Permalänk
Robot

Gammal Server

Hittade nå roligt på jobbet
en gammal server dator

Vet inget om den.
sen ser inte ut att vara så ny

någon som kanske vet nå om en sån här gammal sak ?:P hehe..

Skriv era kommentarer eller nå

Besök albumet: Gammal Server av Mhansson

Permalänk
Medlem

Nostalgisk, jag såg knappt att det var en "dator"

Permalänk
Medlem

fan va nice. är det inga hårdiskar till? eller är den så gammal att den endast kör på disket? mins min gammla kompis dator ^^ ingen hårdisk där inte ^^

Permalänk
Medlem

Åhhhhhååå det blir inte mycket bättre är såhär, riktig klassisk hårdvaruporr...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Åhhhhhååå det blir inte mycket bättre är såhär, riktig klassisk hårdvaruporr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
fan va nice. är det inga hårdiskar till? eller är den så gammal att den endast kör på disket? mins min gammla kompis dator ^^ ingen hårdisk där inte ^^

hehehe.. Hitta den i en pall me massa gammla dator saker
Nepp ingen HDD i den där inte. iaf inte va ja har hitta
hehe. mm Precis Porr

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

nice maskin:) Det är sånt här jag vill se bilder av... Inte en massa lysrör å skit.

Permalänk
Medlem

fett med gammla feta dat0rer ;>

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevlig server:)

Permalänk
Avstängd

Det här är en riktigt gammal burk, en med en 386 processor på ~25-33mhz.
Det gillar vi, den passar jätte bra in här i galleriet.

10P såklart

PS Ska du inte sätta i en 386 processor till?
Den stödjer ju två och du har en tom processor sockel.
Har du provstartat den?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

fet chassit vill ha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ha ha! Så jävla cool! Funkar den bra elr?

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem

coool som fan:P Massa stora IC kretsar överallt x) värsta prestandaburken..

neh ingen aning om den var nå bra.. men coolt, alltid ballt med gamla datorer:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caterham
Det här är en riktigt gammal burk, en med en 386 processor på ~25-33mhz.
Det gillar vi, den passar jätte bra in här i galleriet.

10P såklart

PS Ska du inte sätta i en 386 processor till?
Den stödjer ju två och du har en tom processor sockel.
Har du provstartat den?

hehe. jag har funderingar på att prova om ja får tag i någon :).
Nej jag har inte prov starta den än. vette fan om man vågar ;)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boson
Ha ha! Så jävla cool! Funkar den bra elr?

hehe. Vet inte om den funkar än
har inte våga prova:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
nice maskin:) Det är sånt här jag vill se bilder av... Inte en massa lysrör å skit.

hehe.. Precis så nu har man en hemma byggd burk allt hemma byggt " lite nyare" å en UR gammal server hehe.. Ska prov starta den i morgon om ja hinner hehe..

Tackar för alla kommentarer Fler bilder på den kommer upp senare

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lite sugen på å få reda på vad den har för serverprogramvara. Sen vad hade dom gör highteck anlutningar bak på den?

Jag minns när man seriekopplade nätverk med som en antennkabel, har den sådan anslutning?

Permalänk
Medlem

soft, jag tror jag har ett övermoddat sånt där chassi här hemma nån stans

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

haha coolt jag har orecis ett sänt moderkort somjag hitta i förådet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Nu blir jag lite sugen på å få reda på vad den har för serverprogramvara. Sen vad hade dom gör highteck anlutningar bak på den?

Jag minns när man seriekopplade nätverk med som en antennkabel, har den sådan anslutning?

hehe. Jag ska prov starta den i kväll kanske.
mm det ser ut som ett anten uttag bak på den iaf =).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
soft, jag tror jag har ett övermoddat sånt där chassi här hemma nån stans

okeej =). funderade på att slänga ut allt som är i den å häva i mina server delar, men vet inte än ;P..
Skulle vara fränt att få den där å funka med =).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedy_2
haha coolt jag har orecis ett sänt moderkort somjag hitta i förådet

Okeeej =).

Visa signatur

Permalänk

Fasen också... jag som hittade en dator med den första 32-bit intel processorn, ialafall bland dom första, kommer alldrig ihåg vad den heter...

Jag skulle ha tagit med den hem, min polare tog ialafall ett klsitermärke fån den där det stog typ "Genuine Intel 32-bit Processor Inside"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Fasen också... jag som hittade en dator med den första 32-bit intel processorn, ialafall bland dom första, kommer alldrig ihåg vad den heter...

Jag skulle ha tagit med den hem, min polare tog ialafall ett klsitermärke fån den där det stog typ "Genuine Intel 32-bit Processor Inside"

hehe. okeej =)..
mm det är bra att vara efter klok hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta kallar jag porr för en datornörd

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Detta kallar jag porr för en datornörd

hehe. japp

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Nån server i dess rätta bemärkelse lär den knappast ha varit, möjligen nån enklare arbetsstation men eftersom den saknar FPU (80387) så lär den knappast ha varit det heller. Den har hursomhelst inte använts till CAD/CAM eller liknande.

Den lediga sockeln är för en 80387, dvs FPU/matteprocessor, som snabbar upp flyttalsberäkningar rejält.

Gissningsvis så sitter det 4mb minne i den, 4x1mb och eftersom det ser ut att vara en DX33 så har den nog inte använts till några tyngre grejer. Lite fler bilder på korten som sitter i skulle kunna underlätta för att avgöra vad det rör sig om för gammal dator.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hur går det med provstartningen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz

Måste vara BNC du menar?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Haha fan va retro =D
Fler bilder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nån server i dess rätta bemärkelse lär den knappast ha varit, möjligen nån enklare arbetsstation men eftersom den saknar FPU (80387) så lär den knappast ha varit det heller. Den har hursomhelst inte använts till CAD/CAM eller liknande.

Den lediga sockeln är för en 80387, dvs FPU/matteprocessor, som snabbar upp flyttalsberäkningar rejält.

Gissningsvis så sitter det 4mb minne i den, 4x1mb och eftersom det ser ut att vara en DX33 så har den nog inte använts till några tyngre grejer. Lite fler bilder på korten som sitter i skulle kunna underlätta för att avgöra vad det rör sig om för gammal dator.

mm jag kan slänga upp lite fler bilder vid tillfälle

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129

Hur går det med provstartningen?

har inte haft tid å provstarta den är ;P
men det är på gång! (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jäfflar vilket fett nätagg!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
jäfflar vilket fett nätagg!

hehe. mm
Stort men inte nå bra xD haha..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja vet att vi köpte våran första 486:a 91-92

den jobbade i 13 mhz och 25 i turboläge kostade ca 25-30tusen .

det på bilden är en 386:a så den är väldigt gammal:p

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mhansson
hehe. Jag ska prov starta den i kväll kanske.
mm det ser ut som ett anten uttag bak på den iaf =).

okeej =). funderade på att slänga ut allt som är i den å häva i mina server delar, men vet inte än ;P..
Skulle vara fränt att få den där å funka med =).

Okeeej =).

det kanske inte var en sån föresten?, här är en bild på kalaset år 2005, nu ligger den ute i förrådet nån stans

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.