2x budget 1950 PRO xfire, har jag gjort bort mig?

Permalänk
Medlem

2x budget 1950 PRO xfire, har jag gjort bort mig?

Hade ett Saphire X1950 PRO, men jag ville ha lite bättre prestanda så jag köpte ett till och tänkte köra i Crossfire. Men som jag fattar det så lär man ha ett speciellt Master kort med typ enbart 1950 PRO serien va? För som det är nu så startar datorn om så fort jag startar en 3D applikation.

Jag som byggt en mega setup med ett relä som startar ett extra nätagg som driver enbart grafikkorten ... Trodde först att det kanske var nått krångel med den biten men visst är det master skiten som är problemet?

Bara att börja förbereda att packa ner och skicka tillbaks det nya kortet på ångerrätten antar jag ... ÅNGEST!

EDIT: Jag var dum i huvet och missade att sätta dit ena crossfirebryggan. Stod inget om det i varken moderkortsmanualen ... och tja det stod typ inget alls i papprena som kom till grafikkortet. Började kolla på recensioner och då noterade jag att alla använde bägge bryggorna. Nu verkar det funka i alla fall, så jag är lite mindre svettig nu!

EDIT2: Nytt problem, bilden rullar och flimrar. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=782...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |