landsväg och i tunnlar, man vill ju hålla grannarna vaken.

Debatten om såsom V8 eller V10 i F1, sannolikt önskar gemene åskådare uppleva en obehindrad effekt som pulserar mot bröstkorgen. Dagens Formula 1 är dock tamt jämfört med dess historiska fyndigheter, så jag uppskattar att jänken tutar genom Europa och river käft med en rätt så primitiv och ohämmad V8. Allra roligast vore det om konceptet får ett fäste på Le Mans.

För övrigt, ni som vet, ni vet. Jag kikade ett par timmar på årets Le Mans, och upplevde att Garage 56 fick få minuter i rampljuset via officiella LIVE-sändningen som pågick åtminstone 24h. Inrikes beundran eller detta nu berodde på, så var det en ledsamhet.

Årets Le Mans var dock riktigt händelserikt från starten.

Vad sägs om F1 2026 motorregs? Blir det en 4-cyl moppemotor eller stannade det vid en V6?

Tror nog snarare vi är på väg mot mer el än tillbaka mot större

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror nog snarare vi är på väg mot mer el än tillbaka mot större

Får se. eTCR dog, STCCs start verkar hopplöst kass.
WRC tappade tillverkar intresse med nya rally 1 hybrid reglementet, även om just WRC gjorde allt väldigt rätt för bra rally vilket är riktigt synd, borde fått samma lyft som hypercar/lmdh klassen gav WEC.
Får se om FIA Electric GT Championship kommer överleva.
Rallycross kör med el men verkar inte dra samma publik och gridsen är mindre de gånger jag tittat.
Hypercar och lmdh reglementet verkar vara det mest lyckade men de har kvar mycket av charmen fortfarande

Sen tror jag inte vi går tillbaka till 4L v10 i F1 eller ens raka 6or i STCC men tror man måste kompensera el med rått ljud och beteende. Men om man nu ska gå mer på el så hade jag velat se att man lät V6orna få skrika fritt. Mycket ljud förvinner pga MGU-H samt är 2022 bilarna tystare än 2021 pga wastegate exit sitter etc. De hade kunnat låta så mycket bättre och då hade man nog brytt sig mindre om mer el.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Med andra ord, om Perez fortsätter att inte kvala in i q3 och måste hela tiden ta sig igenom fältet för att nå p2 ja det ser ju inte bra ut för hans chanser att få vara kvar med tanke på bilen han har.

Stämmer bra i år så fungera det eftersom att Verstappen leder "tillverkarnas" mästerskap själv men när griden blir tightare om några år så kommer det krävas en mer stabil lag kamrat en Perez och då kommer han ryka direkt ingen snack om saken.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Stämmer bra i år så fungera det eftersom att Verstappen leder "tillverkarnas" mästerskap själv men när griden blir tightare om några år så kommer det krävas en mer stabil lag kamrat en Perez och då kommer han ryka direkt ingen snack om saken.

Det gör det ju, tyvärr nog. Men jag tror att fortsätter han inte prestera bättre så ökar ju chanserna att han kan bli utbytt tidigare än 2025. Men men, återstå att se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Det gör det ju, tyvärr nog. Men jag tror att fortsätter han inte prestera bättre så ökar ju chanserna att han kan bli utbytt tidigare än 2025. Men men, återstå att se!

Jag tror personligen att han ryker efter den här säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Jag tror personligen att han ryker efter den här säsongen.

Det är det jag håller tummarna för!

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Med andra ord, om Perez fortsätter att inte kvala in i q3 och måste hela tiden ta sig igenom fältet för att nå p2 ja det ser ju inte bra ut för hans chanser att få vara kvar med tanke på bilen han har.

Så länge han slutar P2 (och Verstappen P1) spelar det ju ingen roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

En del av de där är verkligen fantastiskt roliga, tycker det är episkt när de gör narr av Ferraris radiokommunikation och usla strategi... Nästan så man blir ledsen nu när de verkar skärpt upp sig i strategin (eller snarare att Sainz går sin egen väg istället för att bli tillsagd, så det kanske kan bli bra humor ändå. )

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Det är det jag håller tummarna för!

