Synpunkter på denna dator för 11,5k

Permalänk
Medlem

Synpunkter på denna dator för 11,5k

Tja alla!

Tittat runt ett bra tag nu och kommit fram till att det kommer blir något i denna stil.

Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg.
ANP182BL
Hiper HPU-4M530 Type-M Black 530W ATX
HIPPSU-530BL
Asus P5B iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
ASP5B
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IE6600R
Corsair XMS2-5400 TWIN2X2048-5400C4 4-4-4-12 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-5400 667MHz with Heatsink
2GBTWXD2675C4
Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA2
WDC5000AAKS
LG Electronics GSA-H42LRBB 18xDVD-R 18xDVD+R 8xDVD+RW 6xDVD-RW 10xDL 12xDVD-RAM DVD-R Lightscribe BLACK/SVART BULK IDE
LGGSA-H42LRBB
Asus Extreme Radeon HD2900XT 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
ASEAHD29XT
Montering/test av datorsystem (Lev.tid ca 15-20 dagar från då ingående artiklar ankommit lager / gäller fr.o.m 070620)
MONT

Totalpris 11 618:-

Dock osäker på moderkortet...

Det andra alternativet är isf.

Gigabyte GA-965P-DS3 iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Vad tycker ni? Alla synpunkter uppskattas

Tack på förhand

Mvh Anders

Permalänk
Avstängd

ta gigabyte kortet och en noctua kylare

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Har hört mkt bra om gigabyte kortet, lutar åt det...

Är noctua flensen kompatibel med p182 chassit?

Permalänk
Medlem

Föreslår 6400-minnen istället.

Jag skulle absolut inte sätta i ett "hiper" nätagg, föreslår tagan istället, eller enermax.

Jag har aldrig sett så mycket grafikdrivrutinsstrul som med asus. Föreslår nåt annat, egentligen vad som helst utom just asus. T.ex gainward, xfx, bfg, .... nåt.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moxica

Jag skulle absolut inte sätta i ett "hiper" nätagg, föreslår tagan istället, eller enermax.

Jag har aldrig sett så mycket grafikdrivrutinsstrul som med asus. Föreslår nåt annat, egentligen vad som helst utom just asus. T.ex gainward, xfx, bfg, .... nåt.

asus är dyrast ocg sämst grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moxica

Tackar för synpunkterna, Kommer inte bli ett Asus, pasteade fel , blir nog ett leadtek lr xfx..

Vad har du emot Hiper, haft mycket krångel med dem?

Har dock hört att 6400-minnen skulle vara helt onödigt då 5400 minnen är nog snabba för denna processor e detta fel?

Permalänk
Medlem

För att norpa lite ur wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2
""DDR2 memory modules
Unlike the previous Pentium 4 and Pentium D design, the Core 2 technology sees a greater benefit from memory running synchronously with the Front Side Bus (FSB). This means that for the Conroe CPUs with FSB of 1066 MT/s, the ideal memory speed is PC2-4200. In some configurations, using PC2-5300 can actually decrease performance. Only when going to PC2-6400 is there a significant performance increase. While expensive DDR2 memory models with tighter timings do improve performance, the difference in real world games and applications is negligible""
..vilket i sin tur hänvisar hit:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=472
Se särskilt stycke 3 på sista sidan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Detta var väldigt bra information, man tackar så mycket!

Får bli ett par likadana fast PC-6400 isf

Permalänk
Medlem

Moderkortet funkar bra men dock ej nätagget, det funkar nog men men...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag har detta hiper nätagget http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=309565
har aldrig strulat och är väldigt nöjd med den

Permalänk
Medlem

Jag och min 3 polare har Hiper 580 watt. och dom har aldrig strulat är leverar bra. Mycket mer kan jag inte säga

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd

tyvarr så måste jag saga att graffet inte går in i burken du måste nog såga i burken eller graffet tror jag

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverman
tyvarr så måste jag saga att graffet inte går in i burken du måste nog såga i burken eller graffet tror jag

Hur långt är HD2900XT kortet egentligen?

GTS är 23cm
GTX/Ultra är 27cm

Vet att GTS går in i chassit..