Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Bara ur allmänt intresse här. Lever aion och frodas eller börjar det bli ödemarker?

Just nu så har jag inte spelat på 2 veckor (sommaren ) men det en hel del folk som spelar aion och snart så kommer NCsoft slå ihop flera severs till en och då kommer det ju bli ännu fler på samma server

Aion? Online :: Notices - June Community Address: Transfers and Merges!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jo vissa servrar är ganska så tomma just nu medan andra frodas riktigt bra. Men som sagt va 9 dagar till Server merges så det problemet lär vara ett minne blott, samt mer spelare lär bli mer aktiv då det kommer äntligen börja gå att PVP'a mer seriöst igen, min server bland annat såg man knappt några

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Tror verkligen en servermerge kommer lösa en del tomhet!
Så jag vill lira igen nu ju, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Greetings Daevas,
Over the next few weeks we have several exciting in-game and out of game happenings planned.

Dash of the Daevas will kick things off with a bang, starting just after the servers come up on the 14th July. You’ll be pitted against friends and enemies alike, in a race to achieve specially selected server ‘firsts’. There probably isn’t any significant need to further explain what properties constitute a ‘first’, besides mentioning the very fundamental fact of it denoting the first time something is accomplished!

After much haggling we’ve managed to convince Ettanyerk of the Black Cloud Traders to part with some in-game goodies to give away as rewards. The achievements work either on a per Faction, Legion or Group basis, and are as follow (including their reward):

· First Divine Fortress Capture

o Faction reward: 5 Major Crowns per player

o Legion reward: Custom Armour Skins

· First Faction to capture all Fortresses in the Lower Abyss

o Faction reward: 1 Major Crown per player

· First Faction to capture all Fortresses in the Upper Abyss

o Faction reward: 3 Major Crowns per player

· First Group to best Tahabata Pyrelord

o Reward: Premium Weapon Skins

· First Group to defeat Unstable Triroan

o Group reward: 5 Black Dyes per player

· First Group to defeat Lord Lannok

o Group reward: 5 White Dyes per player

· First Group to defeat Nochsana General

o Group reward: 5 Black Dyes per player

· First Menotios the Destroyer kill

o Faction reward: 5 Major Crowns per player

o Legion reward: 5 Major Crowns per player

(There are several undisclosed achievements to keep you on your toes in addition to the above)

To qualify for the rewards, you must be the first Faction, Legion or Group to achieve these landmarks. But due to the nature of the agreement established with Ettanyerk, he wants results within two weeks. At the end of those two weeks we’ll announce the winners, and they will at this time receive their rewards via the in game mail system, courtesy of Ettanyerk’s cousin, Kaknyerk of the United Postal Services Association of Atreia.

Good luck and happy hunting, Daevas.

- The Aion Community Team

Aion? Online :: Notices - Dash of the Daevas

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Aion 2.0 kommer den 7 september (Expansion)

Citat:

NCsoft Reveals Release Date for Aion’s Highly Anticipated Free Expansion – Aion®: Assault on Balaurea™

Aion Players in North America and Europe can begin exploring the world far beyond the traditional territories of Asmodae and Elysea starting September 7th.

Today, NCsoft, the world's premier publisher and developer of Massively Multiplayer Online games (MMOs), unveiled the official release date for Aion: Assault on Balaurea, the next exciting chapter in Aion that entrenches players into a rich storyline in which their actions will determine the fate of the world. Aion: Assault on Balaurea releases digitally to PCs in North America and Europe on Sept. 7, 2010, however, players looking for retail boxed copies of the full game featuring exclusive in-game pets will find them at select retailers in North America on Sept. 7 and on Sept. 10 in Europe.

In Aion: Assault on Balaurea, the exciting new chapter of Aion, characters have the ability to align together to launch massive counter assaults against the invading Balaur on their homeland while experiencing new and updated instances and zones, an increased level cap, new weapons and items, new skills and added flight mechanics. Characters will not be alone as they explore the new areas, as Aion introduces functional pets equipped with in-game benefits.

Unlike any MMO before it, Aion is a uniquely crafted online gaming experience where flight offers much more than just a way to gracefully explore the landscape - it is a strategic and integral part of combat, quests, and exploration. Players will use flight to dive into battle and plunge through thousands of unique, story-driven quests, all while trying to save and control a world literally shattered in half from centuries of brutal conflict.