Om han nu skulle bli ersatt (vilket jag inte tror) så har jag svårt att tro att Riccardo skulle bli erbjuden platsen med tanke på hans resultat hittills. Han har ju inte direkt etablerat sig gentemot Tsunoda och var ju i stort sett aldrig i klass med Norris tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Om han nu skulle bli ersatt (vilket jag inte tror) så har jag svårt att tro att Riccardo skulle bli erbjuden platsen med tanke på hans resultat hittills. Han har ju inte direkt etablerat sig gentemot Tsunoda och var ju i stort sett aldrig i klass med Norris tidigare.

Jag tror inte det finns några riktiga krav på Riccardo med tanke på hur allt har utspelat sig, men med tanke på att han satte tider som skulle sätta han P2 under Silverstones GP säger ju en hel del, sen får du tänka på att AlphaTauri bilen är inte riktigt byggd efter Riccardos synpunkter likamycket som Yukis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag tror inte det finns några riktiga krav på Riccardo med tanke på hur allt har utspelat sig, men med tanke på att han satte tider som skulle sätta han P2 under Silverstones GP säger ju en hel del, sen får du tänka på att AlphaTauri bilen är inte riktigt byggd efter Riccardos synpunkter likamycket som Yukis.

Nej det finns nog inga riktiga krav på Riccardo den här säsongen men om han ska ha ens en liten chans att ersätta Perez så är kraven väldigt höga.
Att han satte tider motsvarande P2 på en helt torr bana med snabbare däck än alla andra finner jag inte speciellt imponerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://www.youtube.com/watch?v=vyLeemwGW-E

Årets mest livade Le Mans-bil, sägs det. En jäkla häftig maskin och jag hade inte tvekat, om tillfället ges, att lägga en hundring på att få köra ekipaget ett par varv på Spa. IMO maskinen hade gjort sig bäst på en tillskruvad landsväg och i tunnlar, man vill ju hålla grannarna vaken.

Debatten om såsom V8 eller V10 i F1, sannolikt önskar gemene åskådare uppleva en obehindrad effekt som pulserar mot bröstkorgen. Dagens Formula 1 är dock tamt jämfört med dess historiska fyndigheter, så jag uppskattar att jänken tutar genom Europa och river käft med en rätt så primitiv och ohämmad V8. Allra roligast vore det om konceptet får ett fäste på Le Mans.

För övrigt, ni som vet, ni vet. Jag kikade ett par timmar på årets Le Mans, och upplevde att Garage 56 fick få minuter i rampljuset via officiella LIVE-sändningen som pågick åtminstone 24h. Inrikes beundran eller detta nu berodde på, så var det en ledsamhet.

Årets Le Mans var dock riktigt händelserikt från starten.

Vad sägs om F1 2026 motorregs? Blir det en 4-cyl moppemotor eller stannade det vid en V6?

personligen hoppas jag på att dom tar bort varvstopp vid 8k och låter stall pressa motorerna till skyarna, detta i kombo med större tank alt tillåta tankning, öka motorvolymen till 2.4l så man får det skrikande ljudet tillbaka som vibrerar hela skelettet. Då kommer det iallafall bli roligare att åka och kolla på igen istället för dagens mjäkiga skit som man inte märker av när dom glider förbi

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

personligen hoppas jag på att dom tar bort varvstopp vid 8k och låter stall pressa motorerna till skyarna, detta i kombo med större tank alt tillåta tankning, öka motorvolymen till 2.4l så man får det skrikande ljudet tillbaka som vibrerar hela skelettet. Då kommer det iallafall bli roligare att åka och kolla på igen istället för dagens mjäkiga skit som man inte märker av när dom glider förbi

Mycket kan man önska sig, men sannolikt blir man en gammal relik med idéer om att saker var bättre förr, såsom om 90- och 00-talets Formula 1 som förde ett mäktigt oväsen.

