Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Nu har jag en massa defense rating på mina gear, men jag vet inte hur mycket man borde ha. Min defense är just nu 462 (400+62), defense rating 308 (+62 defense). Och vet min hp är just nu utan buffar 22k or armor är också 22k. Men ska byta min hjälm så fort jag kan göra mina titansteel, så det blir lite mer defensive rating och stamina.

Permalänk
Medlem

Det absolut viktigaste är att du samlar på dig mycket mer defense. På lvl 80 behöver du 540 för att vara uncrittable i raids och 535 i lvl 80 instanser.
Visst, man kan säkert klara sig med mindre, men då ska man både ha tur och en överjävlig healer.

Permalänk
Medlem

Ok, då får man samla på lite mer, blir ju lite när jag väl kan göra min hjälm. Sen känner jag en enchanter som får lite mer jobb. Gjorde idag 22 defense på min chest.

Finns det någonstans någon vendor liknande champions hall. Tänkte kolla vad det finns. Men vet inte var det skulle vara. Har inte gjort någon bg ännu, men tänkte kolla vad som finns, eftersom jag vill nog ha både pvp och pve.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
FoL spam är så TBC, dags att börja köra Holy Light så skall du se att dom där spikarna återställs direkt om du har en HL i luften hela tiden.

Att hålla en Holy Light i luften blev man tvungen att lära sig i Sunwell Plateu om man inte gjort det förr. Åtminstone före nerfen.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Nu har vi på 2-3 dagar clearat naxx 10man upp till sapph, vad för frost restistance kommer behövas?

Provade lite, 2 healers och ingen(*130 från pala aura*) frost resistance.
Det gick inte så bra. Kanske funkar bättre med 3 healers.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Nu har vi på 2-3 dagar clearat naxx 10man upp till sapph, vad för frost restistance kommer behövas?

Provade lite, 2 healers och ingen(*130 från pala aura*) frost resistance.
Det gick inte så bra. Kanske funkar bättre med 3 healers.

Ska inte behövas mer än så, har varken använt frost res i 10 man eller 25 man och det har inte varit några problem. Men det borde vara lättare om ni kör med 3 healers nu i början ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Ska inte behövas mer än så, har varken använt frost res i 10 man eller 25 man och det har inte varit några problem. Men det borde vara lättare om ni kör med 3 healers nu i början ja.

ok, vart lite kaos där också första gången alla sprang in. Får se nu efter reset då vi börjar med seriösa försök

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

någon som spelar laughing skull eller trollbane? då jag redan har 2 70s påtrollbane och en 49 på laughing skull behöver en kamrat att spela med då mina polare går i skolan dag tid...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
ok, vart lite kaos där också första gången alla sprang in. Får se nu efter reset då vi börjar med seriösa försök

Ett tips när man har halvkrasslig gear är att köra 3st healers på Sapphiron. Försök få melee att verkligen minimera Blizzarddmg och var väldigt noga med att sprida ut er i P2 innan han iceblockar två personer. Har ni en enhancementshammy så kan ni assigna honom att slösa sina maelstroms på att chainheala meleecamp. Healing stream totem hjälper också

Fick nyss ner Patch/Gluth/Thaddius 25-m, fick i varje fall shoulders o/ Behöver bara lite nya vapen så börjar det ta sig (need Calamity's Grasp & Angry Dread!)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Tänkte droppa enchating och ta något annat. Någon som har ett bra tips på vad? Funderar på mining, verkar som man kan göra rätt mycket guld på det.

Jag har precis skillat mining 0-300 på min Deathknight, rollade det parallelt med Engineering och det tog ca 13timmar speltid. Nu får man ju även Toughness av mining vilket ger 500 extra health vid 450skill+att folk betalar 50-100g för din 20 timmars cooldown på Titansteel. Installera addonet gatherer och be någon som hackat mycket veins att skicka över sina locations så ser du på kartan var alla veins finns.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Installera addonet gatherer och be någon som hackat mycket veins att skicka över sina locations så ser du på kartan var alla veins finns.

Ännu bättre gott folk. Gathermate heter en addon som är avsevärt mycket bättre än Gatherer. herbs, mins och data kommer direkt från wowhead databas och updateras kontinuerligt samt att den är mer pricksäker och mindre spam på kartan.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Någon som tips för skilla JC efter 405? Nu verkar det bara gå och skilla på blåa stenar, blir så segt å farma efter såna.

