Hur fixar jag skugga på min sida?

Permalänk
Medlem

Hur fixar jag skugga på min sida?

Hej alla kära va-ni-nu-är!

Jag är ganska mycket nybörjare vad det gäller html/css, men jag håller på med en hemsida som jag gör i projektarbete i skolan, ska handla om hälsa o dyl.
Hursomhelst har ni sidan (ej, klara bara lagt upp lite så länge) http://fasa.1go.dk (Jag vet att domännamnet är larvigt, bara provosoriskt!)

Det är bara att kolla i källkoden om ni vill fördjupa er i något, men nu har jag gjort loggan ganska stor, med skugga runt i Ps. och sedan haft z-index så den hamnar längst ner. Men som ni ser finns även en "huvudruta" där all info ska vara, i div:en "content" i koden. Och på sidorna på den här div:en vill jag att skuggen ska fortsätta ner.

Alltså, hur får jag skuggan att hamna på kanternta om content div:en, ska jag ha en separat bild med skugga och köra repeat y i en ny div på båda sidor om content?

Någon som vet hur jag löser detta, vore jag evigt tacksam

Edit: Andra synpunkter på sidan är såklart välkomna!
Tack på förhand!

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem

Eftersom sidan är absolut positionerad och du har en fast bredd på innehållet, föreslår jag att du gör en bild som är 1 pixel hög och 875 pixlar bred. Du kan ta den understa pixeln av ogga1.png i bredd och skapa en bild av den. Bilden har skuggan på båda sidor, och du repeterar den i y-led genom:

div#wrapper { background-image: url(skugga.png); background-repeat: repeat-y; }

En synpunkt är att det saknas en pixel i det nedre vänstra hörnet på logga1.png