Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Alla GPU's håller kvar original frekvensen och jobbar som vanligt i Crossfire.

Det negativa är: Alla kort ställer ner sitt minne till det "sämsta" så i det här fallet till 256MB.

men om man har lika mycket minne på alla kort man kör men olika frekvenser på gpu och minne, ställs det då ner till den som har lägst?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
men om man har lika mycket minne på alla kort man kör men olika frekvenser på gpu och minne, ställs det då ner till den som har lägst?

Nej. Det står ju att det inte gör det!

Han pratar om videominnesmängden inte om frekvenser

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Nej. Det står ju att det inte gör det!

Han pratar om videominnesmängden inte om frekvenser

hitta svaret...

Q: What about the brand, clock speed and memory size ?
A: You can use diffrent brands, but always make sure to match the clock speed and memory size. It is true that if the clock speed do not match, the faster card will match the slower clocked speed card. For best performance, matching identical cards should be used.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=262&threadid...

men en sak fattar jag inte, jag har ett crossfire kort ena porten är på 16 x mode och det andra är på 8x mode

men finns det kort med dual 8x?

Q: Some Motherboards support Crossfire at Dual 16x mode, some support it at Dual 8x mode and some support it at 16x 4x mode, what are the differences?
A: For getting the best results, you need a Motherboard that supports dual 16x mode. Dual 8X does hinder the performance slightly. On the other hand, you should avoid the 16X 4X this one is the weakest and doesn't perform very good.

spelar det tex nån större roll om jag har ett 3780 på 8x porten och ett 3780x2 på 16x porten eller vore det bäst med 2 st 16x portar?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hitta svaret...

Q: What about the brand, clock speed and memory size ?
A: You can use diffrent brands, but always make sure to match the clock speed and memory size. It is true that if the clock speed do not match, the faster card will match the slower clocked speed card. For best performance, matching identical cards should be used.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=262&threadid...

men en sak fattar jag inte, jag har ett crossfire kort ena porten är på 16 x mode och det andra är på 8x mode

men finns det kort med dual 8x?

Q: Some Motherboards support Crossfire at Dual 16x mode, some support it at Dual 8x mode and some support it at 16x 4x mode, what are the differences?
A: For getting the best results, you need a Motherboard that supports dual 16x mode. Dual 8X does hinder the performance slightly. On the other hand, you should avoid the 16X 4X this one is the weakest and doesn't perform very good.

spelar det tex nån större roll om jag har ett 3780 på 8x porten och ett 3780x2 på 16x porten eller vore det bäst med 2 st 16x portar?

Stödjer korten PCIE2.0 och dessa återfinns på moderkortet så lär inte x8 göra något farligt mot prestandan som jag förstår det då PCIE generation 2 har dubbelt så många filer (/Om vi nu översätter "lanes" till filer, jag kanske tänker fel), där x8 alltså resulterar i en miljö likt x16 under första generations PCIE och därav en miljö som inte än är begränsad mot grafikkortens bandbredd.

Men jag har märkt en dryga 7-12% skillnad i prestandan mellan PCIE x4 (och/eller x8) mot x16 på mitt 2900XT. Alltså inget katastrofalt i mina ögon, men jag skulle själv inte ta det som den hela sanningen då jag inte testade mer än nödvändigt för att komma under fund med problemen som orsakade kortet att återfinna porten som just x4 eller x8.