Permalänk
Medlem

köp dem blåa, cutta dem, sälj dem dyrare!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Den björn-mounten man kan köpa i Dalaran, finns den bara i brun eller? Såg på vissa screens en vit men det var kanske för nåt annat?

Permalänk
Medlem

Den man kan köpa i Dalaran är Brun. Den vita kan man få som reward för en daily q om man har tur och den svarta är reward för att döda alla bossar i huvudstäderna.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har blizzard sagt något om när man kan skapa en DK på en realm där man inte har någon karaktär som är 55 eller mer?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Har blizzard sagt något om när man kan skapa en DK på en realm där man inte har någon karaktär som är 55 eller mer?

Gissningsvis kommer dom aldrig släppa på den restriktionen. Tänk dock på att DK's väl skapade följer samma regler som alla andra klasser, du kan skapa en DK på realm A där du har en level 55 och sen flytta den till realm B där du inte har någon char.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Gissningsvis kommer dom aldrig släppa på den restriktionen. Tänk dock på att DK's väl skapade följer samma regler som alla andra klasser, du kan skapa en DK på realm A där du har en level 55 och sen flytta den till realm B där du inte har någon char.

Från början var det sagt att det ska räcka med en 55+ på kontot för att kunna skapa en DK. Tror att den nuvarande spärren kom för att hålla de mest efterblivna spelarna borta från att förstöra för motsatta sidan/se till att inte allt för många gjorde en reroll direkt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Från början var det sagt att det ska räcka med en 55+ på kontot för att kunna skapa en DK. Tror att den nuvarande spärren kom för att hålla de mest efterblivna spelarna borta från att förstöra för motsatta sidan/se till att inte allt för många gjorde en reroll direkt.

Nej, från början var det tänkt att det skulle vara på Velons sätt. Men sen ändrade de till din version för att sedan ändra tillbaka till den förstnämnda regeln.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Nej, från början var det tänkt att det skulle vara på Velons sätt. Men sen ändrade de till din version för att sedan ändra tillbaka till den förstnämnda regeln.

Ett tag var det också så att man skulle göra en quest-chain.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

nu ser min gubbe ut så här: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&n=Z...

Någon sa att man bör ha utan buffar ca 24k hälsa. Nu kommer jag att byta hjälmen så fort jag får klart mina titan bar (3 dagar), vilket ger 93 stamina mer, så jag skulle behöva ytterligare 80 stamina, men har svårt att hitta vart jag skulle få dom. Bracers och shoulders kan jag inte göra bättre. Har dock gjort en socket till bracers och gloves vart jag har lagt in en 24 stamina gem. Fanns ju att köpa en gevär med 48 stamina eller nåt sånt och en socket, men den kostade 4600g, så det fick vara. Behöver även ordentligt med defense. Tänkte på trinkets också, men hittar inga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
nu ser min gubbe ut så här: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&n=Z...

Någon sa att man bör ha utan buffar ca 24k hälsa. Nu kommer jag att byta hjälmen så fort jag får klart mina titan bar (3 dagar), vilket ger 93 stamina mer, så jag skulle behöva ytterligare 80 stamina, men har svårt att hitta vart jag skulle få dom. Bracers och shoulders kan jag inte göra bättre. Har dock gjort en socket till bracers och gloves vart jag har lagt in en 24 stamina gem. Fanns ju att köpa en gevär med 48 stamina eller nåt sånt och en socket, men den kostade 4600g, så det fick vara. Behöver även ordentligt med defense. Tänkte på trinkets också, men hittar inga.

Kanske Titanium Earthguard Ring, ger 63 stam och har en blå socket.
Den är inte helt gratis att göra bara.
http://www.wowhead.com/?item=42643

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Kanske Titanium Earthguard Ring, ger 63 stam och har en blå socket.
Den är inte helt gratis att göra bara.
http://www.wowhead.com/?item=42643

Nej, helt gratis är den inte, men vet inte om det ger så jättemycket, har nu ca 50 stamina på bägge ringar, den skulle då ge 13 mer plus socket på 24, men kostnaden är säkert uppemot 500 g om man hittar någon som kan göra den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Ett tag var det också så att man skulle göra en quest-chain.

