Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Shit. Märks att Nördarnas IF faktiskt huserar här på sweclockers. Är det verkligen INGEN som fattar att killen driver?

hahah, du har så rätt

Permalänk
Medlem

Palla blåsa liv i denna tråden igen... kan ni inte bara låta den stå och försvinna i ett hörn?

Permalänk

Hahah.
Det var faktiskt kul.

Permalänk
Avstängd

Sorry grabbz, men kunde inte låta bli en långtråkig dag. Jag hoppas verkligen inte någon tog illa upp - i så fall ber jag om ursäkt. Måste i alla fall säga att jag är imponerad av att ni orkar lämna så seriösa och informativa svar på en tråd som jag trodde skulle märkas direkt var oseris..

Tummen upp för er på swec alltså!!!

Permalänk
Avstängd

Vem var det som sa att dell är omöjliga att klocka?
Själv är min Dell klockad ifrån 2ghz till 3,1ghz vilket jag tycker är hyffsat dör att vara Dell.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=266424

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Gur gjorde du då för att klocka Dellen?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Joakim: En del XPS modeller (iaf de senaste) har alternativet att "tillåta överklockning" i BIOS. Med det aktiverat så finns mjukvara så man kan tweaka. Huruvuda ovanstående har gjort så eller något annat, det vet jag inte

Visa signatur

Jodå så att..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GetMos
Nej jag har inte nya 8500GT jag bara skulle påpeka att det är ganska nytt :D. Vadå lurad? Jag tycker datorn är skitbra, svart chassi och riktigt snygg. Dessutom fick jag både tgtbord o mus och en lysdiod i chassit på köpet.

Fan vad synd att den inte går att klocka bara :/

för 18000 bör du ha fått skriva scanner å hela fadderullan

On topic: Du kan ju inte göra något annat än att testa ? Går det så går det, går det inte så skulle jag inte ge mig in på det. Vill du ha prestanda så byt grafikkort

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är han som har blivit lurad, känns ju största myt-tråden men det är ju bara vad jag tror

edit: jassoå där va hans comment ja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
för 18000 bör du ha fått skriva scanner å hela fadderullan

On topic: Du kan ju inte göra något annat än att testa ? Går det så går det, går det inte så skulle jag inte ge mig in på det. Vill du ha prestanda så byt grafikkort

Läs min comment lite längre upp...

Permalänk
Medlem

Nu var det ju ett skämt som tur var

Dock glömde ni i kundvagnen en del som normalt kommer med en sådan här dator.

- skrivare 1000-1500 kr
- Ljudkort 800 kr
- 2.1 högtalarsystem ??? kr
- Norton antivirus (det bästa virusprogrammet som finns ) ??? kr
- Tv-kort ?? kr
- 56 k modem.

Normalt är de byggda för att tillfredsställa en ganska tekniskt ointresserad människa men som vill kunna göra det mesta med datorn under 3 år. De bakar ju dessutom in mängder med egen mjukvara som är ungefär lika bra för prestandan som norton... Totalt sett blir det en duktig peng för en lika duktig hög med skit.

Det bästa är att det är konstigt att den blir "sliten" och går sakta efter ca 1 år. Undrar varför när man ALDRIG defragmenterat, aldrig kört adaware, aldrig faktiskt använt norton (som i sig är mer av en prestandahalverare än ett virusprogram), alltid trycker "ja" på alla popups som dyker upp på internet (internet explorer) och vänjer sig vid den där rutan som dyker upp i hörnet ibland och säger något om någon varning... Det är ju bara att trycka bort den Bang for the bucks! yeah.