Aion? Online :: Notices - Assault on Balaurea Release Date

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Funderar starkt på att börja spela igen.. någon som är lvl37-38?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

jag sluta för 2 månader sen kommer nog inte börja igen, kolla runt på dom nya sakerna men inget som locka en =/

Permalänk
Medlem

Hej, någon som har ett aktivt aion konto och sim vill "värva" mig? jag får då testa på aion upp till lvl 7 och ni får en gratis månad speltid om jag köper det + lite annat, jag kommer köpa det ifall min dator klarar spela aion. här är länken med mer info Aion? Online ::

skicka ett pm ifall det låter intressant.

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasL:

Hej, någon som har ett aktivt aion konto och sim vill "värva" mig? jag får då testa på aion upp till lvl 7 och ni får en gratis månad speltid om jag köper det + lite annat, jag kommer köpa det ifall min dator klarar spela aion. här är länken med mer info Aion? Online ::

skicka ett pm ifall det låter intressant.

Kan fixa det senare när jag kommer hem till min rikitiga dator i augusti.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Greetings Daevas,

Tell your friends, family, and former Legion mates about the upcoming “Double Your Fun” reactivation weekend! All inactive Aion accounts will be reactivated to coincide with this weekend’s incoming Double XP goodness.

During this weekend of double fun, you can enjoy playing with friends you haven't seen for aeons and level up twice as fast as usual!

The Reactivation and Double XP Weekends start and end at the same time, as found below:

Starts: Friday, July 30, 2010 at 8 a.m. CEST
Ends: Monday, August 2, 2010 at 3 p.m. CEST

- The Aion Community Team

Aion? Online :: Notices - Reactivation Weekend!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Och jag som tänkte resubba!

Blir att vänta lite då! fan vad nice

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Började lira på Spatalos förra helgen. Var double exp. weekend nu i helgen så är just nu 35, rätt nära 36. Kör assassin. Ganska skoj just nu om jag ska vara ärlig men börjar bli segt med att grinda
Nån mer som lirar Spatalos?
Edit: 36 nu

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Jag saknar Aion litegrann faktiskt, spelade det i ett par veckor efter release och kom upp i relativ hög level. Grafiken och atmosfären var mysig men efter ett tag började det kännas väldigt segt, jag tyckte att det fanns lite för få quests och dom man hittade gav en väldigt lite experience (jämfört med att bara grinda). Kanske ska testa spelet igen och se hur det är nu.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawis:

Jag saknar Aion litegrann faktiskt, spelade det i ett par veckor efter release och kom upp i relativ hög level. Grafiken och atmosfären var mysig men efter ett tag började det kännas väldigt segt, jag tyckte att det fanns lite för få quests och dom man hittade gav en väldigt lite experience (jämfört med att bara grinda). Kanske ska testa spelet igen och se hur det är nu.

Jag har inte kollat efter själv men jag har hört att dom har lagt till mer quests nu

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

2.0 i september...de kan bli spännande
Får se om man köpt sig en ny laptop tills dess och ger de ett försök igen, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

2.0 i september...de kan bli spännande
Får se om man köpt sig en ny laptop tills dess och ger de ett försök igen, hehe

Ja, det ska verkligen bli roligt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Nån här som lirar med nostromon52 eller liknande? Lirade Lineage II i några år och då med nostromon, var grymt nice. Kör med tangentbord på AION med lite binds på c/v/f/g/h/z/x/q/e/r/t osv men tänkte att kan ju lika gärna köra på nostromon då den bara ligger där och samlar damm
Hur som, skulle vara nice med lite tips på olika lösningar isf, kör som sagt en assasssin.

Angående 2.0 ser det minst sagt intressant ut. Synd att jag inte kommer vara 50 än på ett tag, så man kunde ta del av det :/

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ja, det ska verkligen bli roligt

verkar som de kan lyckas med något få gjort, en nylansering av spelet
I 2.0 får jag känslan av att de tacklat av ALLA klagomål de fått in!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Hur funkar det med recruit i Aion? Som I WoW?
Någon mer än jag som inte han beställa för 34 kr hos GameShop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Hur funkar det med recruit i Aion? Som I WoW?
Någon mer än jag som inte han beställa för 34 kr hos GameShop

Du kan få Trial kod av någon som redan spelar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Pets i Aion 2.0

Citat:

Pets confined to fetching the morning paper and performing crowd pleasing tricks are now a thing of the past. The upcoming free expansion Aion: Assault on Balaurea introduces an entirely new pet subsystem to explore. You will have access to functional pets capable of storing goods, assisting with crafting, acting as guardians by alerting their masters to nearby enemies, and of course those simply designed to make their masters look good.

