World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Vill hem och lira. Bor pa ett bnb i England med samst signal sa har skithog ping och tappar kontakten hela tiden. aja den 28e drar jag hem!

Kanns som jag missar den basta delen av expansionen Men folk kommer val levla alts ett bra tag framover sa kanske inte suger totalt nar jag kommer hem igen.

Permalänk
Medlem

Försöker logga in, men får hela tiden meddelande att det är fel användarnamn/lösenord, samma sak om man försöker logga in på account management. Wow sidan visar alla realm nere.

Försöker även ställa en fråga på wow technical forum, men det går inte eftersom jag kan inte logga in. Får bara text fel på kontonamn eller lösenord.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Engman78
Ja. (se Länk)

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=6104991838&s...

"Please note that, for the moment, transferring a death knight to another realm or account if you do not already have a level 55+ character on it is no longer possible."

då måste jag alltså flytta en 55+ till en annan server för att kunna skapa en DK...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whipped
"Please note that, for the moment, transferring a death knight to another realm or account if you do not already have a level 55+ character on it is no longer possible."

då måste jag alltså flytta en 55+ till en annan server för att kunna skapa en DK...

Japp, det verkar så.

Jag kommer vänta tills de tillåter "vanliga" tranfers igen (misstänker att detta stopp kommit pga massflytt uta DK's), eller tills de låter en skapa en DK på vilken server man vill.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Haha, nära 500 dygn? En i Lava (nuvarande Glamour) på Stormscale hade, på 7 månader, fått ihop över 100 dagars /played.

Uhm, Lava är inte migrerat till Glamour, Glamour tog bara över Lavas nordiska spelare när Lava dog och bland Lava-spelarna fanns det ganska många med bra mer än 100 dagars /played innan naxx-patchen pre-tbc

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Nu blev man lite orolig, lyckas inte logga in med min normala konto, spelade så sent som klockan 6 på morgonen. Men får hela tiden felmeddelande att användarnamn eller lösenord är fel. Skapade en trial konto, och med den kan jag logga in på servern.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Uhm, Lava är inte migrerat till Glamour, Glamour tog bara över Lavas nordiska spelare när Lava dog och bland Lava-spelarna fanns det ganska många med bra mer än 100 dagars /played innan naxx-patchen pre-tbc

Jo, hade folk i guilden på mitt gamla realm som hade typ 150 i /played, jag tror jag hade typ 40 eller nåt sånt.. Därför jag fick kicken ur guilden sen, inte tillräckligt "hardcore".

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Uhm, Lava är inte migrerat till Glamour, Glamour tog bara över Lavas nordiska spelare när Lava dog och bland Lava-spelarna fanns det ganska många med bra mer än 100 dagars /played innan naxx-patchen pre-tbc

Uhm, i princip så är Lava samma sak som Glamour. Bortsett från stalin. Ja, kanske det, men att skryta över att man har det? Stort GG!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jo, hade folk i guilden på mitt gamla realm som hade typ 150 i /played, jag tror jag hade typ 40 eller nåt sånt.. Därför jag fick kicken ur guilden sen, inte tillräckligt "hardcore".

Haha, vilka stolpskott.. =x

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Uhm, i princip så är Lava samma sak som Glamour. Bortsett från stalin. Ja, kanske det, men att skryta över att man har det? Stort GG!

Nä, kan jag inte påstå att det är, vet många gamla Lava-spelare som skulle bli väldigt förolämpade om du drog dem över samma kam som Glamour, mig inkluderad där
Men en sak har de gemensamt, DRAMA, Lava höll det inom guildet, Glamour över resten av servern

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Vad är det här? Heroics är ju HELT omöjliga! Svåraste jag någonsin gjort under de 4-5 år jag spelat WoW. Helt vansinnigt!

Har testat flera olika Heroics men klarar inte av att göra en enda, det är inte ens nära. Jag har absolut bästa blåa lvl 80 gearen man kan ha och fullenchantat. Vad ska man göra?

Krävs det T7 för att köra heroics?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Nä, kan jag inte påstå att det är, vet många gamla Lava-spelare som skulle bli väldigt förolämpade om du drog dem över samma kam som Glamour, mig inkluderad där
Men en sak har de gemensamt, DRAMA, Lava höll det inom guildet, Glamour över resten av servern

Vad heter/hette du förut?

