Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Har minidelay när jag rör musen, vilket gör att känslan sabbas lite. Någon som vet hur man fixar detta, eller om det är ett vanligt problem?

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Har minidelay när jag rör musen, vilket gör att känslan sabbas lite. Någon som vet hur man fixar detta, eller om det är ett vanligt problem?

Har samma problem och detta existerar endast i vissa spel. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Hoppas att de gör ett Fallout 4. Hoppas även att de kan göra nåt åt level uppgraderingen. Ett annat system över det. Finns ju ett o annat de kan förbättra i spelet. Annars tycker jag att Fallout 3 är det bästa liret i år.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!

Stäng av AA / Dra ner lite på grafikinställningarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Stäng av AA / Dra ner lite på grafikinställningarna.

Men jag ligger på 40fps plus, stänger jag av AA så får jag givetvis mer fps och drar jag ned på grafikinställningarna får jag ännu mer men delay är kvar. Det är så i vissa spel i vissa upplösningar. Samma sak i WC3, delay i 1680*1050 men inte i 1600*1200.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Men jag ligger på 40fps plus, stänger jag av AA så får jag givetvis mer fps och drar jag ned på grafikinställningarna får jag ännu mer men delay är kvar. Det är så i vissa spel i vissa upplösningar. Samma sak i WC3, delay i 1680*1050 men inte i 1600*1200.

Kan det vara så att skärmen tar över och skalar om bilden och att du därför får en slags inputdelay?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Precis som AlbinNdoja säger. FPSen är det inget fel på. Kör med ett 4870 och det flyter på riktigt fint, men där finns ett litet delay på musen! Har provat alla sorts inställningar (inkluderat dragit ner till minimun inställningar)= samma problem. Någon som haft samma problem och fixat det?

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Kan det vara så att skärmen tar över och skalar om bilden och att du därför får en slags inputdelay?

Mycket möjligt men i teorin skall det inte vara så tycker jag. Jag menar jag kör i upplösning om 1680*1050 och har även provat lägre upplösningar, hur man än vrider och vänder på det så får man detta delay som ovan skriver. Men det är möjligt att man är för petig?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Om jag sätter vertical sync (eller vänta på vertikal uppdatering som det heter i ATIs 3d-inställningar) till alltid av så försvinner fördröjningen för muspekaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrilleBull
Om jag sätter vertical sync (eller vänta på vertikal uppdatering som det heter i ATIs 3d-inställningar) till alltid av så försvinner fördröjningen för muspekaren.

Samma här vilket är en bugg men frågan är om det är en bugg i Fallout eller i drivrutinerna?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Vsync av alltså? Jag hittar fan inte det i CCC Någon som kan säga under vilken flik det ligger? :S

Edit: Äsch, såg ju att det låg under All settings. Missade rull-listan Får dock vänta tills imorgon för att prova om det löste problemet. Var tvungen att ominstallera spelet pga nå random fil-fel. Aja Ska försöka komma ihåg att återkomma med svar.

Edit: Funkade att stänga av V-Sync, problemet löst.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

(spoiler-varning)

Faan vad snopen jag blev... kompisen berätta att han fick nån Explorer Perk och fick upp alla pluppar på kartan och sa att det var skiitmånga. Gött sa jag eftersom då har jag ju antagligen ganska många timmar spelande kvar på spelet... gick in i Vault 87.. och vipps så har jag stängt ner nån Water Purifier, dör, och klarar spelet ?!? ...trodde jag skulle ha många timmar kvar på spelet Får väl loada från senaste och ge faan i att stoppa skiten o sen göra alla småuppdrag runt om.

Dold text
Citat:

inlägg redigerat av MaLo: Lagt till spoiler tag

Permalänk
Medlem

Mainstoryn är ganska kort tyvärr och att du inte kan spela efter gör ju inte saker bättre men dom ska tydligen med derass DLC som kommer efter jul lägga till nya quests som gör att du kommer kunna fortsätta efter att du klarat av mainstoryn

Permalänk
Hjälpsam

MostWanted-LKPG Använd spoilertaggen alltså börja meningen med [spoi ler] och avsluta den med [/spoi ler] men utan mellanslag, då blir texten dold,

som den blir här

Dold text

.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att man levlar upp så fort då det finns så mycket mer att göra och att man då inte får poäng för det men dom kanske fixar till det med någon patch

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Finns moddar som gör "upp-levlandet" mycket slöare.
Det finns också moddar som ökar antalet levels dramatiskt.

Men jag har valt en mod som gör levlandet långsammare.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Cyborg (10+10DR),

Cyborgperken ger 10% extra, inte 10DR.

Har du för övrigt nästan (;)) klarat mainquest och strosar runt på sidequests. Skapade en kvinnokaraktär den här gången. Min flickvän tyckte det var jättegulligt att jag döpte den efter henne, trots att hon är totalt ointresserad av datorspel.

Level 15 nu, gjort en massa roliga quests och hittar ständigt nya häftiga saker att göra!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Cyborgperken ger 10% extra, inte 10DR.

Har du för övrigt nästan (;)) klarat mainquest och strosar runt på sidequests. Skapade en kvinnokaraktär den här gången. Min flickvän tyckte det var jättegulligt att jag döpte den efter henne, trots att hon är totalt ointresserad av datorspel.

Level 15 nu, gjort en massa roliga quests och hittar ständigt nya häftiga saker att göra!

Var det jag menade, fast jag skrev fel, himla bra Perk är det i alla fall.
Vet din flickvän om att karaktären med hennes namn, smyger runt och skjuter ihjäl en massa typer med headshots?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Finns moddar som gör "upp-levlandet" mycket slöare.
Det finns också moddar som ökar antalet levels dramatiskt.

Men jag har valt en mod som gör levlandet långsammare.

Blir att använda det i nästa spel men det är synd att man inte riktigt fått till spelet från början.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Var det jag menade, fast jag skrev fel, himla bra Perk är det i alla fall.
Vet din flickvän om att karaktären med hennes namn, smyger runt och skjuter ihjäl en massa typer med headshots?

Ja hon ba "va bra jag är"

Jag spelar f.ö. på 42" TVn med Xbox360-kontroll i 1900*1080, fan vad skön känsla det är

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk

En fundering, när väl är uppe i level 20. Kan man inte få nya perks efter det? Man får alltså inga nya points för nya perks?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
En fundering, när väl är uppe i level 20. Kan man inte få nya perks efter det? Man får alltså inga nya points för nya perks?

Nej EXP-mätaren rör sig inte ens. Så välj sista perken noggrant

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Nej EXP-mätaren rör sig inte ens. Så välj sista perken noggrant

....Snyft

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
....Snyft

Hrmm, det finns en viss konsol som kan ge dig vad du nu än vill ha

player.addperk (kod)

vilken perk du nu än vill ha, ta bara inte en du redan har!
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_perks

Dold text

kan iofs klassas som fusk, jag skulle mer vilja kalla det utnyttjande av alla dem levlar man aldrig fick chansen att bli

Permalänk
Hedersmedlem

Vault 108

Någon som vet om man skall göra annat än att döda Gery i vault 108?

Dold text
Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

player.addperk (kod)

Dold text

kan iofs klassas som fusk, jag skulle mer vilja kalla det utnyttjande av alla dem levlar man aldrig fick chansen att bli

"utnyttjande av alla dem levlar man aldrig fick chansen att bli" håller med dig.......tack tack tack:D S Detta ska testats.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

player.addperk (kod)

Dold text

Kan också vara bra för den som ångrar vissa perks och vill byta ut dom utan att spela om från början, anses nog även det som fusk av vissa.

player.removeperk [perk code]

Dold text

Level-capen har en fördel och det är att man inte behöver oroa sig så mycket för missade XP-poäng, tex får man inga XP för dom motståndare som ens medhjälpare tar ihjäl.

@ MaLo i stort sett verkar det vara så.
http://fallout.wikia.com/wiki/Vault_108

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Vault 108

Någon som vet om man skall göra annat än att döda Gery i vault 108?

Dold text

Om du varit där så borde du märkt att de heter Gary, lite svårt att missa Sen så finns det en Bobblehead där och de är ju ganska viktiga i spelet.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Om du varit där så borde du märkt att de heter Gary, lite svårt att missa Sen så finns det en Bobblehead där och de är ju ganska viktiga i spelet.

Dold text

Jo jag har tagit kol på alla Gary men bubblehuvudet har jag missat så då får jag ta en extra titt där nere

Dold text

AHH! Gary.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Men varför har de inte utvecklat Fallout 3 så att man kunde fortsätta att levla upp. Och med nya perks osv. Ja känner det som en liten belöning i spelet att man för XP points av att göra vissa saker. Känns lite roligare att lira då.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Visa signatur