Ny dator hur ska jag spela upp hd material

Permalänk
Medlem

Ny dator hur ska jag spela upp hd material

Hej på er jag har en ny dator med:

intel core duo CPU T7500 2,2GHz
2046MB ram minne
Nvidia Geforce 8600M GS direct x10 och HDMI
Det borde ju räcka att köra HD eller bluray material med?? nu till frågan vad behöver jag för att köra upp det på min plasma teve (LG PX5R) jag använder HDMI men vad behöver jag program för att det ska bli bra typ codecs och sånt, är väldigt ny på detta så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

VLC är ett fint program om du vill spela upp film etc.
du kopplar helt enkelt datorn till din tv med en HDMIkabel.
om du nu har HDMI-ut på kortet eller om du kör med adapter
eller vad du nu gör
uppfattar rätt?

Permalänk
Medlem

Jag har hdmi på kortet jag provade vlc men det gick som vågor över bilden, så jag skulle vilja prova något annat, eller kanske någon vet några bra guider på nätet som man kan läsa.

Permalänk

Prova "K-lite Codec Mega Pack". För mig går det iaf fint att spela upp en 1080-trailer från Apples trailersida. Kör med AMD64 3000+ och ett maffigt Radeon X700SE, så din burk borde klara det fint

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Prova "K-lite Codec Mega Pack". För mig går det iaf fint att spela upp en 1080-trailer från Apples trailersida. Kör med AMD64 3000+ och ett maffigt Radeon X700SE, så din burk borde klara det fint

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

k-lite är så jävla onödigt, massa skräpcodecs som du oftast inte behöver.

skaffa CCCP www.cccp-project.net

och kör med mediaplayer classic som följer med paketet.

Permalänk
Medlem

Hej på er jag får fortfarande ett horisontellt streck som går uppifrån och ner på teven med jämna mellanrum vet ej hur jag ska få bort detta, jag kör med hdmi från datorn till teven, kör med nividia gforce 8600.
Har provat massor med olika program och jag har fortfarande samma problem, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problem.

Mvh Micke

Permalänk
Avstängd

blir det likadant streck på datorn?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Är det en aXXo-film? Isåfall så måste du ladda ner denna fil: http://www.tv-serier.org/VSFilter.dll och lägga den i ...\Combined Community Codec Pack\Filters (om du använder CCCP alltså)

Permalänk
Medlem

Kör med Media player classic, som du matar med codecsen Coreavc För hd material ffdshow för allt annat och Ac3filter för ljud, smäll in matroska packet också och om du känner för det Vsfilter för subsen, så kör jag och får grymt bra bild på tvn och allting funkar direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
blir det likadant streck på datorn?

Hej strecken finns inte på datorn utan bara på teven.