Dagens Rallycross lär finna nya anhängare som inte känner att batteridrift verkar helt snustorrt. F1 kan också trilla dit en dag, att en jättereform orsakar att en stor del anhängare kastar in handduken, och så småningom eller på sikt lockar sporten nya anhängare.

IMO batteridrift är bs för dessa maskiner är som att se på en skräckfilm med avstängt ljud.

Tiden för utvisa, vem som utvisas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

hehe klockren kanal! hur kan jag ha missat detta?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Känns som det är dags sluta håna Ferraris strategiavdelning dock

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

varför det de läser väl inte på detta forumet?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av GooGeL:

Mycket kan man önska sig, men sannolikt blir man en gammal relik med idéer om att saker var bättre förr, såsom om 90- och 00-talets Formula 1 som förde ett mäktigt oväsen.

Dagens Rallycross lär finna nya anhängare som inte känner att batteridrift verkar helt snustorrt. F1 kan också trilla dit en dag, att en jättereform orsakar att en stor del anhängare kastar in handduken, och så småningom eller på sikt lockar sporten nya anhängare.

IMO batteridrift är bs för dessa maskiner är som att se på en skräckfilm med avstängt ljud.

Tiden för utvisa, vem som utvisas.

Ja, jag kollar inte längre F1 på plats efter 3 race med v6:or. Den djuriska Känslan finns inte där längre.minns första gången bilarna med v10 och v12 kom förbi läktaren. Fy faan vilket tryck. Helt enkelt ett bättre race från soffan idag.

Permalänk
Medlem

Schumacher Triumphs In (Very) Wet/Dry Thriller | Radio Rewind | 2001 Malaysian Grand Prix
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=sd2O2IuUnlY

Vilken minnesvärd shitshow, precis som man vill ha det och Giancarlo Fisichella tonade med sin talang, precis som man minns honom.

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/2001_Malaysian_Grand_Prix

Skrivet av sweborn:

Ja, jag kollar inte längre F1 på plats efter 3 race med v6:or. Den djuriska Känslan finns inte där längre.minns första gången bilarna med v10 och v12 kom förbi läktaren. Fy faan vilket tryck. Helt enkelt ett bättre race från soffan idag.

Dagens Nascar ger fortfarande poppa åt själen, men det är så sällan man kollar på serien.

Permalänk
Medlem

Lawson ska köra för Ric resten av helgen efter att han åkte in i barriären i FP2. Ric fick en skada i handleden i samband med smällen för att han höll kvar i ratten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Lawson ska köra för Ric resten av helgen efter att han åkte in i barriären i FP2. Ric fick en skada i handleden i samband med smällen för att han höll kvar i ratten.

Bruten handled. Känns som det var spiken i kistan för karriären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bruten handled. Känns som det var spiken i kistan för karriären.

Mycket möjligt att det är de, hoppas inte. Men det återstår att se..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Mycket möjligt att det är de, hoppas inte. Men det återstår att se..

Nej det är bekräftat.

Edit: Sorry, jag är fredagsbränd i hövvet. Du menade såklart mitt påstående om karriären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Nej det är bekräftat.

Edit: Sorry, jag är fredagsbränd i hövvet. Du menade såklart mitt påstående om karriären.

https://i.imgur.com/zDYC3Se.png

Ja, det var de jag menade men var la inte super tydlig om vilken del jag svarade på heller.
Vi båda är lite fredagsbrända

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bruten handled. Känns som det var spiken i kistan för karriären.

Beror ju på hur allvarligt det är men ja det verkar då inte hjälpa vare sig kubica eller stroll att inte kunna ratta fritt och fippla med knappar. Kan tänka mig det är knappfipplandet som är värst så F1 är nog det svåraste när det gäller handledsskada bara pga all störande mikro du måste hålla på med.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Äsch, han kommer tillbaks utan större bekymmer.