The pets system will continue to develop and evolve moving forward, but we’re looking at five pet types to start out with:

Companion – Adventure with their owner throughout Atreia
Signal – Alert their owner to the presence of enemy players
Pack – Expand their owner’s inventory
Fortune – Produce items for their owner after being well-fed
Purebred – Provide their owner with multiple functions at once

You’ll have 100 dedicated pet slots available to populate, but can only own one of each type, and are only capable of summoning one pet at a time. You will retain features such as inventory space increase even while the pet providing the feature is put away. The pets you own can be given names, and these names are not unique, which will allow you to choose names freely and make changes whenever you so desire. And as a special treat, a new type of pet emote will trigger unique animations for each type of pet (watch out Westminster Kennel Club, there’s a new set of tricks to teach those old dogs).

There will be different ways to get your hands on these pets, including buying them from in-game merchants or the NCStore, getting them as quest rewards, item drops, or through special promotional events.

Aion: Assault on Balaurea is a free expansion, but there will also be a new boxed version with an upgraded client preloaded available for purchase. To celebrate the release of Aion: Assault on Balaurea, those who purchase the expansion will receive an adorable Speckled Ailu pet (it’s much like a panda). Some retailers will for a limited time also offer an exclusive Companion pet along with the Speckled Ailu.

Aion? Online :: Notices - The Coming Pets of Aion
Aion Pets

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag är spelsugen som fan ibland.. Och vill gärna hitta svenskt folk som spelar Aion.. Jag spelade på perento tidigare.. men nu har dom slagit ihop servrar? så lite osäker isf..

Men ni får gärna skriva här i tråden eller pm till mig om ni är på att lira från start.. eller bara fortsätta på chars.. min e lvl37 btw..

Jag betalar gärna för att överföra min char till en annan server om de är möjligt för att spela med ett go gäng grabbar!

EDIT: Spelar på Perento ännu!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Vill bara tips om att AoS försöker dra igång den svenska Aion communityn igen inför 2.0

---> Aion Online Sverige

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Som vi alla vet så kommer Aion 2.0 (expansionen Assault on Balaurea) den 7 sep till Elysia/Asmodea, så då är det bra att ha lite info om detta. Fyll gärna på med länkar som ni hittar.

Allmän information:
MMOsite - Aion 2.0 Expectations
Aion’s new pet system and retail deals
Aion 2.0 Bosses Battling Videos to Warm You Up for the New Expansion
An Interview with the First Aion Level 55 Player
Aion pets revealed

Guider:
Aion 2.0: Elyos Leveling Guide (51-52)
Aion 2.0: Elyos Leveling Guide (53-55)
Aion 2.0: Silentera Canyon survival guide
Aion 2.0: Asmodian Leveling Guide (51-52)
Aion 2.0: Asmodian Leveling Guide (53-55)

Officiell Information:
Aion 2.0 PTS instruktioner
The Path to Balaurea
Patch Notes 2.0
Korean PTS: Initial 2.0 Patch Notes
The Coming Pets of Aion

Mer länkar/info finns -> här

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Går det att se level på motsatta sidans karaktärer på något sätt? Eller måste man vara 50 för att kunna göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Går det att se level på motsatta sidans karaktärer på något sätt? Eller måste man vara 50 för att kunna göra det?

Nej det går inte.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har spelet Aion i typ 7 månader fram och tillbaka nu. Tycker att det är kul och så. Men ibland blir man lite trött på det :P.
Spelar mest på min main, lvl 43 Sorc(Elyos på Telemachus, namn Ariona) och min alt lvl 37 SM(Asmo på Spatalos, namn Ario).

Ska dock bli kul att se vad som händer i 2.0 nu. Man har väntat lite på den nya expansionen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Har spelet Aion i typ 7 månader fram och tillbaka nu. Tycker att det är kul och så. Men ibland blir man lite trött på det :P.
Spelar mest på min main, lvl 43 Sorc(Elyos på Telemachus, namn Ariona) och min alt lvl 37 SM(Asmo på Spatalos, namn Ario).

Ska dock bli kul att se vad som händer i 2.0 nu. Man har väntat lite på den nya expansionen!

Kolla Aion Online Sverige - Aion 2.0 om du vill ha info om 2.0.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av omen:

Går det att se level på motsatta sidans karaktärer på något sätt? Eller måste man vara 50 för att kunna göra det?

Du kan titta på hemsidan
Aion™ Online: The Official Aion Fantasy MMORPG Website

Bara att söka på snubbens namn så ser du allt om honom, level, gear, antal kills, stats, osv.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Du kan titta på hemsidan
Aion™ Online: The Official Aion Fantasy MMORPG Website

Bara att söka på snubbens namn så ser du allt om honom, level, gear, antal kills, stats, osv.

Tackar och bockar