recension: HP Pavilion tx1020 - Tablet pc 12"

Permalänk

Hej!

Jag tänkte höra, är det någon som har problem med webcamen på den här datorn? Jag har fått den att funka några få gånger, men oftast inte. Blir antingen en helsvart, eller helgrå ruta istället.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

Det är tydligen konflikter med nån drivrutin, inte direkt nån lösning jag hittat, stänga av den helt brukar funka, det är nånting med HP's dvd program tjohejs har jag för mig, testa avinstallera det om det går.
Båda jag och en kompis har precis samma problem.

Har letat runt på google efter en effektiv och permanent lösning, dock ej hittat det, bara att HP vet om det, och jobbar på de.

Permalänk

Jag antar att det lilla (som inte sticker ut ur datorn) batteriet som följer med är 4cellsbatteriet och det större 6cells?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

Tänkte lägga ut xp på en annan partition och behålla vista.
Men på windows help(vista) stod det att jag måste avinstallera den nyare versionen av windows innan jag installerar den äldre(flervalsstart). Annars kan datorn´"sluta fungera".

stämmer det verkligen?

Permalänk
Medlem

super_duper1: Jag tror det finns något sätt att gå runt det.

Är ganska säker att jag såg någon artikel på det ämnet när jag googlade runt. Har ej tid att leta själv, men det kanske du har

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Det är tydligen konflikter med nån drivrutin, inte direkt nån lösning jag hittat, stänga av den helt brukar funka, det är nånting med HP's dvd program tjohejs har jag för mig, testa avinstallera det om det går.
Båda jag och en kompis har precis samma problem.

Har letat runt på google efter en effektiv och permanent lösning, dock ej hittat det, bara att HP vet om det, och jobbar på de.

Svarade du på mitt inlägg nu? Det vore ju grymt sweet isåfall!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Jag antar att det lilla (som inte sticker ut ur datorn) batteriet som följer med är 4cellsbatteriet och det större 6cells?

helt korrekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civ1
har precis samma problem med mitt stora. Ska åka till onoff ibörjan av veckan och klaga

Hur gick det med batteriet?
Jag ringde ON OFF supporten och blev uppmanad att ta med mig batteriet + Serienummret på datan. Väl framme på butiken blir jag tipsad att vända mig direkt till HP, annars skulle det ta 4-6 veckor att få ett nytt batteri (Det kunde dom väl kläckt ur sig i telefon tycker man)
Ringde HP och dom skickar ett nytt batteri iom att jag testat allt som går att testa.

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig vad gäller Ubuntu på tx1250?
För att överhuvudtaget få skiten att starta måste jag lägga till kernelkommandona noapic och vga=0x317 i boot, men om jag lägger till noapic och noacpi så går det inte att reboota datorn senare. Den blir bara svart när man kör reboot, och man måste "hard-reboota" med strömknappen. Sjukt störande.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Hur gick det med batteriet?
Jag ringde ON OFF supporten och blev uppmanad att ta med mig batteriet + Serienummret på datan. Väl framme på butiken blir jag tipsad att vända mig direkt till HP, annars skulle det ta 4-6 veckor att få ett nytt batteri (Det kunde dom väl kläckt ur sig i telefon tycker man)
Ringde HP och dom skickar ett nytt batteri iom att jag testat allt som går att testa.

Jag åkte till onoff och lämmnade in batteriet, som tur ville han inte ha datorn också då det lilla batteriet funka, det skulle ta 2-3 veckor tills det nya ska komma alltså i början av oktober.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Någon som kan hjälpa mig vad gäller Ubuntu på tx1250?
För att överhuvudtaget få skiten att starta måste jag lägga till kernelkommandona noapic och vga=0x317 i boot, men om jag lägger till noapic och noacpi så går det inte att reboota datorn senare. Den blir bara svart när man kör reboot, och man måste "hard-reboota" med strömknappen. Sjukt störande.

Jag hade liknande problem med Ubuntu på min tx1020. Nu kör jag Sabayon och har inte de problemen. Ubuntu är väldigt överskattat idag tyvärr.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Efter ca två månader - Recension
Efter snart två månaders användning så tänkte jag sammanfatta lite över hur nöjd jag är med datorn, dess svagheter och fördelar.

Användning
Under veckodagarna så både jobbar jag heltid och pluggar. Datorn följer med mig under veckorna överallt för att jag ska kunna kolla jobbmail och liknande med jämna mellanrum. Samtidigt så är det guld värt att slippa hålla reda på hundratals papper som man annars måste ha i en bökig pärm eller liknande. Datorn är i samma storlek som ett A4, så redan där har vi sparat plats!

Klassrummet
Datorns funktionalitet i klassrummet tycker jag är bra. Den är lagom tyst för att inte störa och tangentbordet går alldeles utmärkt att skriva på. Något negativt är dock tangentbordet som inte har en ordentlig numpad, och där blir väl Excel och liknande beräkningsmoment lite mer omständigt, vilket är synd. Har precis gått klart en kurs i Företagsekonomi och hade jag haft numpad så hade datorn kommit mer till användning.

Touch-screen funktionen används kanske inte så ofta som man kanske skulle vilja; det är inte lätt att rita några exakta teckningar eller skisser, men är tillräckligt för att skissa något mycket snabbt. Den kom bra till hands då jag läste Hållfasthets och Materiallära för att göra enkla skisser (i One Note) för att öka min egna förståelse, precis som man skulle göra på ett A4. Men, det är fortfarande enklare att ha ett papper brevid för att rita av figurer och skisser.

Mobilt bredband
Införskaffade mig tele2's mobila bredband, kostar mig ca 200kr / månad och känns lite surt nu då de erbjuder samma sak för 99kr månaden (de bjuder på modemkostnaden). Trots allt så kommer det väl till användning mer ofta än sällan.

Jag har den alltid med mig i min ryggsäck för att alltid kunna komma ut på nätet. Bland annat för att ha kontakt med jobbet via mail men också rent vardagliga anledningar. Har hänt ett par gånger att jag dragit fram datorn för att kolla när nästa buss går då jag redan står vid busshållplatsen eller om jag behöver in på eniro för att kolla upp ett telenummer. Från att trycka på powerknappen till att komma in på eniro.se så tar det kanske 1-2 minuter vilket jag tycker är absolut godkänt.
Att jag också spelar Eve-online och kan logga in för att kolla skills eller uppdatera buy/sell orders utan några problem när som helst, gör mig ännu mer nöjd över köpet.

Jobbet

Daglig hantering
Jag jobbar som Produktionstekniker inom Elektronikmontage-branschen och använder officepaketet (word, excel, visio främst) och en del photoshop för att göra rapporter, utvärderingar, beräkningar. Inget som är direkt märkvärdigt krävande här och det flyter på bra utan problem. Men som sagt, numpaden är mycket saknad i excel.

CAD
Förutom de vanliga office programmen så kör jag även en del i Autocad, dock i princip bara 2D men här fungerar datorn tillfredställande, iallafall om man kör på Performance settings annars kan det gå lite slött.

Touchpaden är ej användbar i autocad, tyvärr. Att inte kunna högerklicka på något snabbt och smidigt sätt samt att man inte fullt ut kan kontrollera "click & drag" gör att det är mycket smidigare att använda en vanlig mus. Samtidigt är kanske 12" skärm inte heller optimalt för att använda i CAD-sammanhang, men det är lätt ordnat med en extra skärm tillgänglig på jobbet.

Fritid
På fritiden så har jag min stationära dator som är betydligt bättre på alla sätt förutom möjligtvis forumläsning då touchscreenen är mer ergonomisk och avlastar den högra handen (är vänsterhänt när det gäller att skriva/touch-pennan, högerhänt med musen). Positivt med datorn är väl det mobila bredbandet då mitt vanliga bredband ibland lägger ner ett tag.

Spel
Har inga direkta bra upplevelser av att spela något direkt krävande spel, men en hel del gammalt och gott fungerar fint. Till spelande har jag min stationära dator med en skärm som är betydligt större än 12"!

