Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag har aldrig spelat Fallout förr tyvärr(kanske dags att pröva ett av de gammla?) men jag tror detta kan bli ett bra spel. Jag hoppas bara att Bethesda lyckas bättre än med Oblivion, som också var ett bra spel men helt saknade den magin och mystiken som gjorde Morrowind till ett riktigt toppenspel!

Då är vi på samma våglängd. Jag har inte heller spelat Fallout 1/2. Ironiskt nog har jag de spelen hemma i fullversion (fick dem i en tidning), men jag lyckades aldrig riktigt sätta mig in i det (testade 2:an). Jag gillade inte stridssystemet och fastnade på ett ställe i början och orkade inte spela vidare. Nåja, jag är väl för mycket FPS-spelare och alldeles för lite RPG-spelare antar jag.

Men jag gillar lite av atmosfären (tänker lite på Mad Max) och jag hoppas de får till det. Om de bakar in lika mycket mystik och bakgrundshistoria som i Morrowind så är jag nöjd. Det jag gillade med Morrowind var att världen kändes så äkta även om det inte var helt perfekt. Och att det är i första-person är bara bra tycker jag. Gärna strider i real-tid också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Cloudstone: Går ju klara fallout 2 på under 15min om man skippar alla sidoquest och jox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cloudstone: Går ju klara fallout 2 på under 15min om man skippar alla sidoquest och jox.

Om man vet hur, ja, och har rejält med tur. Knappast något man gör första gången dock, och då har man ju liksom berövat sig hela spelet i alla fall. Bara det faktum att man kan klara det så utan att använda sig av löjligt obalanserade eller underliga metoder ser jag snarare som en fördel då det vittnar om hur stor frihet du egentlgen har.

Oblivion erbjuder i konstrast ingenting ens i närheten av det. Visst, du kan gå vart du vill (äventyrs-delen), men alla uppdrag eller uppdragsserier är helt lösrykta och isolerade från varandra (vilket blir ganska uppenbart om man klarar av mages guild först, sedan theives guild och man för i uppdrag att stjäla från sig själv), men är i övrigt helt och totalt linjära. Det finns ingen egentlig förgrening, utan snarare lösa trådar som du kan välja ordningen på.

För övrigt, Morrowind gick att klara på 7 min, dock med hjälp av ganska suspekta metoder.

Permalänk
Medlem

Thomas H... säkert? Isådanafall måste det ha varit _VÄLDIGT_ suspekta metoder

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

har sett filmen med snubben som klara morrowind på rekordtid, men tror den var 15 min från start av ny gubbe till slutsekvensen. han boostade chars hela tiden, flög från stad till stad och gjorde potions med levitate och annat, kom inte ihåg, sen flög han rätt in till sista bossen och drog ihjäl han på några slag. satan va den snubben måste nött. såg knappt alcemy menyerna, han visste exakt vad och hur många av allt han skulle köpa.

samma går ju i fallout2, dra till sista bossen och dra iväg atombomen. spel slut

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Här var det en på strax under 7 min:
http://www.asterpix.com/console/?avi=7655271

Har inte sett hela, men jag har sett några på runt 15 min och det är inte fy skam det heller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Över 200 olika slut i Fallout 3.
http://www.destructoid.com/fallout-3-will-have-over-200-endin...

Damn! Då har man att göra ett tag..

"-The game is finished, but needs a lot more polishing and testing, they are doing many playthroughs; they keep adding stuff, sometimes it takes 100 hours to play, just the main quest takes about 20 hours."

Låter ju riktigt bra.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Japp, långt och eventuellt roligt spel. Jag var inget fan av tidigare fallouts men vi får väl se här.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Japp, långt och eventuellt roligt spel. Jag var inget fan av tidigare fallouts men vi får väl se här.

Hur kan man inte gilla Fallout?

Usch, det är så många spel som ligger för långt bort just nu.

[babyröst] Vill ha! NU![/babyröst]

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Det han säger är ju sant, ingenting Bethesda kommer att komma med kommer att vara roligare än Fallout och Fallout 2's TB Combat.

Nej, inte med den attityden iallafall. Klart du kommer bli besviken på spelet. Du har ju redan bestämt dig för att vara det, trots att du inte spelat det. Vill du ha en spelupplevelse ska du gå in med förväntan att du får spela ett helt nytt spel. Varesig det är bättre eller ej kan du inte avgöra förräns du har spelat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, inte med den attityden iallafall. Klart du kommer bli besviken på spelet. Du har ju redan bestämt dig för att vara det, trots att du inte spelat det. Vill du ha en spelupplevelse ska du gå in med förväntan att du får spela ett helt nytt spel. Varesig det är bättre eller ej kan du inte avgöra förräns du har spelat det.

