Permalänk
Medlem

Komentera min beställning

Har beställt följande från datorbutiken:

1 st Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg. [Leveransklar]

1 st Corsair HX Series Modular Power Supply 520W [Leveransklar]
1 st Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX [Leveransklar]

1 st Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775 [Leveransklar]
1 st Zalman CNPS9700NT Giant Black Copper 110mm Ultra Quiet CPU Heatpipe Cooler [Leveransklar]

1 st Hitachi Deskstar 7K160 160GB 7200rpm 8MB SATA2 [Leveransklar]

1 st Minneskortläsare 30in1 intern 3.5" Black USB 2.0 [Leveransklar]

1 st Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk S-ATA [Leveransklar]

2 st Corsair Value Select VS2GBKIT667D2 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR2 PC2-5300 667MHz CL5 [Leveransklar]

1 st Asus Extreme GeForce 8800GTS 640MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express [Leveransklar]

1 st Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk PCI 7.1 [Leveransklar]

1 st Windows Vista Home Premium 64-bit DVD Svensk OEM [Leveransklar]

1 st Montering/test av datorsystem (Lev.tid ca 25-30 dagar från då ingående artiklar ankommit lager / gäller fr.o.m 070627)

1 st Norton AntiVirus 2007 Svensk OEM (endast med ny hårdvara) [Leveransklar]

Någonting som jag bör ändra i sista sekund? Annars, hur håller sig detta datorsystem?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Håller sig ett par månader
Skall du inte plocka ihop datorn själv?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Hehe funderade på det, men jag låter proffsen fixa saken. Är lite lat och okunnig av mig ^^

Permalänk
Inaktiv

norton antivirus är inte så bra dock

Permalänk
Medlem

sorry! § 1.3

men jag håller med! norton suger Hz, kör med AVG free !

Permalänk
Medlem

Jag har sett AVG som det varit virus i, det hette "sality.sae" eller nåt åt det hållet, så.. njaee.. jag skulle nog inte råda nån att installera det. Föreslår http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? istället, eller möjligen avast.

..sedan var det det där med asus grafikkort och deras bedrövliga mjukvara, och det där med huruvida ett extra ljudkort tillför nåt positivt eller om man bara får mer problem av det..

160 gig hårddisk kommer förmodligen bli för liten ganska kvickt. Finns utrymme i budgeten, ta en titt på åtminstone 320 gig. Jag är inte så förtjust i hitachi diskar, fast nu var det ett tag sedan jag såg en sådan, så kanske de blivit tystare och bättre? Annars är jag helnöjd med WD.

Visa signatur

.