Sammanfattning
En liten dator som verkligen är mobil och användbar för personen som använder en dator under hela dagen och dessutom är på resande fot. Det största problemet jag finner är batteritiden på det lilla batteriet vilket är kanske max 1 timme på Performance, så ta med strömsladden! Har dock inte ens testat det större batteriet än, men tanken på att det sticker ut skrämmer mig Skärmen är uppenbart liten, men ganska ofta alldeles för blank då solen och annat ljust speglas mycket lätt. I dagsljus utomhus ser man ibland knappt något alls.

Datorns funktioner låter kanske bättre än vad de är. Fingerprintläsaren har jag stängt av, touch-screenen fungerar halvdant och är inte mer användbar än ytterst simpla skisser eller browsa på nätet.

Rent prestandamässigt så är det precis lagom till de aktivteter jag införskaffade den, men ibland kan det vara på gränsen, även då jag köpt till så jag har 2gb minne.

Utseendemässigt är den verkligen kung! Fin svart och blänker! Har hänt mer än 1 gång att någon tjej har kommit fram och sagt "ooo vad söt dator" som om att det vore en liten hund Nåja, kan väl inte klaga över det iallafall!

Betyg?
Den allmänna känslan är ungefär runt en 4 av 5 möjliga, kanske något svagare. Dock har jag faktiskt inga bra referenser att jämföra med. Jag skulle dock gärna lägga ut ett par-tre tusen extra för bättre batteritid och kanske en bättre touchscreen (wacom?)

Nåja, behövde bara skriva av mig lite, fyll gärna på och berätta hur ni använder er dator och hur ni upplever den

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Efter ca två månader - Recension
Text

Tack för recensionen! Lite avskräckande:P men jag är ff sugen på den.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Som Nightcrawl så har jag haft min TX1270 2 månader och jag stämmer helt in i hans beskrivning av datorn. Men vill också tillägga några saker.

Efter att han beställt mobilt bredband från Tele2 för 99kr/mån så blev datorn genast intressantare att resa runt med.

Batteritiden är RUSKIGT DÅLIG. Här hade man förväntat sig lite mer än en timme med det lilla batteriet. Det lite större batteriet har jag faktiskt inte haft tillfälle att testa. Men ett test kommer!

Det händer att man spelar lite Counter-strike för att fördriva tiden. Det fungerar faktiskt ovanligt bra!

Stör mig fortfarande på uppstartstiden. Över en minut och 20 sek innan den har laddat klart allt och anslutit mot det trådlösa nätverket automatiskt. Helst av allt skulle jag vilja ha Windows XP.

Fick också igång TV-sändningarna så att när man är ute och reser så kan man kolla på SVT med den medföljande antennen och vara uppkopplad mot nätet med mobilt bredband från Tele2.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Batteritiden är RUSKIGT DÅLIG. Här hade man förväntat sig lite mer än en timme med det lilla batteriet. Det lite större batteriet har jag faktiskt inte haft tillfälle att testa. Men ett test kommer!

Jag fattar inte hur det kan vara så dåligt, vad går ni då? Bara vanligt surf? Nu är ett kommande testa av det större batteriet _väldigt_ intressant.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Ska försöka komma ihåg att testa det stora batteriet ikväll.

Ungefär 1 timmes skrivandes/arbete med office eller kanske en timme spelandes Eve-online. Jag brukar dock alltid köra med skärmen på maxsstyrka. Men kanske ett renodlat batteritest skulle vara av intresse.

Ang starttiden så tycker jag om att köra med hibernate, då går det snabbt och man återkommer där man senast var så att säga.

Glömde kanske nämna att jag kör Win XP på min burk och det kan troligtvis snabba upp en del processer. Har som sagt även 2gb ram vilket kanske påverkar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hallå där!!
Jag funderar på en TX1270 och har därför ett par frågor.

Hur "dålig" är skärmen vad gäller kvalité? Jag har läst litegrann här i tråden om något som liknar en skyddplast men i praktiken är något som hör till pekskärmen. Klassa gärna från uselt, acceptabelt till utmärkt (Sony Vaio-klass typ). Jag är fullt medveten om att skärmen knappast är av toppklass men vill ändå veta att man inte kommer att störa sig alltför mycket på den.

Vad är det för upplösning/kvalité på den inbyggda webcamen?

Hur "tyst" är datorn? Har haft ett par Delldatorer förut men tänkte nu testa en HP istället då jag har ledsnat på att på mina tidigare datorer har fläkten gått i stort sett oavbrutet

Tacksam för svar!!