Man kan alldeles utmärkt gå in med inställningen att det ska vara ett "riktigt" fallout 3 och om det inte är det så är det en besvikelse, med den tillgängliga informationen så vet man att det inte kommer bli ett riktigt fallout och jag kan direkt säga att jag kommer bli besviken.
Kanske är det ett ok spel men det är inget fallout.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Har aldrig spelat ett spel som har bättre dialoger och story än fallout. Överlägset alla andra spel på alla plan. (hmm...integrafikmässigt då förståss)

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Man kan alldeles utmärkt gå in med inställningen att det ska vara ett "riktigt" fallout 3 och om det inte är det så är det en besvikelse, med den tillgängliga informationen så vet man att det inte kommer bli ett riktigt fallout och jag kan direkt säga att jag kommer bli besviken.
Kanske är det ett ok spel men det är inget fallout.

Som sagt, du dömer spelet innan du spelat det. Klart du kommer besviken. Du har ju redan bestämt dig för att ha blivit det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Som sagt, du dömer spelet innan du spelat det. Klart du kommer besviken. Du har ju redan bestämt dig för att ha blivit det.

Nej jag har inte bestämt mig för att bli besviken men jag är beredd på det för inga av bethesdas tidigare spel har varit bra enligt mig och det kommer förmodligen inte vara som dom två tidigare fallout spelen, tactics är värdelöst så det bryr jag mig inte om.
Somsagt jag förväntar mig inte oblivion i post-apokalyps kostym utan jag vill ha ett "riktigt" fallout 3 så som black isle skulle gjort det.

Enda sättet för dom att "få" göra som dom vill med spelet är att helt enkelt inte kalla det ett fallout spel, förstår inte riktigt syftet med att köpa licensen eftersom det verkar som att väldigt många inte ens spelat ettan eller tvåan.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

hoppas de gör spelet klart, färdigt, tämligen buggfritt, innan det släpps bara....

så det inte blir som ut3 tex

Permalänk
Medlem

Vad fan är jag den enda som älskar Bethesdas spel? tänker mest på oblivion som är så förbannat råbra, men som ni alla verkar rata?

Tror btw att detta blir grymt. rågrymt.

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frey117
Vad fan är jag den enda som älskar Bethesdas spel? tänker mest på oblivion som är så förbannat råbra, men som ni alla verkar rata?

Tror btw att detta blir grymt. rågrymt.

Nej, men många gamla Fallout-fans ogillar Bethesda bara för att de gör Fallout 3. Egentligen helt utan anledning, eftersom Bethesda har gjort några av de bästa RPG:n som gjorts... fast att Fallout 3 inte blir lika som de gamla är väl klart, men inte nödvändigtvis negativt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nej, men många gamla Fallout-fans ogillar Bethesda bara för att de gör Fallout 3. Egentligen helt utan anledning, eftersom Bethesda har gjort några av de bästa RPG:n som gjorts... fast att Fallout 3 inte blir lika som de gamla är väl klart, men inte nödvändigtvis negativt.

Jag kan nämna säkert 10 rpgn som enligt mig är mycket bättre än något som bethesda gjort och oblivion är knappt rpg överhuvudtaget utan det är mer action-äventyr utan några speciella valmöjligheter alls.
Och att fallout 3 inte blir som dom gamla ser jag som något negativt, ta exemplet musik ponera att ditt favoritband byter ut alla medlemmar och börjar spela något helt annat, det kanske är jättebra musik för den som gillar genrebytet men för den som förväntat sig samma musik som innan anser att det är den värsta skit som producerats.

Nu säger inte jag att fallout 3 kommer bli dåligt för det kan ingen veta på förhand men jag tror att jag kommer bli besviken eftersom jag har helt andra förväntningar än vad t.ex någon som inte spelat tidigare fallout spel eller någon som är ett fan av förstapersons-rpg-äventyr-action-oblivion spel.
Jag vet vad jag vill ha och får jag inte det så blir jag ju naturligtvis besviken men det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, bara inte något för just mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan nämna säkert 10 rpgn som enligt mig är mycket bättre än något som bethesda gjort och oblivion är knappt rpg överhuvudtaget utan det är mer action-äventyr utan några speciella valmöjligheter alls.
Och att fallout 3 inte blir som dom gamla ser jag som något negativt, ta exemplet musik ponera att ditt favoritband byter ut alla medlemmar och börjar spela något helt annat, det kanske är jättebra musik för den som gillar genrebytet men för den som förväntat sig samma musik som innan anser att det är den värsta skit som producerats.

Nu säger inte jag att fallout 3 kommer bli dåligt för det kan ingen veta på förhand men jag tror att jag kommer bli besviken eftersom jag har helt andra förväntningar än vad t.ex någon som inte spelat tidigare fallout spel eller någon som är ett fan av förstapersons-rpg-äventyr-action-oblivion spel.
Jag vet vad jag vill ha och får jag inte det så blir jag ju naturligtvis besviken men det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, bara inte något för just mig.

Enligt dig, ja. Men enligt public opinion, försäljningssiffror, recensioner o.s.v. är Bethesda ett mycket bra och framgångsrikt spelföretag Själv tror jag inte heller att Fallout 3 blir lika bra som de tidigare (Fallout 2 är för övrigt mitt favoritspel genom alla tider), men helt klart spelvärt. Jag ser hellre att Bethesda gör ett Fallout 3 än att det inte blir något alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och jag ser helst att bethesda gör spelet men inte kallar det fallout 3 om det inte är ett "äkta" fallout.
Så gör dom det inte rätt ser jag helst att dom inte gör det alls, är inte intresserad av att se deras tolkning av fallout världen utan jag vill ha black isles tolkning av det.
Nu finns inte black isle längre så då får dom väl helt enkelt plocka in dom gamla designersarna för att få det gjort.

