Vilken trådlösa router till mitt BBB 100mbit?

Permalänk
Medlem

Vilken trådlösa router till mitt BBB 100mbit?

Dags att flytta för mig, och tänkte lämna alla gamla jobbiga nätverkssladdar bakom mig.

Men jag vill inte förlora för mycket fräs (speed) på min 100mbit-uppkoppling. Vill ju kunna sitta med torrents och whatever utan att det segar ner sig.

Vad rekomenderar ni för router? Får gärna vara billig.. men viktigare att den är stabil med hygglig prestanda.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tja du har som bäst 24Mbps halv-duplex på vanligt 54Mbps .11g (räkna en max 10Mbps om du laddar upp/ner samtidigt helt enkelt)

Vet inte hur de nya draft-n 300Mbps-grejorna presterar, men har svagt att tro på att de klarar äns 100Mbps i half-duplex.

Permalänk
Medlem

Enda jag känner till som orkar med 200Mbit (på WAN-porten) är D-Link DIR 655, har den själv och den funkar bra, dessvärre är hastigheten över trådlösa inte så jävla mycket att hurra över, upp till drygt 70Mbit enligt sweclockers test ( http://www.sweclockers.com/recension/5972-n-routrar_i_stort_t... ).