Death Proof (1:a delen i Grindhouse)

Permalänk
Testpilot

Death Proof (1:a delen i Grindhouse)

Varning, tråden innehåller spoilers!

Var och såg Death Proof igår och tänkte det vore trevligt att ha en tråd att diskutera den i. Först blev jag lite besviken att vi inte fick hela Grindhouse-grejen med två filmer utan blir tvugna att vänta tills efter sommaren med att se den andra delen men sen fick jag reda på att den Death Proof som vi fick var längre (127 minuter istället för 90) så då kanske det inte var så dåligt ändå. Vad tycker ni?

Om själva filmen då, jag tyckte den var riktigt bra. Tarantino fläskar som vanligt på med blod och köttiga detaljer, här censureras ingenting. Storyn var kanske ingen bästsäljarroman men det var ju liksom meningen att den skulle vara som en gammal B-film och man måste iallfall säga att den var rätt annorlunda.

Att det var skumma klipp där det fattades handling och att det en viss bit var svartvit tyckte jag var en rätt rolig detalj, skrattade lite när det helt plötsligt bytte scen och man inte fick veta slutet på tjejernas dialog i bilen i början. Den "dassiga" kvalitén på filmen med repor och sånt förstärkte hela B-filmkänslan. Slutet var ju helt klockrent med, efter dom hade spöat skiten ut Mike var det liksom plötsligt slut helt tvärt.

Tarantino använder också som vanligt många referenser till andra filmer (de flesta gjorda av honom själv) och så stoppar han in sig själv som bartender, klockrent

Jag ger filmen 5 av 5, gillade den skarpt.
Nån annan som sett den och har nån tanke om filmen?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

OT-tips:
[spoiler]-tags finns nu

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tycker du tog upp det som jag kände när jag såg den. Ger den 5 av 5, gillade den skarp. Nu vill jag se Planet Terror.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|