Jag menar bara för att man köper ett namn så betyder det inte att det är det man utger det för att vara.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Och jag ser helst att bethesda gör spelet men inte kallar det fallout 3 om det inte är ett "äkta" fallout.
Så gör dom det inte rätt ser jag helst att dom inte gör det alls, är inte intresserad av att se deras tolkning av fallout världen utan jag vill ha black isles tolkning av det.
Nu finns inte black isle längre så då får dom väl helt enkelt plocka in dom gamla designersarna för att få det gjort.

Jag menar bara för att man köper ett namn så betyder det inte att det är det man utger det för att vara.

Jag håller med. Om inte Enity tycker om spelet borde det inte få kallas för Fallout. Kan någon koppla in Bethesda så att Enity får komma in och ge sitt godkännande? Så vi vet om det blir ett Fallout 3 eller inte så snart som möjligt menar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag håller med. Om inte Enity tycker om spelet borde det inte få kallas för Fallout. Kan någon koppla in Bethesda så att Enity får komma in och ge sitt godkännande? Så vi vet om det blir ett Fallout 3 eller inte så snart som möjligt menar jag.

Oj vad du är rolig, men svara vad är syftet med att köpa en licens om man inte ska göra ett spel som stämmer med licensen?
Ponera att du är ett Pink Floyd fan, så köper något annat band namnet och börjar spela någon helt annan musik, skulle du då tycka att det är bra, skulle du då tycka att det är Pink Floyd?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Oj vad du är rolig, men svara vad är syftet med att köpa en licens om man inte ska göra ett spel som stämmer med licensen?
Ponera att du är ett Pink Floyd fan, så köper något annat band namnet och börjar spela någon helt annan musik, skulle du då tycka att det är bra, skulle du då tycka att det är Pink Floyd?

Det hade ju varit värre eftersom det inte förekommer alls inom musiken. När man tänker på ett band tänker man ju på musikerna, inte musiken i sig. Däremot om Pink Floyd hade gått en helt ny väg och börjat göra powermetal hade det ju fortfarande varit Pink Floyd, om än kasst.

Låt oss säga att Bethesda gör ett spel som du inte tycker är "Fallout", hade det då fått kallats det om Black Isle hade gjort exakt samma spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ge dig nu.
Finns väl många band där inte alla orginalmedlemar finns kvar, måste dom byta namn då?
Många filmer som får uppföljare ha en annan regissör, måste dom byta namn då?

Att det kommer vara annorlunda är det väl ingen tvekan om. Personligen tycker jag det är kul att få ut en till historia ur fallout världen och jag älskar designen, som dom har varit trogen.

Tror du att dom hade kommit undan att göra spelet utan licens och kallat det för smurf 2000 men släppa spelet som det är nu?
Dessutom finns det ju en del reklam bara i namnet.

Det sämsta som kan hända enligt mig är om spelet blir humorlöst. Fallout är en satir och tjänar väldigt mycket på det.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Tycker ni överdriver lite nu. Dom har köpt licensen varför ska dom inte få använda den? Spelar ingen roll hur bra Fallout-serien är, vi kommer ändå få gilla läget. Sen har ni ingenting att förlora på det om spelet inte blir bra. Bethesda kan smutsa ner sitt rykte om dom misslyckats. Men ni kan bara gå vidare till nästa spel.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

gamespot har tagit sig en titt

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hjälpsam

En preview.
http://www.bit-tech.net/gaming/2008/04/19/fallout_3_preview/1
Jag tycker att det verkar lovande, skall nog köpa det.
Blood and Gore verkar vi också få behålla från tidigare.
http://www.gamespot.com/pages/image_viewer/frame_lead.php?pid...
Klicka på ruta 8.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

“We're not really big fans of the whole winking at the camera thing, to be honest. There's some humour in Fallout 3, but not like in Fallout 2. We looked to Fallout 1 more than anything else,” said Pete [...]

“You aren't, for example, going to find Monty Python encounters in our game. Nothing like that at all.”

Synd... Gillar humorn i F2.

Citat:

[...]
While that definitely makes the game a lot simpler and more accessible to players who want to boil Fallout 3 down to little more than a shooter, it does kind of feel like some of the greyness has been lost as a result. A world of black and white and clearly defined sides isn’t bad, but it is a little less involving.

Bådar inte gott. Verkar som de gör ett spel för den breda massan.

Permalänk
Hjälpsam

Gillar inte heller detta med Svart-Vitt, gråskalor i gott-ont skalan ger mer djup.
Men jag var inte så förtjust i humorn i fallout2, jag gillade ettan bättre.
Men jag föredrar också elaka mutanter.
Om dom går tillbaka till dom värderingar som fanns i ettan har dom absolut inte övergivit spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |