Firefox + QT alternative + Aftonbladet WebbTV = *suck*

Permalänk

Firefox + QT alternative + Aftonbladet WebbTV = *suck*

Hej!

Ska försöka vara så detaljerad som möjligt. Har aldrig lyckats komma i närheten av att lösa det här problemet.

Jag kör senaste firefox (2.0.0.3) med senaste QuickTime Alternative (1.8.1) installerat (formaterade datorn igår).

För hemsidor med vanliga "embedded" quicktime-filer så funkar det i princip felfritt. Problemet är dock att Aftonbladets webb-tv-service inte funkar alls!

Närmare än såhär kommer jag aldrig:

(som bilden visar är Adblock Plus avstängt så det kan inte ligga bakom)

Jag vet att jag tidigare hade vanliga QuickTime installerat och att det då fungerade, men jag vill ju verkligen kunna använda QT Alt istället.

I IE funkar det utan några som helst problem!

Finns det någon som har upplevt samma sak och lyckats lösa det? Som sagt så är det främst Aftonbladets webb-tv som skapar problem.. vad jag funderar på är om det har något att göra med att webb-tv-tjänsten är Shockwave-baserad..??

Jättetack på förhand!!!

Disclaimer: Jag hatar Aftonbladet.. det här är endast en fråga om krav på funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med Aftonbladets Webb TV! Deras tidigare funktion av webbtv fungerade utmärkt på firefox. Jag har även orginal Quicktime installerat så det är nog inte det...?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Jag kör med senaste FF och QT Alt och det funkar, men "filmen" hackar sig fram. flyter på bra i IE 6.0.

Permalänk

Jag har exakt samma problem som trådskaparen. Jag använder:

Firefox 2.0.0.4

Flash 9,0,60,120

QuickTime Alternative 1.8.1

I Internet Explorer 7.0 fungerar det perfekt.

Visa signatur

WaveMaster | TrueBlue 480W | A8V Deluxe | Opteron 180 2.8GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 | Radeon HD 3850 AGP 837/1035MHz | Audigy 2 | Promise SATA300 TX4 | WD Raptor 74GB | Hitachi 7K500 500GB | 2x Maxtor MaXLine III 300GB | NEC 3550