Permalänk
Medlem

E8400@5100 på luft !!!!!

nyss tog jag wr med min E8400 wolfdale på hela 5100mhz och kylning Tuniq tower 120 och kall balkong luft :):D

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=318677

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Bara att gratulera!

Permalänk
Medlem

helt otroligt vad du klockar fan kom hem till mig och klocka min E6750 vetjag

ON: GRATTIS! grymmt kul att kolla dina resultat

Permalänk
Medlem

Ja jävlar, nice gjort!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Bra jobbat pytonOrm!

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ja.. ganska extremt.. grattis

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

snygg klock men va ger det då den inte är 1000% stabil i det känns om om överklockens makt slåt in här. O nu målet för mig o många andra är väl o stabilisera den kanske skulle ha maxat min i 5.4ghz rakt av. Kanske skulle blitt bättre i låga vcore men ihelv***heller får inte min stabil i 4,2 ens med mer en 30min o orthos känns som förbannat onödigt med sån hastighet inget illa ment man jag kommer nog inte att ha kvar min längre en nödvändigt 1,55 i vcore skulle man inte ens vilja ha längre ju , men detär det minsta jag kan köra med 4,3ghz o inte heller det stabilt . Q9450 bli min nästa prolle hoppas med på den en dena skit cpu men som sagt OT snygg klock kan jag inte klandra dig för

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

hur mycket har du fått den stabilt då?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd

pyton kör den 4,5ghx stabil i 1,45 i vcore trior du man grinar eller tur jä***l inget illa Ment

ska nog testa med 8500 minnen innan jag sågar skit cpun E8400 helt tror jag blir stoppad på skit minnen som inte pallar 120mhz överklock

men men det är et jag hoppas på i allfall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
snygg klock men va ger det då den inte är 1000% stabil i det känns om om överklockens makt slåt in här o nu målet för mig o många andra är väl o stabilisera den kanske skulle ha maxat min i 5.4ghz rakt av kanske skulle blitt bättre i låga vcore men ihelv***heller får inte min stabil i 4,2 ens med mer en 30min o orthos känns som förbannat ionödigt med sån hastighet inget illa ment man jag kommer nog inte att ha kvar min längre en nödvändigt Q9450 bli min nästa prolle hoppas med på den en dena skit cpu men som sagt OT snygg klock kan jag inte klandra dig för

Ditt inlägg är en enda stor mening och jag slutade läsa nästan på en gång ganska jobbigt hoppas du håller med när du läser detta eller vad säger du?

/end sarcasm

Grattis Pyton!

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ditt inlägg är en enda stor mening och jag slutade läsa nästan på en gång ganska jobbigt hoppas du håller med när du läser detta eller vad säger du?

/end sarcasm

Grattis Pyton!

jag håller med radera ditt inlägg o läg in ett nytt riktigt inlägg för jag har ändat mitt sätt o skriva nu tar bort detta då jag ser ditt inlägg är ändrat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

pyton kör den 4,5ghx stabil i 1,45 i vcore trior du man grinar eller tur jä***l inget illa Ment

ja han verkar ha fått en riktigt grym processor, men förstår fortfarande inte meningen om den är prime, 3dmark- eller SuperPI stabil?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta gnabbas nu flickor.

Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

ja håller inte jag heller med ,men om man säger så här alla överklocks fanatiker vill att cpun är stabil minst 24 timmar, okej det kan jag fatta med men känns förbannat onödigt jag spelar inte sitter jag o räknar flyttal med min cpu , jag spelar så min cpu når aldrig max temp osv hoppas ni förstår

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

super pi?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

jag håller med radera ditt inlägg o läg in ett nytt riktigt inlägg för jag har ändat mitt sätt o skriva nu tar bort detta då jag ser ditt inlägg är ändrat

Vadå smileys istället för punkter?
Nice klock för övrigt. Jag pallar inte pilla med min dator till den gränsen, viktigare att det går 100% stabilt och smidigt än att få de där sista FPS:en. Mitt grafikkort känns ändå som den betydligt större flaskhalsen, oavsett frekvens.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem

lessen Infa !!! sorry m8

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jävligt fint resultat grattis!

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Jag hade en aningn om att du skulle göra något stort pyton, grattis till det mycket fina resultatet.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Inte så pjåkigt resultat pyton

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Inte så pjåkigt resultat pyton

Nästan världsklass

Visa signatur

Permalänk

Ska man skaffa sig en kanske? Känns nästan som ett måste.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Blir också sugen men vet inte om det är lönt med mitt P5B vanilla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
lessen Infa !!! sorry m8

haha vadå lessen? good for you mate

ja ger inte upp förräns jag vet att det är min cpu som inte vill, för det vill den
måste hitta rätt bräda, blir bra jäkla sugen att proppa in den i min andra dator här som har P5B Delux

nåja grattis iaf!

