Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastir
Vad kan detta bero på?

Gör det även så när du använder den på bara batteri?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Gör det även så när du använder den på bara batteri?

Hmm ska kolla upp det. Dock försvann det även när man va när aluminiumet så det kanske är ett jordningsproblem?

Permalänk
Medlem

Skicka PM Mastir så kollar vi på det.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem

Ringde till Dell's support tidigare idag och frågade om de fortfarande skickade ut såna där dåliga samsung-skärmar. Han jag pratade med sa att de hade fixat det där för ca ett halvår sen och att det inte hade varit någon som ringt och klagat på länge.

Är det någon här som vet om det han säger stämmer eller inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aash
Ringde till Dell's support tidigare idag och frågade om de fortfarande skickade ut såna där dåliga samsung-skärmar. Han jag pratade med sa att de hade fixat det där för ca ett halvår sen och att det inte hade varit någon som ringt och klagat på länge.

Är det någon här som vet om det han säger stämmer eller inte?

Ja det är en ny version av panelen som skeppas med de nyare systemen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Ja det är en ny version av panelen som skeppas med de nyare systemen.

Menar du att det fortfarande är samsung skärmen, fast att den har gjorts bättre?

Som nån fråga så ringde jag också innan och kollade, och han sa samma sak till mig men när min dator kom så va det det sämsta samsung skärmen som kom, har kollat up ID och det stämmer med den som alla säger är grainy osv. Jag märkte faktiskt ganska fort att det va den skärmen utan att ha kollat för den va lite jätteklar.

Dock efter att ha använt datorn nu i 2 dagar så måste jag säga att folk har överdrivit hur dålig skärmen var, den är helt ok, ser bra ut i windows och det enda jag kan klaga på är videokvaliteten som ser ganska dålig ut, men jag kopplade till en annan skärm idag och kvaliteten ser lika dålig ut.

Dock är skärmen inte så dålig som jag läst.

Men adzer, den skärmen jag har fått är en bättre version av den gamla som alla klagade på? för den har exakt samma ID som den dåliga.

Permalänk

Fick min XPS m1530 igår. Har inget att klaga på angående skärmen(1680x1050). Någon som har en situation där det korniga framkommer tydligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Fick min XPS m1530 igår. Har inget att klaga på angående skärmen(1680x1050). Någon som har en situation där det korniga framkommer tydligt?

Inte jättetydligt, men kan se lite vad folk menar nu när jag suttit med den en stund, får se om jag byter eller inte men, har du fått samsung skärmen också ?

Permalänk
Medlem

Har ni rengjort skärmen?

Vad använder ni för prylar för att det skulle bli bra.
testade ett "nootebook cleaning kit" men när det är svart, så ser man "ränder" efter man dragit.

provade ändra riktning, då blir ränder åt de hållet me =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

behåller nog min xps ändå fastän jag fick den "grainy" skärmen, så farligt är det inte

Permalänk
Avstängd

Jag använder LCD cleaning liquid som är gjort av 4word accessories.
http://www.datanova.se/ItemInfo?itemId=52756490&itemName=Reng...

Den funkar väldigt väldigt väldigt bra. Man tror inte men det finns VÄLDIGT mycket små partiklar på skärmen det tar jag bort med borsen man får med som även funkar att rengöra tangentbordet. Sedan tar jag 3-4sprejs på skärmen och torkar av det med duken man fick med. Blir helt jävla suveränt.
Det är en 200ml man får med. Det vill aldrig ta slut har använt den ca 10ggr och det har inte äns försvunnit 1/100 av vätskan.

Rekommenderas starkt

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Kan man som glad amatör byta ut nätverkskortet?

Om ja, var kan man köpa ett bättre nätverkskort som passar till datorn? Jag har det ruttna Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golfarN
Kan man som glad amatör byta ut nätverkskortet?

Om ja, var kan man köpa ett bättre nätverkskort som passar till datorn? Jag har det ruttna Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG.

Japps,det kan man.
här har du ett:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341112

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Hur tyst är egentligen 1330 i idle mode?

Brorsan har en acer som är helt knäpptyst, låter verkligen ingenting och är luckan nerslagen och man tar örat intill datorn så hör man knappt om den är på eller avslagen. Ett svaaagt sus, knappt någonting alls.

Jag är ute efter något liknande, men 1330 är kanske ingenting för mig då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingen_utan_k
Hur tyst är egentligen 1330 i idle mode?

Brorsan har en acer som är helt knäpptyst, låter verkligen ingenting och är luckan nerslagen och man tar örat intill datorn så hör man knappt om den är på eller avslagen. Ett svaaagt sus, knappt någonting alls.

Jag är ute efter något liknande, men 1330 är kanske ingenting för mig då?

finns en xps 1330 tråd...det är 1530

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Japps,det kan man.
här har du ett:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341112

tack, vet du om det finns något klipp ute på nätet som visar hur man går tillväga. Jag antar att det inte är lika lätt som att byta nätverkskort i en vanlig stationär dator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

BIOS

STARTA DATORN MED SPACE.

Har en Dell XPS 150 men kan inte ändra i bioset att starta datorn med space! kan någon hjälpa! har windows vista om det ändrar nåt..

har hittat en grej i bioset, aktivering av USB enheter när datorn är av. Den har jag dragit igång (eftersom t-bordet) är usb.. men inget händer...

TACK!!

Permalänk
Medlem

Och varför skall du starta datorn med space?

Kan informera dig Peterwall att den inställningen som du hittat i BIOS verkligen inte hjälper dig komma närmare den funktion du vill ha.
Externt keyboard möjligen men inte det interna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjena, har problem med att få mitt BT headset att spela upp ljud, min dator har hittat det och "parat" sig med det...

var får man tag på drivrutiner till headsetet? hittar inga på dells hemsida, är dells egna headset bör väl tilläggas:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Här du valt i ljud inställningarna att ljudet skall skickas till headset istället för högtalare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan inte välja nått annat än HDMI porten, de inbyggda högtalarna och en utav kontakterna på fronten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då här du inte fått en fullständig pair.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu har jag parat om de, men fortfarande inte, däremot vill datorn ha drivrutiner till lurarna

vilka jag inte har ifall någon undrar...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Och varför skall du starta datorn med space?

Kan informera dig Peterwall att den inställningen som du hittat i BIOS verkligen inte hjälper dig komma närmare den funktion du vill ha.
Externt keyboard möjligen men inte det interna.

Vill gärna starta med externt keyboard! Det är hela idén, min laptop ligger långt under skrivbordet.

HUR FÅR MAN DATORN ATT STARTA MED MITT EXTERNA SKRIVBORD? hittar inget i bioset!

Permalänk
Medlem

aldrig funderat å kolla med dells chatt om du nu har frågat antal ggr?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

chatt inte tillgänglig för XPS 1530:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men generellt för dell?
bättre å fråga en för mycket än en för lite

Visa signatur