Permalänk

Tjena allihop,

Jag har en tx1250 som jag nyligen installerade xp tablet med vista pararellt.

Jag har fått de flesta drivrutiner att funka på xp, förutom ljudet.
Har laddat ner både från

http://notebookitalia.it/forum/windows/how-to-install-windows... och

http://www.google.com/translate?u=http://darkgiank.110mb.com/...

Men det verkar inte fungera på någon utav de. Har även laddat ner direkt från realteks sida men fungerade inte. På enheteshanteraren står det
"Realtek High Definition Audio can not start (code 10)"

Är det någon som har haft liknande problem?

Tacksam för hjälp då jag har försökt och fixa det ett bra tag.(obs på vista funkar ljudet)

Permalänk
Medlem

Har inga tips ang. ljudet, men du har alltså fått fingeravtrycksläsaren att funka? Det har varit problemet för vissa tidigare i tråden.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Har fått fingeravtryckläsarn att fungera genom att ladda ner drivrutinerna som jag länkade förut samt lite google sökning (flest på italienska sidorna som jag översatte med google).

Förresten så är ljudet fixat, uppdaterade drivrutinerna för pci bus lr vad det var så hittades ljudkortet automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LGA
Hallå där!!
Jag funderar på en TX1270 och har därför ett par frågor.

Hur "dålig" är skärmen vad gäller kvalité? Jag har läst litegrann här i tråden om något som liknar en skyddplast men i praktiken är något som hör till pekskärmen. Klassa gärna från uselt, acceptabelt till utmärkt (Sony Vaio-klass typ). Jag är fullt medveten om att skärmen knappast är av toppklass men vill ändå veta att man inte kommer att störa sig alltför mycket på den.

Vad är det för upplösning/kvalité på den inbyggda webcamen?

Hur "tyst" är datorn? Har haft ett par Delldatorer förut men tänkte nu testa en HP istället då jag har ledsnat på att på mina tidigare datorer har fläkten gått i stort sett oavbrutet

Tacksam för svar!!

Äger själv en TX1270 så jag tar mig friheten att svara.

Skärmen
- Tycker faktiskt att skärmen är riktigt bra. Bra skärpa och djup på färg. Den reflekterar som alla andra skärmar. Har inte testat den utomhus med solljus.

Du behöver inte heller sitta spikrakt fram för att se bilden på skärmen, utan du kan ha en kompis brevid och denne kommer att se skärmbilden.

En annan sak som HP har lyckats råda bot på enligt mig är backlight-problemet som jag upplevde på min förra laptop från HP (köpt 2005). Har inte ännu observerat detta fenomen på denna modell.

Webcam
- Usel, riktigt usel.. Vidrig rent av..

Ljud
- Ibland sätter jag örat mot tangentbordet, bara för att kolla att den verkligen lever.. så jävla tyst. Testade att köra CS genom mitt mobila bredband hos Tele2 (stängde såklart av spelljudet). Den var fortfarande lika tyst. Det är först om du söker efter filer osv så kan man höra hårddisken arbeta.

Jag är iaf nöjd med min nu.

En helt orelaterad fråga ang TX-modellen. Är det bara jag som hör datorns interna högtalare pipa till högt när man tex har All-seeing Eye framme och ska klicka på en server som man ska in på? Har också stött på detta ljud när jag är inne i AVG Antivirus - Security status?.

Bara i dessa två program som man hör ett högt pip från datorns inbyggda högtalare när man klickar på något i dessa två program.

PC WORLD har gjort en recension av TX-modellen. http://www.youtube.com/watch?v=3P1RarnsrBQ

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Hur äre med batterierna egentligen? alla som köpt de olika tx1xxx modellerna har fått med 2 batterier va?

Är batteri tiden fruktansvärt dålig? läste om 4-5 timmar totalt för båda batterierna i någon amerikansk recension, men här talar folk om under 1 timme för ena batteriet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kramelet
Hur äre med batterierna egentligen? alla som köpt de olika tx1xxx modellerna har fått med 2 batterier va?