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Grats ! men jag tycker det är hopplöst att sitta å dra upp ostabila max clocks det som är kul och en riktig match är ju att hitta 100% stabil maxclock ( men det är ju vad jag tycker)

Mvh

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Blir också sugen men vet inte om det är lönt med mitt P5B vanilla.

Saftig lön på måndag inväntas så pengarna begränsar iaf inte. Sen att man sitter på moderkort som har MYCKET att säga till om kommer inte precis göra köpet till något dåligt heller. Nysläppt och brutalare bios också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uh, fick äntligen igång dator igen. Har felsökt hela jäkla förmiddan. Visade sig att cpu-blocket läckt några droppar vatten på TV-kortet under, och kortslöt detta. Måste ha hänt i samband med prollebytet igår.

PYTON WTF!!!
Kan denna E8400 säga stopp överhuvud taget?
Helt otroligt 5,1 GHz. Är ju för tusan 70%
Ett fett grattis till Klocken, som ilstallione skriver lite längre upp, WÄRDSKLASS.

Dra hem lite Dryice och sätt den högsta klocken ever mannen.

En liten känga till er där uppe som har svårt att förstå det där med maxklock. Detta är en sport för oss antusiaster, ta hem en prolle och klocka skiten ur han, så enkelt är det.
Vi kan dra en liten jämförelse. De flesta här känner säkert till det där med DragRacign, kul att titta på eller hur? De av oss som tycker att det är skoj med en sådan sport ställer sig inte frågan: Vad är meningen med det här, det går ju iallafall inte att köra dessa bilar på vanliga vägar.

Jag menar, här kommer en snubbe som Pytonorm och slår mer eller mindre värdsrekord, och vad gör ni, undrar vad det är för mening med det, i ett ÖVERKLOCKNINGS forum!!! Var stolta över att han finns kvar på SweC överhuvud taget. Jag är det.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Uh, fick äntligen igång dator igen. Har felsökt hela jäkla förmiddan. Visade sig att cpu-blocket läckt några droppar vatten på TV-kortet under och kortslöt detta. Måste ha hänt i samband med prollebytet igår.

PYTON WTF!!!
Kan den prollen säga stopp överhuvud taget?
Ett fett grattis till Klocken, som ilstallione skriver lite längre upp, WÄRDSKLASS.

En liten känga till er där uppe som har svårt att förstå det där med maxklock. Detta är en sport för oss antusiaster, ta hem en prolle och klocka skiten ur han, så enkelt är det.
Vi kan dra en liten jämförelse. De flesta här känner säkert till det där med DragRacign, kul att titta på eller hur? De som tycker att det är skoj med en sådan sport ställer sig inte frågan: Vad är meningen med det här, det går ju iallafall inte att köra dessa bilar på vanliga vägar.

Jag menar, här kommer en snubbe som Pytonorm och slår mer eller mindre värdsrekord, och vad gör ni, undrar vad det är för mening. Var stolta över att han finns kvar på SweC överhuvud taget. Jag är det.

Kan inte mer än hålla med om de uttalandet. De är på tok för mycket snack om hurvida nånting ska anses vara stabilt för att resultatet ska ses som nånting bra. Pytonorm "speciellt" bidrar med väldigt mycket inom klockningspotentialen i de senaste processorerna och de är mycket trevligt att läsa om.

Tänk på folk som putsar och mekar dagarna i ända på sina bilar. En del lämnar inte ens garageuppfarten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Uh, fick äntligen igång dator igen. Har felsökt hela jäkla förmiddan. Visade sig att cpu-blocket läckt några droppar vatten på TV-kortet under och kortslöt detta. Måste ha hänt i samband med prollebytet igår.

PYTON WTF!!!
Kan denna E8400 säga stopp överhuvud taget?
Helt otroligt 5,1 GHz. Är ju för tusan 70%

Vi kan dra en liten jämförelse. De flesta här känner säkert till det där med DragRacign, kul att titta på eller hur? De som tycker att det är skoj med en sådan sport ställer sig inte frågan: Vad är meningen med det här, det går ju iallafall inte att köra dessa bilar på vanliga vägar.

Jag menar, här kommer en snubbe som Pytonorm och slår mer eller mindre värdsrekord, och vad gör ni, undrar vad det är för mening med det, i ett ÖVERKLOCKNINGS forum. Var stolta över att han finns kvar på SweC överhuvud taget. Jag är det.

Jag förstår givetvis . Men att nå en stabil maxclock är något som kräver mer arbete etc. samt ger något islutändan, och så du menar att det inte är en entusiast grej att nå en stabil maxclock ? om du jämför mot en bil så körs aldrig den bilen för motorn brinner direkt . Därimot om du jämför mot en benchmark maxclock då kan de jämföras mot bilar. Om man ska känna sig nöjd över en clock ska den ge någon form av resultat (vad jag tycker)

vad är max clock för att köra s-pi pyton samt resultat?
Mvh

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled