Installera XP istället för Vista?

Permalänk
Medlem

Installera XP istället för Vista?

Tjena, jag vet inte vart jag skulle posta så testar här :S

jag skulle vilja installera XP på datorn jag köpt men vet inte om moderkortet åså kommer att funka efter som jag köpte den på datorbutiken,

min kompis sa typ att det inte kommer funka.. både jag och han e relativt kassa på datorer.. jag är iaf helt värdelös på det.

så ni kanske tycker detta är skrattretande men min fråga är alltså kan jag installera det utan problem?

"jag läser i intruktions boken, på första sidan står det "M2N32-SLI Premium Vista edition ASUS Motherboard"

... betyder de nått eller ere bara att moderkortet stödjer vista eller nått? :S fan va jobbig fråga...

vore ball om nån orka läsa även fast man inte fattar va jag skriver.

/mvh Sugg

Permalänk
Medlem

Inga problem, bara att installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macho
Inga problem, bara att installera.

Så jag kan lägga in min vanliga XP home version? även fast det är 64bitvista jag har?

Permalänk
Medlem

Japp, spelar ingen som helst roll att du lirar Vista64 idag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Klisterlappen talar bara om att eländet är byggt med vista i åtanke, så att det inte ska bli nåt strul. Drivrutiner ska man ju ändå ladda ned från tillverkarens hemsida, och det är oberoende av om du kör vista, XP, win 2003 osv..

Det där är ett litet marknadsföringstrick... typ som att sälja en bil och skriva "kompatibel med både vänster- och högertrafik"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)