Är batteri tiden fruktansvärt dålig? läste om 4-5 timmar totalt för båda batterierna i någon amerikansk recension, men här talar folk om under 1 timme för ena batteriet?

Det minsta batteriet klarar knappt 1 timme.. riktigt uselt med andra ord...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Går det att byta ut till XP lr något sånt för att få bättre batteritid lr är de så uselt?

Hur klarar sig de stora batteriet? duglig tid? sticker de ut mycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Det minsta batteriet klarar knappt 1 timme.. riktigt uselt med andra ord...

Jag undrar samma sak som kramelet, hur bra/kasst är det stora då?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kramelet

Hur klarar sig de stora batteriet? duglig tid? sticker de ut mycket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Jag undrar samma sak som kramelet, hur bra/kasst är det stora då?

Har inte hunnit med ett test av det lite större batteriet.

Japp, batteriet sticker ut en bit på baksidan.

Ska du ut och leka "mobil" så glöm inte laddaren..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Har inte hunnit med ett test av det lite större batteriet.

Japp, batteriet sticker ut en bit på baksidan.

Ska du ut och leka "mobil" så glöm inte laddaren..

Okej:)
När du(eller någon annan) har gjort det vore det snällt om ni posta här.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Äger själv en TX1270 så jag tar mig friheten att svara.

Skärmen
- Tycker faktiskt att skärmen är riktigt bra. Bra skärpa och djup på färg. Den reflekterar som alla andra skärmar. Har inte testat den utomhus med solljus.

Du behöver inte heller sitta spikrakt fram för att se bilden på skärmen, utan du kan ha en kompis brevid och denne kommer att se skärmbilden.

En annan sak som HP har lyckats råda bot på enligt mig är backlight-problemet som jag upplevde på min förra laptop från HP (köpt 2005). Har inte ännu observerat detta fenomen på denna modell.

Webcam
- Usel, riktigt usel.. Vidrig rent av..

Ljud
- Ibland sätter jag örat mot tangentbordet, bara för att kolla att den verkligen lever.. så jävla tyst. Testade att köra CS genom mitt mobila bredband hos Tele2 (stängde såklart av spelljudet). Den var fortfarande lika tyst. Det är först om du söker efter filer osv så kan man höra hårddisken arbeta.

Jag är iaf nöjd med min nu.

En helt orelaterad fråga ang TX-modellen. Är det bara jag som hör datorns interna högtalare pipa till högt när man tex har All-seeing Eye framme och ska klicka på en server som man ska in på? Har också stött på detta ljud när jag är inne i AVG Antivirus - Security status?.

Bara i dessa två program som man hör ett högt pip från datorns inbyggda högtalare när man klickar på något i dessa två program.

PC WORLD har gjort en recension av TX-modellen. http://www.youtube.com/watch?v=3P1RarnsrBQ

Tackar för infon!! Det lutar nog att försöka få tag på en för mig iaf. Vad är det förresten som är så jäkla uselt med webcamen?? Om jag har förstått rätt så ska den väl ändå vara en 1,3 megapixels?

Permalänk
Medlem

webkameran är det inget fel på alls, fungerar utmärkt och ger en bra och skarp bild med sina 1.3 MP.

Det stora batteriet är inte är så stort och tungt som flera har påståt. Det är det ända batteriet av dom två som jag använder och det ger mellan 2-2.5 timmars drift om man surfar och typ använder word (med eget Vista Bu. intallerat, utan HP's alla skärpporgram).
Jag har inte prövat hur länge det håller om man tittar på film, men det ger nog 2h skulle jag gissa på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civ1
webkameran är det inget fel på alls, fungerar utmärkt och ger en bra och skarp bild med sina 1.3 MP.

Det stora batteriet är inte är så stort och tungt som flera har påståt. Det är det ända batteriet av dom två som jag använder och det ger mellan 2-2.5 timmars drift om man surfar och typ använder word (med eget Vista Bu. intallerat, utan HP's alla skärpporgram).
Jag har inte prövat hur länge det håller om man tittar på film, men det ger nog 2h skulle jag gissa på.

Har du lust att ta några bilder alt. spela in en filmsnutt med din webcam så att jag har något att jämföra med sen. Bilden är enligt mig riktigt usel..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.