ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Kör med anrop killarna, faktiskt bra kul. Krävs en 10-15 spelare för att det ska bli riktigt kul om man spelar mot ai, vilket dom verkar göra en hel del.

Dom har ofta bra piloter, öppen ts osv. Kan recomendera det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Som de andra sagt; fortfarande lite väl ljusa färger, inte ens sproilans M90-byxor är så där ljusa (inte uttvättade heller). Benfickan sitter dessutom alldeles för högt upp på benet. Åtminstone om man ser på den översta bilden på närmsta killen. Sen ser kängorna inte alls bra ut, vet inte om du varit där och pillat med färgen bara? Byxorna ska ju gå ner över hela skaftet och kängorna har mycket högre tå än på de bilderna.

Som sagt, jag kan inget om 3d-modellering och kommer alltså inte skapa några nya modeller alls. Det är bara nya texturer det handlar om, så jag måste helt enkelt anpassa dom efter hur spelets orginal-modeller är uppbyggda. Därför gav jag tillfälligt upp ideen att göra ett exakt set av vår stridsutrustning, då amerikanarnas modeller ändå är alldeles för olika, vilket är som värst på tex hur dom stoppar in brallora i kängorna, eller hur stridsvästens fickor ser ut och är placerade. Detta lilla projektet handlar mest om att bara få se lite m90 i spelet

Sen tycker jag faktiskt inte att själva cammon är särskillt stark jämfört med hur det ser ut i verkligheten. Beroende på typ var och när uniformerna tillverkats så är det lite olika toner på dom, och de senare varianterna har ju väldigt ljusa och starka färger. Referensen jag använde för cammon var nog den mörkaste varianten jag hittade, plus att jag har smetat ihop det med ett mörkgrönt tyg för att få lite djup på det hela. Men det kommer självklart mörkas ner en aning till när jag får på lite skuggor och slitage Dessutom ligger solen på ganska hårt på bilderna, så det blir ju ganska upplyst.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

kan man spela fler än fyra mot ai i coop om man inte kör kampanjen eller?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Är det någon annan än mig som är jävligt förbannad på det jävla auto rudder på strids flygplanen ??? Det gör så att planet flyger som en fiskmås på crack!!!!!!!

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag testat spelat efter att läst i tråden och sätt allt bra om det.

Jag gilla det inte alls. Spelet startar fint, snygga menyer med snygg utsikt och bra musik.

Så självklart börjar med att ställa in allt till very high eftersom man hört hur snyggt det är och krävande osv.
Startar då allt med max i full hd. Spelet ser okej ut, ni som säger att det är snyggare än crysis har fel på synen.
Det flöt på ungefär 25-30fps, förväntade mig inget annat med min processor, efter ha läst att spelet drar en massa cpu kraft. Detaljrikedomen var inget att hurra för. Miljöerna var platta men med snygga texturer och spelet var allmänt klumpigt. Jag vet inte vad jag kan säga, inte min grej alls. Sen vill jag tillägga att grafikkortet inte belastades för fem öre, och det såg jag genom att jag logga tempen med gpu-z. Det belastas mer av Trine för tusan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper
Är det någon annan än mig som är jävligt förbannad på det jävla auto rudder på strids flygplanen ??? Det gör så att planet flyger som en fiskmås på crack!!!!!!!

Stör mig också på det, jobbigt som tusan i vissa situationer.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Okej nu har jag testat spelat efter att läst i tråden och sätt allt bra om det.

Jag gilla det inte alls. Spelet startar fint, snygga menyer med snygg utsikt och bra musik.

Så självklart börjar med att ställa in allt till very high eftersom man hört hur snyggt det är och krävande osv.
Startar då allt med max i full hd. Spelet ser okej ut, ni som säger att det är snyggare än crysis har fel på synen.
Det flöt på ungefär 25-30fps, förväntade mig inget annat med min processor, efter ha läst att spelet drar en massa cpu kraft. Detaljrikedomen var inget att hurra för. Miljöerna var platta men med snygga texturer och spelet var allmänt klumpigt. Jag vet inte vad jag kan säga, inte min grej alls. Sen vill jag tillägga att grafikkortet inte belastades för fem öre, och det såg jag genom att jag logga tempen med gpu-z. Det belastas mer av Trine för tusan.

Det är ok. Du är förlåten.
Jag tycker personligen spelet är snyggare än Crysis, men smaken är som baken.
Spelet är klumpigt för att de skall vara realistiskt, men jo, lite bättre menyer hade jag gärna sätt.
Man får nog ge det mer tid än arkad shooters som COD4 och Crysis..
Då upptäcker man det inorma innehållet och den stora potentiallen spelet har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
kan man spela fler än fyra mot ai i coop om man inte kör kampanjen eller?

Japp, gör du ett eget uppdrag/scenario så är det du som sätter gränserna för allt sånt. Eller möjligtvis din dators hårdvara

Citat:

Definera "snyggare" Ett snyggt spel i min värld är ett verklighetstroget sådant, och det tycker jag inte Crysis är. ArmA2 har däremot, precis som tex Stalker, en mycket mer verklighetstrogen miljö och stämning, full av skit och bleka färger. Ser man på helheten så är det ett riktigt vackert spel i min mening, plus att fordon och karaktärer är ovanligt detaljerade för ett sånt här stort spel. Men sen finns det så klart alltid mindre upphetsande missar och kompromisser, om man nu är petig.

Fan jag bara älskar alla detaljer i spelet. Man upptäcker nya varje gång man spelar Sist lade jag tex märke till hur man håller pekfingret ovanför avtryckaren när man inte har vapnet i anläggning Sånna smågrejer ger iaf mig ett stort smajl när jag väl upptäcker dom, och man får verkligen ett seriöst intryck av spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja men titta bara på bilden för tusan, allt är ju så platt. Förutom gräset finns det ju inget alls som sticker ut. Så dött på något sätt. Titta på träden i bakgrunden ser ju ut som något som gjordes till playstation 2. Eller ansiktet, dom slänger på massa svart klägga för att slippa göra detaljer som rynkor och sådant.

Sen att det kräver en quad som är rätt vass förbluffar mig.

Ni som är mer insatta kan ni snälla förklara för mig varför spelet är så krävande som det är? Jag tycker utvecklarna bara var lata.

Sen är det ju så att jag dömer spel väldigt fort, jag gillar inte att jag måste "ge det tid" antingen roar det mig eller inte, har inte tid med att "lära känna spelet"
Missförstå dock inte, jag är verkligen inte bara typen som måste ha 100% action. Älskar rpg-spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

jag spelar i 1240x768 och det fungerar prima med orginal clock c2d 2.7 ghz och 8800gt
high inställningar och standard vy längd
allt annat på default också.

laggar bara om du åker jet snabbt etc.. men springer man i skogen laggar det knappt något märkbart.

Permalänk

Hur marken ser ut har jag faktiskt aldrig tänkt på, då man oftast springer runt i skogar och över fält och är då omgiven av buskar och gräs. Det enda jag möjligtvis har att klaga på är väl att inte denna vegetationen renderas när man använder optik på avstånd. Istället ser man släta tomma ytor med endast karaktärer och objekt som sticker ut.

Och anledningen till att det är så krävande av processorn har med AI'n att göra. Kampanjen som är smockad med NPC's är krävande som fan, och det är inte många som kommer över 30 medel-fps där. Lirar du däremot rent multiplayer, eller hemmasnickrade banor med betydligt mindre AI så går din fps upp som tusan. Själv har jag tex 20-30fps i kampanjen, men 50+ i multiplayer.
Hur det sen kommer sig att AI'n i sig är så otroligt krävande kan väl diskuteras. Det kan säkerligen ha gjorts ljusår bättre, och kommer troligtvis optimeras en hel del framöver i patcharna, men själv bryr jag mig inte då jag skiter fullständigt i kampanjen

Här har du den vackra sidan av ArmA2, som iaf jag ser mest av. Värt att tillägga är väl att jag inte kör med maxad grafik. Men som sagt, smaken är ju som baken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rätt fina bilder Mr. Bravo men jag saknar fortfarande detaljrikedomen i detta spel.

Fåglar, djur, liv, stenar, varför inte regn (kanske finns dock) någon form av vatten, och blommer någonstans?
På bilden där du är i en helikopter med en minigun bredvid, ta en titt på marken. Ser helt förskräkligt.

Men jag erkänner att det ser snyggare ut från långt håll i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men titta bara på bilden för tusan, allt är ju så platt. Förutom gräset finns det ju inget alls som sticker ut. Så dött på något sätt. Titta på träden i bakgrunden ser ju ut som något som gjordes till playstation 2. Eller ansiktet, dom slänger på massa svart klägga för att slippa göra detaljer som rynkor och sådant.

Dött? Tvärt om känns miljöerna högst levande jämfört med de flesta andra spel i mina ögon. Älskar alla små ljud, insekter, fåglar och andra djur...ja de finns i spelet Atmosfären är svårslagen.

Parallax mapping används på många ställen, bland annat på marken

Permalänk

Jo då, vildliv finns det allt. Bortsett från kossor, höns och andra boskapsdjur så förekommer det både fåglar, svin och harar i skogarna. Ljudet man hör inne i skogarna är dessutom väldigt detaljerade med läten från alla möjliga djur och kryp. Den surrande myggan fick mig att slå till lurarna förra veckan

Sen finns det visst regn och oväder i spelet, och så klart vilken tid på dygnet du vill. Allt finns att ställa in i editorn. Vatten förekommer så klart också, även om det kanske inte är så vanligt som man hade velat. Jävligt snyggt är det iaf på sina ställen i skogen och viadukter och längs stränder.

Se denna bilden tex;
http://lh4.ggpht.com/_Byi5ZG8gVtM/ShV94GTGVlI/AAAAAAAAAP4/Rqo...

Så nog finns allt det du nämner och lite till, du har bara inte upptäckt spelet tillräckligt

I editorn finns även en funktion som automatiskt skapar aktivitet, rörelse och konflikter mellan oppositionerna helt random utöver det designade uppdraget. Vi leker lite med det på våra banor och har varit med om en hel del häftiga och distraherande grejer Helikoptrar och flygplan som helt plötsligt passerar eller strider i luften, hela plutoner som rycker fram genom skogarna som är på väg mot helt andra destinationer, pansar-konvojer på de stora vägarna, etc, både vänliga och fientliga. Håller du dig diskret och utom räckhåll så passerar dom bara, men om dom upptäcker dig så kan det bli ett jävla liv, och ditt uppdrag äventyras.

Ett skönt exempel som jag asgarvade åt här om dagen var när vi nyss hade påbörjat en bana, så fick Matte54 för sig att hoppa in i en Hummer och köra över lite kossor ute på fältet utanför basen medans resten av oss plockade på oss vapen och ammunition. Då passerade plötsligt två stycken Hind-helikoptrar som direkt vände om och sprängde han i småbitar, och flög sedan vidare
Liknande situationer har uppstått när vi tex har sprungit över öppna fält mellan skogsdungar då helikoptrar helt plötsligt dyker fram och upptäcker oss. Sånna oförutsägbara situationer är så jävla underbara, man bara slänger sig ner i gräset och hoppas på att dom bara passerar. Ser man att dom stannar och vänder så blir det språngmarsch in i närmaste skog eller byggnad Är det transporthelikoptrar så kan dom tom släppa av fiende-patruller som söker genom skogarna efter er. Skitspännande!

Edit: Och angående den grötiga texturen man ser över fälten från luften så finns det faktiskt en mod ute som fixar det Har laddat ner den men inte orkat installera än.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75964

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Kör med anrop killarna, faktiskt bra kul. Krävs en 10-15 spelare för att det ska bli riktigt kul om man spelar mot ai, vilket dom verkar göra en hel del.

Dom har ofta bra piloter, öppen ts osv. Kan recomendera det

+1

Skönt gäng. anrop.se

Nickar "snabel" där.

Permalänk

Håller med Devil May Cry om att den första bilden ser riktigt förskräcklig ut faktiskt. Träden i bakgrunden ser helt platta ut, fingret som du blev exhalterad över är på tok för långt och ser missbildat ut. På nära håll syns det också tydligt att det behövs AA (ansiktet har väldigt många kanter vid t.ex. mössan).

De andra bilderna ser däremot fantastiska ut och gör att man bara vill smyga runt och leta upp fientliga posteringar...

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Ett skönt exempel som jag asgarvade åt här om dagen var när vi nyss hade påbörjat en bana, så fick Matte54 för sig att hoppa in i en Hummer och köra över lite kossor ute på fältet utanför basen medans resten av oss plockade på oss vapen och ammunition. Då passerade plötsligt två stycken Hind-helikoptrar som direkt vände om och sprängde han i småbitar, och flög sedan vidare
Liknande situationer har uppstått när vi tex har sprungit över öppna fält mellan skogsdungar då helikoptrar helt plötsligt dyker fram och upptäcker oss. Sånna oförutsägbara situationer är så jävla underbara, man bara slänger sig ner i gräset och hoppas på att dom bara passerar. Ser man att dom stannar och vänder så blir det språngmarsch in i närmaste skog eller byggnad Är det transporthelikoptrar så kan dom tom släppa av fiende-patruller som söker genom skogarna efter er. Skitspännande!

Galna kor som kallar in luft understöd! låt er inte luras av deras snällhet.

som sagt detta spelet är så fruktansvärt häftigt så jag sitter och kliar fingret på en moderkort/cpu/minnes upgradering bara för å få bättre flyt

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry
Det låter som du är lite för van vid dom vanliga FPS spelen, som är fulla med objekt överallt. Så ser det iof inte ut i verkligheten ute skogen. Jag kan sakna lite berg och stenar i spelet, men i östeuropa har dom en speciell miljö med mest jordig mark. Dom var inte drabbade av inlandsisen som oss heller, vilket gav oss en massa stenar här och var. Men spelet är iaf gjort för långa avstånd, och skall någorlunda simulera luftstrider så kan det inte vara för detaljerat. (Bara att kolla marken på vilken flygsimulator som helst).

Nu vet jag inte om du köpt spelet eller testat demon men rekommenderar dig att spela CTF i MP. Där brukar det inte vara så öppna ytor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper

Auto rudder, menar du då när man drar åt ett håll och släpper så går den tillbaka lite i motsatt håll? Tycker planen gör så lite ja, men är inte så farligt.
Jag stör mig däremot på den helt korkade joystickinställningen. Drar man på max på axlarna är planet för känsligt och drar man ner dom som verkar man inte kunna få samma maximala vridning när man flyger som då man slagit på fullt.
Sen att det saknas en deadzone inställning eller kapacitet att modifiera känslighetskurvan på olika sätt suger rejält. Måste nu använda joysticken för att kunna göra kraftiga manövrar och musen för att precisionssikta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Och angående den grötiga texturen man ser över fälten från luften så finns det faktiskt en mod ute som fixar det Har laddat ner den men inte orkat installera än.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75964 [/B]

Kan man använda den på alla serverar då? Har försökt spela med RoccoFaces, men typ en tredjedel av servrarna kickar än för att man spelar med "modifierat innehåll"

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Försöker köra multiplayer på demot för att se om dator klarar det osv. Problemet är bara att jag får någon slags crash-to-desktop blandat med något annat felmeddelande (sånt man får välja att skicka eller inte skicka).
Det händer nästan direkt när jag precis ska börja spela på servern.
Testade också lite singleplayer för att jämföra och det fungerar rätt galant. Någon som vet vad som kan vara felet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Håller med Devil May Cry om att den första bilden ser riktigt förskräcklig ut faktiskt. Träden i bakgrunden ser helt platta ut, fingret som du blev exhalterad över är på tok för långt och ser missbildat ut. På nära håll syns det också tydligt att det behövs AA (ansiktet har väldigt många kanter vid t.ex. mössan).

Men den bilden är urklippt från ett stort screenshot och saknar AA och lite detaljer. Inget jag direkt bryr mig om när man bara tar några kvicka bilder sådär för att visa något Sen klipper vapnet lite i handen så det ser allmänt konstigt ut på just den bilden.

I vilket fall så är det dom stora bilderna som representerar spelets utseende under spelandet, och då är inte grafiken helt maxad där heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
som sagt detta spelet är så fruktansvärt häftigt så jag sitter och kliar fingret på en moderkort/cpu/minnes upgradering bara för å få bättre flyt

Typ, sitter bara och väntar på dom nya Gigabyte-brädorna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Kan man använda den på alla serverar då? Har försökt spela med RoccoFaces, men typ en tredjedel av servrarna kickar än för att man spelar med "modifierat innehåll"

Vet ej, har som sagt inte provat det än. Men troligtvis inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att få in spelet i steam flera gånger men det går ju inte än hoppas att de fixar det snart, eftersom jag ej får in det i steam så måste jag ta hem patchar och nu har jag inte tagit hem någon. Är detta den första att ta hem och rättar det till mycket?

ArmA 2 v1.02 Patch

hittade inte någon 1.01.

