Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo

När du är på museet för att hämta parabolen till radiosändaren så finns en dold sidoquest som du hittar i datorerna men spara ofta då man lätt svarar fel och detta ger dig nyckeln.

Dold text

Vasa? Den nyckeln fungerar väl ändå bara till kassaskåpet i säkerhetsavdelningen i museet?

Dold text

Det är väl inte ens meningen att man skall komma in i vapendepån i Megaton, den är ju liksom till för nödsituationer, om staden blir anfallen av raiders osv. Inte för att ge gratis ammo och vapen till äventyrare.

Ammo har man ju aldrig brist på? och om så är så borde väl en tur runt Megaton,

Meresti Trainyard (The Family)

Dold text

, Rivet City (som för övrigt säljer de flesta vapnen som efterfrågas här), Canterbury Commons, Tenpenny towers och Paradise Falls fylla på förråden rätt så bra?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

En annan råkade ta sig in i armoryn av en glitch eller nåt. Dörren var helt enkelt inte låst vid min första playthrough. Jag var dock lvl 2 eller nåt och hade bara en pistol, så jag blev skiträdd av den där robotvakten och flydde...

Dold text
Permalänk
Medlem

Gaaah! Sitter på jobbet och längtar hem till Fallout (och sambon också såklart *haha) Helt galet vad beroende man blivit! "Bara utforska lite till, tjäna lite mer pengar, få lite mer XP, klara en till Quest". Fruktansvärt roligt spel, helt klart de 10 åren jag väntat på spelet! Har som sagt inte klarat det ännu.
Jag drar ut lite på det roliga genom att bara spela ett par timmar 3 ggr i veckan =p
Gaaah, ta slut långa dag....

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7

Vasa? Den nyckeln fungerar väl ändå bara till kassaskåpet i säkerhetsavdelningen i museet?

Dold text

Det är väl inte ens meningen att man skall komma in i vapendepån i Megaton, den är ju liksom till för nödsituationer, om staden blir anfallen av raiders osv. Inte för att ge gratis ammo och vapen till äventyrare.

Ammo har man ju aldrig brist på? och om så är så borde väl en tur runt Megaton,

Meresti Trainyard (The Family)

Dold text

, Rivet City (som för övrigt säljer de flesta vapnen som efterfrågas här), Canterbury Commons, Tenpenny towers och Paradise Falls fylla på förråden rätt så bra?

Jag spelade om och det var fel nyckel utan det var Sims husnyckel...sorry men när man väl är inne i rummet så kan man antingen slänga en pulsgranat eller springa fram till terminalen och hacka den och då får man möjlighet att stänga av roboten som vaktar rummet men även den som står utanför Megaton fast det hade jag inte hjärta att göra. Man får dock en "Weapons cash" key i kassaskåpet

Dold text
Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
hehehe, jag gillar ZP recensionen av fallout 3 ^^
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Stämmer bra det där.

Hade det inte varit för de olika uppdragen man får så vore spelet ganska trist efter ett tag. Man skrattar ibland då man kommer på lite skumma saker i vildmarken men det blir lätt enformigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Precis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Det brukar knastra lite extra om låset vid "the sweet spot".

Tack ska ni ha!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7

Vasa? Den nyckeln fungerar väl ändå bara till kassaskåpet i säkerhetsavdelningen i museet?

Dold text

Det är väl inte ens meningen att man skall komma in i vapendepån i Megaton, den är ju liksom till för nödsituationer, om staden blir anfallen av raiders osv. Inte för att ge gratis ammo och vapen till äventyrare.

Ammo har man ju aldrig brist på? och om så är så borde väl en tur runt Megaton,

Meresti Trainyard (The Family)

Dold text

, Rivet City (som för övrigt säljer de flesta vapnen som efterfrågas här), Canterbury Commons, Tenpenny towers och Paradise Falls fylla på förråden rätt så bra?

Får ta en titt till dem där ställena, jag har ju inte utforskat så mycket än därför har jag egentligen inte hittat några mer städer än Megaton, förutom Flary falls eller vad det heter, stället som ligger på en halvt söndersprängd bro med typ 3 hus.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Gaddamit, har slarvat lite vilket har gjort att jag har blivit av med ca 30 lockpins idag (:D), någon som vet vart man kan hitta/köpa många?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Gaddamit, har slarvat lite vilket har gjort att jag har blivit av med ca 30 lockpins idag (:D), någon som vet vart man kan hitta/köpa många?

Bobbypins är rätt ovanliga måste jag säga. Vissa vendors har max kanske 2-3st. Det ligger ett gäng utspridda lite här och där i desks, metal boxes mm mm

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Bobbypins är rätt ovanliga måste jag säga. Vissa vendors har max kanske 2-3st. Det ligger ett gäng utspridda lite här och där i desks, metal boxes mm mm

Mjo, har märkt det... har en kvar nu. (A)

Aja, är kul att utforska DC iaf.. har vandrat omkring i "the capital wasteland" ett tag nu och är kul med miljöombyte.

