Serverbygge till Counterstrike source, Köpråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Mitt förslag då: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=478259...

Om du nu ska ha ut så mycket prestanda som möjligt så borde väl att överklocka va en bra idé? Och försvarar mitt grafikkortsval med att det var det billigaste PCI-E som fanns utan fläkt och turbocache. Tog 4 GB minne, ingen aning om hur mycket som egentligen krävs för det spelarantal som du hade, men det skadar säkert inte om det nu ryms i budgeten.

Läser du inte vad dom har skrivit? Chassi, nätagg, grafikkort hade dom redan. Men asså seriöst nu, köp en AMD 3500+, 2GIG DDR och nåt shysst moderkort med intergrerat GFX så fixar sig biffen till minst 10 servrar. Det är mer linan det hänger på.. Jag skulle aldrig lägga 10.000 på en server, möjligtvis diskar då kanske, men aldrig på CPU etc.

EDIT: Jag kör själv server.. så jag vet ungefär hur prestandan går ihop. Min server är så otroligt (inte) belastad alls... även fast jag har typ 15 tjänster igång.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Du behöver knappast en grym CPU och du behöver inget bra GFX alls.. 2GB minne borde räcka; en raptor hårddisk hade varit gött och det har ni redan.. det är allt jag har att säga.

Allt jag kan säga är att ni borde satsa på fet lina ist.

Permalänk

Då har vi beställt nu. Jag har lyssnat på er och beställt därefter..

vad som beställdes ser ni på förstasidan på http://www.ystadsfront.se

Graffekort löser vi med mitt gamla 6600 250mb men det kvittar ju.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo (conroe) E6700, 2,66 GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Asus P5B Deluxe, s775| 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL4 | Gainward BLISS 8800GTX 768MB GDDR3| hp f1904| SB Audigy 2 ZS| 1x80GB SATA2 2x250GB SATA Maxtor SATA | ASUS DVD-E616P3H |Samsung Writemaster DvD/RW|

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, lite overkill kanske. Det är alltid fint att ha dual-core på servrar som ska göra flera saker. Dock så drar ju den riggen gasnka bra med el, fast det kanske inte är något problem?

Det jag tänkte på när jag hade läst lite i tråden var: Ah en sverok-förening som ska köpa server - Och så var det

Vad ska servern vara på för lina? Det kommer granterat vara eran största flaskhals om ni inte kör den på en 100Mbit-lina eller bättre

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Vi letar just nu 100Mbit men vi bor lite fel för det.

Så just nu får den rulla på i 10/10 men det har varit ok och klarat tickrate på 30 lirare. Men för att göra fler servrar på bruken måste vi ha bätter lina

Visa signatur

Intel Core 2 Duo (conroe) E6700, 2,66 GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Asus P5B Deluxe, s775| 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL4 | Gainward BLISS 8800GTX 768MB GDDR3| hp f1904| SB Audigy 2 ZS| 1x80GB SATA2 2x250GB SATA Maxtor SATA | ASUS DVD-E616P3H |Samsung Writemaster DvD/RW|