Permalänk
Medlem

Det ordnade sig av sig själv, vet inte vad det berodde på.

I alla fall, demot verkar vara rätt buggigt. Är sjävla spelet bättre?

Är det genom STEAM man ska köpa det? Spelar det någon roll om man köper det genom STEAM eller om man köper det från en vanlig affär med skiva och låda och grejs? Är det samma multiplayer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyver
Jag har försökt att få in spelet i steam flera gånger men det går ju inte än hoppas att de fixar det snart, eftersom jag ej får in det i steam så måste jag ta hem patchar och nu har jag inte tagit hem någon. Är detta den första att ta hem och rättar det till mycket?

ArmA 2 v1.02 Patch

hittade inte någon 1.01.

Den senaste hittar du alltid på deras hemsida;

http://www.arma2.com/support/updates/folder.html?lang=en

Det gäller dock att ha koll på hela version-nummret, alltså 1.02.58134. Sist gjorde dom tex bara en mini-uppdatering och ändrade bara de sista siffrorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aske
I alla fall, demot verkar vara rätt buggigt. Är sjävla spelet bättre?

Jadå, jag har haft spelet sen vår svenska release och har inte stött på några crasher eller dylikt alls. Hade lite grafik-problem i början bara, men det har försvunnit nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jadå, jag har haft spelet sen vår svenska release och har inte stött på några crasher eller dylikt alls. Hade lite grafik-problem i början bara, men det har försvunnit nu. [/B]

Ok vad bra.

Undrar lite hur servrarna man spelar på brukar se ut. Jag brukade spelade Project Reality och är van vid ungefär 64-players servrar där man då kör 32 vs 32 vilket jag tyckte var underbart. I demot har jag än så länge bara stött på runt 8-16 player servrar och mest då co-op mot AI-spelare.
Vad är vanligast att man spelar?

Permalänk
Medlem

Co-op verkar tyvärr vara det vanligast. Å andra sidan är det jäkligt kul! 30-50 pers som ska utföra diverse mål... Gillar det som fan Annars är 16vs16 CTF relativt vanligt verkar det som... Men det är dåligt med större slag med enbart människospelare, jag lyckas i vilket fall sällan snubbla över dem.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aske
Ok vad bra.

Undrar lite hur servrarna man spelar på brukar se ut. Jag brukade spelade Project Reality och är van vid ungefär 64-players servrar där man då kör 32 vs 32 vilket jag tyckte var underbart. I demot har jag än så länge bara stött på runt 8-16 player servrar och mest då co-op mot AI-spelare.
Vad är vanligast att man spelar?

http://arma2.swec.se/server/list
Där ser du vad som spelat för tillfället i realtid.
Är lite skillnad mellan vardagar och helger.
För närvarande finns det inte så många missions men det kommer allt eftersom.
Devestation är någon ny typ som tydligen skall tilltala gamla PR spelare.
Bland beteckningarna så är HOLD, TEAM, CTI och CTF olika sorters pvp.

Permalänk

Spelet verkar gosigt som fan, men jag har bara kunnat spela träningen då så fort jag drar igång kampanjen (red nånting) så blir skärmen svart efter "bohemia Interactive presents"-splash skärmen, jag får överge updraget för att återupta det ifrån huvudmenyn. då hamnar jag med soldaterna på hangarfartyget men inget händer därefter och der enda jag kan göra är typ att fråga folk om vädret och hoppa ner i vattnet (självmord).

Nån som vet hur jag kan få igång det. vore kul att inte ha slösat sina pengar

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

De senare bilderna såg betydligt bättre ut faktiskt, frågan är dock hur länge man måste spela för att uppleva något sådant?

Sen undrar jag vad spelet går ut på? Vad är själva storyline?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De senare bilderna såg betydligt bättre ut faktiskt, frågan är dock hur länge man måste spela för att uppleva något sådant?

Sen undrar jag vad spelet går ut på? Vad är själva storyline?

Beror helt på vad man gör med det, det är det som är det fina Arma/OFP Själv har jag knappt rört den medföljande SP-kampanjen än så kan inte säga mycket om den. Har hållt mig till single-uppdragen samt lekt ihop massa småuppdrag i editorn, vilket är spelets riktigt starka punkt. Det är enkelt att slänga ihop nåt scenario eller ladda ner nån annans uppdrag/kampanj om man hellre känner för det.