expansys, trasig produkt och retur

Permalänk
Medlem

expansys, trasig produkt och retur

Köpte mig en Nokia 770 (pda) från expansys.se för snart en månad sedan. När jag fick produkten visade det sig att wlan:et var trasigt, så jag mailade expansys.se och frågade hur jag skulle gå till väga, varpå jag fick ett standardsvar tillbaks, på annat språk än vad min fråga var stäld i dessutom (engelska, vilket jag visserligen talar flytande, men så hade ju läget inte behövt vara). Eftersom jag verkligen ville ha produkten så mailade jag expansys och sa att jag ville ha en utbytesprodukt och inte pengar tillbaks, för att vara på den säkra sidan. Efter lite mer än en vecka så får jag ett nytt standardsvars-mail som säger att jag nu fått pengar insatta på mitt konto. Så uppenbarligen har dom totalt ignorerat vad jag sagt, trots att jag varit så tydlig som möjligt. Inte nog med detta, det visa sig att jag inte ens fått rätt summa tillbaks, utan ca 300kr för lite. När jag sedan ringer deras support, för nu var jag trött på deras sega mailsvar (som allt som oftast endå bara var standarmallar), så ber dom mig bara att skicka ett mail.

Fruktansvärt dålig uppföljning av försäljning. Jag är förbluffad över hur ett företag kan överleva om de beter sig såhär. Vill avrekommendera alla att köpa saker från eXpansys, iaf om ni vill slippa en månads ilska och frustration.

Permalänk
Medlem

Skicka ett påminnelsebrev där dom får 10 dgr på sig att betala annars kopplar du in kronofogden och då får dom även betala denna kostnad för du har en fodran på dom och då kan du göra så. För mer info hör med kronofogden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Skicka ett påminnelsebrev där dom får 10 dgr på sig att betala annars kopplar du in kronofogden och då får dom även betala denna kostnad för du har en fodran på dom och då kan du göra så. För mer info hör med kronofogden.

Olirc nu när du tog upp detta så undrar jag hur man gör för att koppla in kronofogden.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Att få 300kr för lite är väl inget konstigt?
Frakt och hanteringsavgiften kan de aldrig få tillbaka med en retur

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Att få 300kr för lite är väl inget konstigt?
Frakt och hanteringsavgiften kan de aldrig få tillbaka med en retur

Han ville ha produkten utbytt men expansys.se valde att häva köpet och du anser det normalt att kunden inte får tillbaka pengarna för frakt o hanteringsavgifter? Hur motiverar du det då Konsumentköplagen klart stipulerar att man ska hållas skadeslös vid hävning av köpt vara?

Hade det varit ångerrätten han åberopat kunden så hade det varit ok men inte som det är nu.

Permalänk
Medlem

Det tog sin tid, men nu har jag fått tillbaka alla mina pengar!
Tyvärr är jag ju fortfarande PDA-lös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumby

Du är iaf inte pengalös men kolla på tradera mm auktionssajter fär där bruikar det finnas prisvärda alternativ men sen hur kvaliten är det får man reda på efter köpet eller genom att Googla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gjorde du något mer tex. hota med kronofogden eller kom de resterande pengarna automatiskt?

Blir lite rädd nu när man ser detta för jag har just beställt en 42" FHD tv därifrån och varan är redan betald men på deras sida står det att jag inte betalat =/

Visa signatur

-[They´re all dead. They just don´t know it yet]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooF
Gjorde du något mer tex. hota med kronofogden eller kom de resterande pengarna automatiskt?

Blir lite rädd nu när man ser detta för jag har just beställt en 42" FHD tv därifrån och varan är redan betald men på deras sida står det att jag inte betalat =/

Jag tog kontakt (via mail) med deras VD (Roger Butterworth, roger@expansys.com). Han svarade mig faktiskt, men jag vet inte om han gjorde något eller om jag hade fått mina pengar i vilket fall.

Hoppas det löser sig for dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tog kontakt (via mail) med deras VD (Roger Butterworth, roger@expansys.com). Han svarade mig faktiskt, men jag vet inte om han gjorde något eller om jag hade fått mina pengar i vilket fall.

Hoppas det löser sig for dig!

Har nu sett att dom tagit emot mina pengar, tog nog lite tid när det gäller att sätta över pengar till annan bank men man blir ju som lite orolig när man läser sånt här. var inne på "minhembio"s forum och läste och medlemmarna där var inte heller riktigt förtjusta över expansys kundbemötande. hoppas verkligen tvn är i gott skick när jag får den så jag slipper allt krångel med att försöka ta kontakt med dem vilket verkar vara rätt svårt =/

Visa signatur

-[They´re all dead. They just don´t know it yet]-