Jo det är sant men efter quest-chainet var det ändå bara på samma server det gällde väl? Hade varit häftigt med ett quest-chain imo.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Ännu bättre gott folk. Gathermate heter en addon som är avsevärt mycket bättre än Gatherer. herbs, mins och data kommer direkt från wowhead databas och updateras kontinuerligt samt att den är mer pricksäker och mindre spam på kartan.

Jag får inte det addonet att funka, det visar inga mineraler på kartan och jag hittar inga inställningsmöjligheter. Jag har installerat allt på den här sidan via curse client: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/SearchResults.aspx?...
Jag installerade även Cartographer för det såg ut som de samarbetade men det hjälpte inte.

Någon idé om varför det inte funkar?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag får inte det addonet att funka, det visar inga mineraler på kartan och jag hittar inga inställningsmöjligheter. Jag har installerat allt på den här sidan via curse client: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/SearchResults.aspx?...
Jag installerade även Cartographer för det såg ut som de samarbetade men det hjälpte inte.

Får inte mitt heller att funka, dock man kan skriva /gathermate så får man upp option men hittar ingen knapp där det står enable på. Man kan importera data men verkar inte funka efter det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

För att få med fullmatad databas ska det räcka med att ladda ner och installera GatherMate samt GatherMate_Data. Sedan går du in i konfigurationsmenyn, har för mig att det är /gathermate eller så kan du gå via inbyggda konfigurationsfönstret (Esc -> Interface -> Addons -> Gathermate). Där någonstans ska det finnas flik för Import. Klicka på knappen Import för att importera data ifrån Gathermate_Data. Jag sitter på jobbet just nu så jag kan inte kontrollera exakt hur du ska gå till väga men det är något liknande. Det kan även vara bra att inaktivera Gatherer om du fortfarande kör den samtidigt.

Behöver du mer info kan jag kontrollera när jag kommer hem senare idag.

En annan addon som fungerar bra tillsammans med GatherMate och GatherMate_Data är addonen Routes. Men den kan man räkna ut en optimerad väg mellan alla t.ex. Mining noder av en viss typ. Sedan är det bara att följa den likt en GPS och samla ore. Info samt screenshots över hur det kan se ut finns här: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/routes.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Jo det är sant men efter quest-chainet var det ändå bara på samma server det gällde väl? Hade varit häftigt med ett quest-chain imo.

Det stämmer, det var bara på servern du hade din gubbe på.
Quest-chainen var ju tänkt att du gjorde vilken klass som helst från level 1, sen gjorde chainen i level 55, och gubben blev då en 55 Death Knight.

Visst, hade varit fräckt med quest-chainen men hade varit jobbigt att levla om igen för att nå 55.
Tycker det event som är nu med DK's är helt okej dock.

Så själv tycker jag dom löste det bra

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyflyer
För att få med fullmatad databas ska det räcka med att ladda ner och installera GatherMate samt GatherMate_Data. Sedan går du in i konfigurationsmenyn, har för mig att det är /gathermate eller så kan du gå via inbyggda konfigurationsfönstret (Esc -> Interface -> Addons -> Gathermate). Där någonstans ska det finnas flik för Import. Klicka på knappen Import för att importera data ifrån Gathermate_Data. Jag sitter på jobbet just nu så jag kan inte kontrollera exakt hur du ska gå till väga men det är något liknande. Det kan även vara bra att inaktivera Gatherer om du fortfarande kör den samtidigt.

Behöver du mer info kan jag kontrollera när jag kommer hem senare idag.

En annan addon som fungerar bra tillsammans med GatherMate och GatherMate_Data är addonen Routes. Men den kan man räkna ut en optimerad väg mellan alla t.ex. Mining noder av en viss typ. Sedan är det bara att följa den likt en GPS och samla ore. Info samt screenshots över hur det kan se ut finns här: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/routes.aspx

Tackar, det var bara att göra som du skrev; /gathermate sen gå in på fliken Import Data och välja GatherMateData, bocka för mining sen Wrath of the Lich King under Expansion.

Det finns inte med under Esc/Interface/Addons, verkar bara vara vissa addons som hamnar där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Våran DK låg på 3500 dps på trash, dock så är det ju trash och inte single target, där ligger han på 1600, medans jag som balance låg på 3200 (10 manna), på patchverk

Skall dock börja med 25 manna efter helgen \o/

måste nog ta en c[_] för att orka med dock, ruggit mycket på jobbet.