Permalänk
Medlem

[Photoshop] Ny bild...

Ok så nu är det första gången jag gör en sådan här bild..
Vore schysst med bra -Konstruktiv- kritik.

Bilden är inte färdig än utan jag postade nu för att få lite hjälp på vägen

http://www.deviantart.com/deviation/61272515/

Permalänk

Tycker nog att glasen behöver steriliseras mer så att de passar bättre med stilen på resten av bilden.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Fixat, drog ihop bilden också, tyckte det var för mycket mellanrum mellan de två fokusobjekten

Permalänk
Medlem

hmm... skitknepig konst som jag inte alls förstår mig på egentligen, men det ser proffsigt ut (jämfört med liknande material man sett från t.ex. nike och coca cola).

Permalänk

Riktigt cool bild, du kan inte slänga upp psd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, liknande MTV-stil som jag antar att du imiterar en aning?

(Även om inte MTV uppfann den här typen av konst, såklart.)

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

riktigt kool. borde va med på Nice To Meet You.

Permalänk
Testpilot

Jäkligt najs, får man fråga hur du går tillväga när du skapar en sån här bild? lite tips eller kanske en miniguide vore trevligt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! =D

Hur jag går till väga... hmmm
Eftersom detta var min första bild av denna typ så improviserade jag för det mesta. Letade upp lite stocks och lekte runt lite med olika idéer, hade inte direkt någon klar bild i huvudet om hur den skulle sett ut från början.

Det ända jag tänkte på från början var egentligen färgvalet, sedan utgick jag från det. Fyller ut bit för bit och kommer med nya idéer när jag börjar komma igång. Kan skriva en guide om ni vill om ett tag då jag greppat denna still lite bättre

Permalänk

Jag gillar mer minimalism så jag skulle tagit bort alla fotot på gubben, apan och döskallen samt molnen med text och nöjt mig där.
Annars tycker jag att den ser nice ut. Livlig bild med mycket färg