"Shift left" med svenskt mac tangentbord?

Permalänk
Medlem

"Shift left" med svenskt mac tangentbord?

Sitter och försöker lära mig Coda för OS X (som förövrigt verkar vara riktigt jekla bra)

Hur som helst har jag ett litet problem. För att flytta markerade textstycken åt höger eller vänster ska man använda snabbkommandot cmd+[ för vänster och cmd+] för höger. För att få fram [ & ] trycker jag alt+8 samt alt+9. För att flytta texten åt höger trycker jag då helt enkelt alt+cmd+9 och det fungerar, men däremot kan jag inte flytta åt vänster, alltså i mina ögon alt+cmd+8.

Ska man göra på nåt annat sätt?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Samma shortcut används i TextMate och det fungerar för mig med ⌘⌥8 och 9 (iofs kör jag svorak, men det borde inte spela någon roll). Du kan ändra snabbkommandot under Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> kortkommandon eller redigera Codas NIB-fil i Interface Builder (det förstörs dock när du uppdaterar programmet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Samma shortcut används i TextMate och det fungerar för mig med ⌘⌥8 och 9 (iofs kör jag svorak, men det borde inte spela någon roll). Du kan ändra snabbkommandot under Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> kortkommandon eller redigera Codas NIB-fil i Interface Builder (det förstörs dock när du uppdaterar programmet).

Smidigt värre!! Tack så mycket!

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!