Permalänk

Hur blir min dator anträffbar

Hallå alla

Har länge försökt få bukt på varför min dator inte vill öppna någon port (azureus).

Ni som har använd/använder azureus vet att det finns ett test för att se om man har öppnat sin valda port. Där står det numera [NAT Fel - Connect attempt to "Min ip" (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed] så har det inte alltid sett ut. Annars brukar det stå att min port inte är öppen helt enkelt. Har även f-secure 07 på burken - kan vara värt att nämna.

Har absolut ingen aning om hur och varför jag inte kan öppna en port. Har inte en router inkopplad och får internet genom något slags stadsnät- liknande uppkoppling. Alltså plugga in internetsladden och det fungerar.

Men har bekanta som har anslutning på samma sätt och får det att fungera.

Kan det vara att den som levererar internet till min lägenhet helt enkelt är ond och elak och har sett till att det inte går öppna portar genom att den personen har en router som blockar ?

Skulle gärna vilja ha lite funderingar och tips från er andra. För i min hjärna står det för tillfället syntax error.

Permalänk
Medlem

Du måste öppna porten i f-secure för att få porten att fungera.
Dessutom skulle jag kunna tipsa dig att använda utorrent istället som är bättre med ungefär samma funktioner.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
Du måste öppna porten i f-secure för att få porten att fungera.
Dessutom skulle jag kunna tipsa dig att använda utorrent istället som är bättre med ungefär samma funktioner.

Har försökt göra det någon gång, men är inte helt hundra på hur det går till.
Ska det inte räcka med att f-secure godkänner Azureus som program när man startar det första gången. Då borde ju f-secure släppa igenom all data - även det med porten?

Permalänk
Medlem

Logiskt sett ja, men har inte koll på mjukvarubrandväggar nog för att veta tyvärr.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial