Kampanjkod hos Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte riktigt på datorbutikens fraktkostnader. När jag lägger till extragodis så ökar fraktkostnaden med 30kr (jag köper en Western Digital 500GB). Det känns inte riktigt så gratis som jag hade önskat.

Jag ska även köpa en WD till tjejen, men lägger jag till den blir frakten mer än dubbelt så dyr, vilket gör det billigare att lägga två separata ordrar.

Så det blir inget godis för mig tyvärr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanN
Jag förstår mig inte riktigt på datorbutikens fraktkostnader. När jag lägger till extragodis så ökar fraktkostnaden med 30kr (jag köper en Western Digital 500GB). Det känns inte riktigt så gratis som jag hade önskat.

Jag ska även köpa en WD till tjejen, men lägger jag till den blir frakten mer än dubbelt så dyr, vilket gör det billigare att lägga två separata ordrar.

Så det blir inget godis för mig tyvärr...

2st HD och extragodis blir 99:- frakt för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
2st HD och extragodis blir 99:- frakt för mig iaf.

Underligt! Är det för att jag bor i Stockholm och vi Stockholmare "ska bara ha"? En WD 500GB blir 69 i frakt för mig. 2st likadana blir 129:-. En WD med godis 99:-. En 500GB och en 320GB blir 169:-.

Jaja, jag har skickat en fråga till datorbutiken i alla fall.

Permalänk

StefaN - Extragodis läggs i kundvagnen som vilken annan vara som helst, och om det då innebär att en fraktgräns uppnås så räknas frakten om. Vi har ett par specialvillkor i fraktberäkningen som rabatterar ordrar med endast en komponent (eller komponentrad) i, vilket på små till synes likvärdiga ordrar kan slå lite märkligt ibland. Två exakt likadana hårddiskar blir exvis lite billigare att skicka än två olika..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Fungerar extragodis fortfarande?

Nån som skrev att amn får godis ändå..?
Det fick inte jag..
aja, det är väl bara några karameller ändå?
plus att jag måste banta lite så det är väl bara bra iofs..

Permalänk
Medlem

EXTRAGODIS funkar fortfarande

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Extragodis verkar fortfarande funka

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

extragodis får man väl inte om man beställer saker som chassi och lcd skärmar etc.. ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
extragodis får man väl inte om man beställer saker som chassi och lcd skärmar etc.. ?

Varför skulle man inte få det ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Varför skulle man inte få det ?

/Homer_S1

Packas inte ner i en extra kartong, skickas i samma hölje som DB fick dem i.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

extragodis fungerar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Vars skriver man in bonuskoder?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Om du klickar på "Visa" nere till vänster vid din kundvagn kommer du till en sida där man längst ner kan skriva in kampanjkoden.

Permalänk

Synd att jag inte tänkte på extragodis när jag beställde mitt system, behöver fan godis för att inte klaga på DB.com i detta läge... DB-Mannen, ös på massa godis i min nästa beställning!

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

extragodis funkar

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Jaja, godis godis. Men hur får man igång studentrabatten? Jag e ju heltidsstudent, har studentkort och ändå vill de ha pröjs för frakten.

Finns inget annat sätt att få det fraktfritt (förutom att hämta själv)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktsallad
Jaja, godis godis. Men hur får man igång studentrabatten? Jag e ju heltidsstudent, har studentkort och ändå vill de ha pröjs för frakten.

Finns inget annat sätt att få det fraktfritt (förutom att hämta själv)?

Är också intresserad av den här frågan, någon som vet hur studentrabatterna fungerar på db.com?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktsallad
Jaja, godis godis. Men hur får man igång studentrabatten? Jag e ju heltidsstudent, har studentkort och ändå vill de ha pröjs för frakten.

Finns inget annat sätt att få det fraktfritt (förutom att hämta själv)?

Är det inte dustin du tänker på ? www.dustinhome.se/student

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Varför har DB slutat med frifrakt? Kommer ihåg när jag köpte mitt förra system fem år sedan, då gick det finfint. Idag har jag inte lust att köpa en produkt för 500kr pga av dyr fraktkostnad. Synd

Permalänk
Medlem

Är inte hållbart att köra frifrakt i några längre perioder. I så fall måste de ju istället höja priserna.

Däremot känns det inte otroligt ifall det kommer någon frifrakt kampanj snart efter att de fått ordning på deras nya system. De har antagligen tappat en del del kunder och behöver något för att locka tillbaks dem och visa att deras nya system fungerar. Fast om det blir ju frifrakt vet jag inte, kanske är svårt att fixa det då de inte levererar själva.

Permalänk

Nu mera har väll DB knappast råd att bjuda på frakten då det börjar gå sämre för dom.