Permalänk

Gammal sammlingstråd, men ville bara tillägga att min Xi 1554 har börjat haverera. Grafikkortet håller på o dör vilket gör att windows krashar under booten, medans datorn är kall. Antagligen har datorn överhettats under en längre tid, vilket inte är ovanligt med high performance notebooks.

Vad ja måste göra för att få igång datorn är att starta den - trycka på "F8" för att komma till bootmenyn, o vänta en 15-30 min tills datorn blivit varm innan ja "trycker enter" för att boota windows...
CPU'n kan ja då belasta hur mycket som helst, men Spel som använder grafikkortet riskerar att krasha datorn inom 5-20 min.

MXM-upgrade.com säljer kompatibla grafikkort, men ja är nog inte beredd att lägga 2500kr på att reparera en så gammal dator.
Kanske om dom hade haft ett geforce gt540 eller radeon 6670, men dom har bara gamla grafikkort.
Får se vad ja gör om den slutar fungera helt o hållet.

I övrigt är datorn fortfarande extremt imponerande ...Speciellt skärmen som håller toppklass än idag med extremt bra svärta och betraktningsvinklar, samt klara fina färger i 1920x1200. Sen har den en massa annat godis som subwoofer och TI firewire vilket ja uppskattat under åren som gått

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!