Hade jag inte haft Jericho med mig hade jag varit död för läänge sen xD, han är faktiskt bra att ha ibland ^^)

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Bobbypins är rätt ovanliga måste jag säga. Vissa vendors har max kanske 2-3st. Det ligger ett gäng utspridda lite här och där i desks, metal boxes mm mm

I brevlådor tycker jag nästa de är en ganska vanlig syn faktiskt, men det finns ju inte så många brevlådor heller...

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hjälpsam

Re: huh? consloe = 148?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel87
Hej, måste bara sæga att jag sitter i norge så har norsk "tastatur"
Jag har itne læst igenom hela f3 tråden, men hoppas på att någon kan svara på detta.:

jag kør fallout 3 på min laptop ( en zepto 3415w ) har surfat runt nu i en veckas tid før att hitta någon løsning på mitt problem.

Problemet ær att jag kan inte få fra consolen... och nær jag prøvar att remappa " § " så får jag fram 148???
Andra forum sæger de att man ska disable CIR m.m har provat detta utan framgång, om någån kan hitta nått om detta så skulle jag hoppa av lycka!

Du skall använda den knapp som sitter till Vänster om "1", under Esc och över Tabtangenten.
Ja fick inte min konsoll att fungera som den skulle, om jag inte använde upplösningen 800x600.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Någon som kan berätta för mig vart

nycklen till cellen som finns inne i Hamiltons Hideway finns? Letar efter "The Family", men jag har letat överallt, inte hittat något.

Dold text
Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Någon som kan berätta för mig vart

nycklen till cellen som finns inne i Hamiltons Hideway finns? Letar efter "The Family", men jag har letat överallt, inte hittat något.

Dold text

Three Dog har den.

Dold text
Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Går det att stänga av konsollen i spelet? Jag lockas för mycket av den ibland då jag alltid använder "unlock" på saker jag inte kan öppna, eller "kill" på fiender jag inte orkar döda.

Provade med att slå av bAllowConsole i FALLOUT.INI, men det hjälpte inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Går det att stänga av konsollen i spelet? Jag lockas för mycket av den ibland då jag alltid använder "unlock" på saker jag inte kan öppna, eller "kill" på fiender jag inte orkar döda.

Provade med att slå av bAllowConsole i FALLOUT.INI, men det hjälpte inte.

1: Ta fram en kniv, helst matkniv men övriga går också bra.
2: Applicera änden(den vassa) vid sidan av § tangenten och tryck in änden under tangenten.
3: Applicera tryck på andra änden av kniven tills tangenten flyger åt helvete .

Detta fungerar även utmärkt på Caps-Lock tangenten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Går det att stänga av konsollen i spelet? Jag lockas för mycket av den ibland då jag alltid använder "unlock" på saker jag inte kan öppna, eller "kill" på fiender jag inte orkar döda.

Provade med att slå av bAllowConsole i FALLOUT.INI, men det hjälpte inte.

Hur kan man använda unlock saken?
När jag går fram till dörren t.ex. så skriver jag in "unlock" eller vad det nu är, minns inte koden just nu, så får jag ett error meddelande..

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
"Gaddamit, har slarvat lite vilket har gjort att jag har blivit av med ca 30 lockpins idag (), någon som vet vart man kan hitta/köpa många?"

Vill inte skryta men jag tycker det är barnsligt enkelt att dyrka upp lås ^^
Jag är på level 17 och har väl dyrkat upp några hundra lås, (dyrkar alltid upp varenda lås jag hittar), och jag har kanske råkat förstöra en enda lockpin, men då slarvade jag också, t.o.m "very hard" är alldeles för enkelt, det går liksom inte att förstöra några lockpins. Har typ 70 st bobbypins.

Dock så har jag aldrig förstått mig på hur i hela friden man kan hacka datorer, man ser liksom bara en stor skärm med en massa bokstäver och tecken, och man bara tänker "eeeh, jaha?"
lol har bara hackat en enda terminal hittills, och den var very easy, och jag fuskade genom att gå ut och in ur datorn 50.000 gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Dock så har jag aldrig förstått mig på hur i hela friden man kan hacka datorer, man ser liksom bara en stor skärm med en massa bokstäver och tecken, och man bara tänker "eeeh, jaha?"
lol har bara hackat en enda terminal hittills, och den var very easy, och jag fuskade genom att gå ut och in ur datorn 50.000 gånger.

Men ser du inte orden som finns i texten? Sen när du trycker på ett får du ju reda på hur många bokstäver som stämmer. Tryck sedan på ett annat som innehåller de bokstäver som du tror stämmer etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Men ser du inte orden som finns i texten? Sen när du trycker på ett får du ju reda på hur många bokstäver som stämmer. Tryck sedan på ett annat som innehåller de bokstäver som du tror stämmer etc.

Ord?
Det måste vara jäkligt skumma ord isåfall.. för det är märkliga ord som jag inte har sett förut.

Som jag tror stämmer..?
Uhm.. då blir det mest en gissningslek..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ord?
Det måste vara jäkligt skumma ord isåfall.. för det är märkliga ord som jag inte har sett förut.

Som jag tror stämmer..?
Uhm.. då blir det mest en gissningslek..

Ja, tyvärr är det mest en gissningslek, men om man har lite tur och får ord där 0 bokstäver eller nästan alla är rätt så kan man faktiskt tänka ut vilket som är rätt.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ord?
Det måste vara jäkligt skumma ord isåfall.. för det är märkliga ord som jag inte har sett förut.

Som jag tror stämmer..?
Uhm.. då blir det mest en gissningslek..

I terminalerna finns det ord och en massa tecken osv, orden är olika långa beroende på svårighetsgrad sen är det bara att försöka gissa rätt ord.
Man får ju hjälp genom att det står hur många bokstäver det är som är rätt i ordet man valt.
En sak som inte alla kanske vet är att man kan ta bort felaktiga ord eller/och få 4 nya försök genom att leta upp tecken såsom [%¤("] eller <(=#>, håll musen över den första [ så kommer [%¤("] highlightas och trycker man då så tar man bort ett ord ur listan.

Unlock gör man genom att ta upp consolen trycka på saken man vill låsa upp med musen så kommer sakens ID att komma upp längst upp på skärmen sen skriver man unlock följt av enter.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

Ju bättre hacking förmåga man har så blir det mindre ord och fler hjälphack så det blir löjligt enkelt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man fixar mods till Fallout 3?
Har laddat hem några nu, men det säger att man ska skriva in namnen på dem i Archivevalidation.txt
Och den .txt filen kan jag icke hitta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Vet någon hur man fixar mods till Fallout 3?
Har laddat hem några nu, men det säger att man ska skriva in namnen på dem i Archivevalidation.txt
Och den .txt filen kan jag icke hitta.

skapa en egen o placera i /data mappen om det inte redan finns en.

Permalänk
Medlem

Aha, Tack!

Permalänk
Medlem

F-N vad trött jag blir på alla buggar i detta spel!! (Eller vad man ska kalla det)

Anledning?
-->

har snackat med pinkerton om den där androiden och ska sticka tillbaka till den "hela biten" av båten.... men varje gång jag ska ut så kraschar spelet till skrivbordet...................................................................... vilket väg jag en tar så kraschar det. :@.. så är fast där mao.. har testat ladda om och gå in och snacka med pinkerton på nytt men kraschar ändå... -.-

Btw, vad får man för vad?
Vad får jag om jag varnar Harkness?
Vad får jag om jag "skvallrar" för Zimmer?

Tack för mig.

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
F-N vad trött jag blir på alla buggar i detta spel!! (Eller vad man ska kalla det)

Anledning?
-->

har snackat med pinkerton om den där androiden och ska sticka tillbaka till den "hela biten" av båten.... men varje gång jag ska ut så kraschar spelet till skrivbordet...................................................................... vilket väg jag en tar så kraschar det. :@.. så är fast där mao.. har testat ladda om och gå in och snacka med pinkerton på nytt men kraschar ändå... -.-

Btw, vad får man för vad?
Vad får jag om jag varnar Harkness?
Vad får jag om jag "skvallrar" för Zimmer?

Tack för mig.

Dold text

Om du varnar Harkness får du "A3-21's Plasma Rifle" Hyfsat gevär med bra skada.
Av Zimmer får du däremot en perk som ökar din träffsäkerhet i VATS.
Du kan dock få båda ^^
EDIT: Ska väl finnas ett konsol kommando som direkt skickar dig till vald NPC? Vilket betyder att du inte behöver lämna den trasiga delen via dörren? Osäker dock.

Dold text
Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Tidpunkten på dagen i Fallout 3 kan påverka också. Ladda där du står i den trasiga delen på skeppet, tryck T och vänta ungefär 12 timmar eller liknande. Kan vara så att istället för att du hamnar i en MEGA-FPS drop så kraschar spelet. Testa att stänga av samtliga vatteneffekter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffeh

Om du varnar Harkness får du "A3-21's Plasma Rifle" Hyfsat gevär med bra skada.
Av Zimmer får du däremot en perk som ökar din träffsäkerhet i VATS.
Du kan dock få båda ^^
EDIT: Ska väl finnas ett konsol kommando som direkt skickar dig till vald NPC? Vilket betyder att du inte behöver lämna den trasiga delen via dörren? Osäker dock.

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tidpunkten på dagen i Fallout 3 kan påverka också. Ladda där du står i den trasiga delen på skeppet, tryck T och vänta ungefär 12 timmar eller liknande. Kan vara så att istället för att du hamnar i en MEGA-FPS drop så kraschar spelet. Testa att stänga av samtliga vatteneffekter.

Tack båda 2, ska testa.

Edit, fungerade inte att vänta.

Något som kan det där med console kommandot? =/

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Tack båda 2, ska testa.

Edit, fungerade inte att vänta.

Något som kan det där med console kommandot? =/

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_console_commands
Där har du en massa commands, du kan ta en titt.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW