Radio + Bandspelare som ställer in tider för att spela in. Behöver tips!

Permalänk
Medlem

Radio + Bandspelare som ställer in tider för att spela in. Behöver tips!

Tjenare. Det är så att jag ska segla iväg nu från Malmö till Karlskrona och jag skulle behöva spela in väderrapporterna på radio. Ville ha något billigt alternativ och då känns Radio samt bandspelare som det självklara alternativet.

Och nu kom jag på ännuensak. Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att ställa in tider för inspelning! Låt oss säga att vädret sänds 07:00. Då vill jag att maskinen ska spela in ifrån den utvalda stationen vid den tidpunkten.

Vet någon om detta finns? Uppskattar svar!!

Permalänk
Medlem

Det ska alltså vara portabelt?

Annars kom jag spontant att tänka på att man kan ju alltid programmera en videobandspelare så om du kopplar ljudet från en radio som är igång till videon och programmerar inspelning så kan du få in ljudet där.

Permalänk
Medlem

Om det inte är nödvändigt att sakerna är jätteportabla så har de flesta kassettdäck en "timer"-funktion. Man kan ställa en spak i läge "Rec" och sedan bryter man strömmen och när strömmen kommer tillbaka så startar inspelningen. Man använder då en timer i vägguttaget.
Annars är det nog inte så jättevanligt med timerfunktioner. Jag vet inte hur det är på MP3-spelare och liknande... Det finns ju såna som inte är jättedyra åxå.
Det finns ju diktafoner som är röstaktiverade. Det borde finnas såna med mick-/linjeingång åxå. Då skulle man kunna sätta timer på radion så startar inspelningen när radion går igång... Det borde finnas MP3-spelare med den funktionen åxå...