Ang Bredbandsbolaget och fildelning!

Permalänk

Ang Bredbandsbolaget och fildelning!

Ni som har Telenor/Bredbandsbolaget/Bostream kan ni använda fildelningsprogram så som uTorrent och DC++ etc? Både jag och min polare har Bredbandsbolaget och vi kan ej använda t.ex uTorrent och vi kör direkt utan någon brandvägg eller antivirusprogram installerat. Står hela tiden Error port not open eller liknande. Och jag vet att de inte går att göra något från min dator då jag läst diverse guider på nätet...

Ange gärna i vilket område ni bor i om ni vill...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

har ni router får ni väl öppna portarna i routern först om du ni inte gjort det

Permalänk

Kör direkt från nätverksuttaget till datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har BBB 8/1, jag kan använda BitComet utan problem?

Permalänk
Medlem

fiber? jag kör bitcomet och har inte haft några som helst problem har även kört DC++ och det har funkat prima porten som ska öppnas är 8080 och det görs i DC/uTorrent

Permalänk

www.portforward.com leta reda på din router och sen löser det sig
www.whatismyip.org kopiera ditt IP och släng in i webbläsaren, kanske kommer router inställningarna upp

Permalänk
Medlem

Han säger ju att han kör med kabeln direkt i väggen.

Har du testat med en annan dator?

Permalänk
Medlem

Byt från 6881-6999 till någon över 50000?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk

Det enda jag inte kan använda är SMTP p.g.a block

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan rulla allt jag, sitter med bbb fiber

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Som sagt kör utan brandvägg, utan antivirus, utan router och kör direkt från uttaget och det är fiber draget här! Har nyss formaterat om datorn men inget hjälper. Fick dock igång uTorrent även fast det står Eroor om att en port är stängd så funka de likt förbannat. I DC++ så kan jag inte söka på någon hub, men folk kan ladda mer från mig men jag kan varken söka eller ladda ner från någon vare sig det är i active mode eller passive mode! Detta har pågått i snart ett år! Har ringt till alla möjliga men de i stort sett hara bara bollat runt med en! Har skrivit in min externa ip-adress i DC++!

Permalänk
Medlem

ställ in TCP 8080 i connection settings (DC++) så ska du se att det löser sig

Permalänk

Windows brandväggen? Låter iaf som att en port ej är öppen eftersom du får det felmeddelandet.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Skrev in 8080 i TPC men det funkar fortfarande inte, skrev också 8080 i UDP-rutan efter jag testat med endast TPC, men samma där...

Permalänk
Medlem

Luktar fw problem lång väg... har du ett riktigt ip så du inte har 192. ip?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
Luktar fw problem lång väg... har du ett riktigt ip så du inte har 192. ip?

FW = Firmware? Nopp hade fast ip-adress förut och då funkade allt men efter de bytte till dynamisk så slutade programmen att funka...

Permalänk
Medlem

FW = FireWall

Permalänk
Medlem

Kör du med XP eller Vista? Isf, har du stängt av brandväggen och security center genom service.msc? (XP = kör -> service.msc, Vista = sök -> services)

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Har testat lite mer fildelningsprogram och det enda som funkar för mig är Bearshare, fast de är ju nästintill värdelöst finns knappt några filer ute och så är de alltid dålig kvalitet. Tro det eller ej men jag kan ladda ner från uTorrent även fast de står att porten inte är öppen? Hade pinsamt nog aldrig testat att söka...

Hur som helst så funkar DC++ fortfarande inte, vilket de är de jag mest använde. Har också testat Morpheus men där går de att söka men inte ladda ner någon ljudfil alls...

Permalänk
Medlem

Om du vill hålla tråden från att låsas så ge oss så lite information som möjligt om dina fildelningsvanor och hur lite saker du hittar när du söker...

Självklart fungerar BitTorrent även med stängda portar, men avsevärt handikappat. Bl.a. så kan du inte ansluta dig till lika många personer (du skapar anslutningen) och att folk har problem att ansluta sig till dig (de skapar anslutningen).

Permalänk
Medlem

Har BBB 100/10 mbit och funkar att använda alla dessa program utan problem.