Permalänk
Medlem

Fick mitt konto stulen, retrieve lösenord och den var ju ändrat, allting såld, inget guld kvar have över 6000 och massor av saker. Men det gick snabbt att få tillbaks allt, tog bara 1-2 timmar, så nu får jag försöka ordna upp allt. men om det finns keylogger hur är det bäst att bli av med sån?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

försök med antispyware program, eller om inte det fungerar så är säkraste sättet en formatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Fick mitt konto stulen, retrieve lösenord och den var ju ändrat, allting såld, inget guld kvar have över 6000 och massor av saker. Men det gick snabbt att få tillbaks allt, tog bara 1-2 timmar, så nu får jag försöka ordna upp allt. men om det finns keylogger hur är det bäst att bli av med sån?

Känns för jävligt att man skall behöva oroa sig för sånt i ett spel, men det är ju så klart så att om man kan fixa lite pengar på nåt så är de jävlarna där på en gång.. Skulle önska man kunde få tag i personen o ge de ett pungspark de aldrig glömmer.

Men skönt att det löste sig o du fick tillbaka allt, själv kör jag Adawares spyware program o tycker det funkar bra..

Permalänk
Medlem

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132

60 spänn och du behöver inte oroa dig mer...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

vad jag läste nu kan man flytta en DK till en annan server som vanligt

Q. Can I create a death knight on one realm and transfer it to another realm?
A. Yes, you will be able to transfer a death knight, using either a free character move or a paid character transfer. Normal fees still apply.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Vad är det här? Heroics är ju HELT omöjliga! Svåraste jag någonsin gjort under de 4-5 år jag spelat WoW. Helt vansinnigt!

Har testat flera olika Heroics men klarar inte av att göra en enda, det är inte ens nära. Jag har absolut bästa blåa lvl 80 gearen man kan ha och fullenchantat. Vad ska man göra?

Krävs det T7 för att köra heroics?

Körde Drak'Tharon Keep igår med 70 SSC-BT gear/blått Northrend gear, klarade hela. Resten av gruppen hade ca 4/8 T6 blandat med Northrend. Lite svår kanske men vi klarade enkelt av dem 4 som står innan Trollgore har jag för mig, utan att CCa.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Håller på och skannar med adaware nu. Men tänkte att det kanske är säkrare at kopiera och klistra lösenordet istället för att skriva det varje gång. Och går det att ändra kontonamn?

Känns för jävligt det här med all tid man lägger ner. Men har fått det mesta tillbaks, dock har min mage inte fått några kläder, men det är inte hela världen. Och vissa väskor verkar saknas också, men cobalt bars fick jag nog dubbelt så mycket tillbaks som jag hade, och lite ore som jag aldrig har minat själv.

Så tycker att dom fråm blizzard ska ha allt heder av att fixat det så snabbt, tog säkert inte mer än 1 timme från att jag pratade med GM.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Vad heter/hette du förut?

pre-tbc, Zuhl, Den lilla tid jag spelade TBC, Zaelia, fast under TBC skötte jag mest DKP-sidor och forum.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Vad är det här? Heroics är ju HELT omöjliga! Svåraste jag någonsin gjort under de 4-5 år jag spelat WoW. Helt vansinnigt!

Har testat flera olika Heroics men klarar inte av att göra en enda, det är inte ens nära. Jag har absolut bästa blåa lvl 80 gearen man kan ha och fullenchantat. Vad ska man göra?

Krävs det T7 för att köra heroics?

Jag tycker snarare tvärsom, heroics är enklare i WOTLK än vad dom var i TBC

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Har testat lite olika Heroics och vissa verkar vara bra mycket enklare än andra. UK HC är ganska enkel medan Nerub var hyffsat svår, kan såklart ha berott på grupperna men blev crittat 13k i Nerub av trash och jag är hunter.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Klarade Violet Hold utan problem (grupp med spelare som visste vad de gjorde)
CoT: Stratholme var det lite wipes, och kändes lite tuffare, wipe var det ifs enskilda personer fel, lätt kunnat undvikas om de haft en hjärna...

Jag har bara Outland blått gear från quests...
I första gruppen så hade de andra BT/sunwell epics, med enstaka outland blå.
Andra gruppen var det mer Outland blått på alla.

Så Heroics borde inte vara några problem om alla har blått outland gear. Mesta handlar nog om personerna kan spela sin klass eller inte...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Klarade Violet Hold utan problem (grupp med spelare som visste vad de gjorde)
CoT: Stratholme var det lite wipes, och kändes lite tuffare, wipe var det ifs enskilda personer fel, lätt kunnat undvikas om de haft en hjärna...

Jag har bara Outland blått gear från quests...
I första gruppen så hade de andra BT/sunwell epics, med enstaka outland blå.
Andra gruppen var det mer Outland blått på alla.

Så Heroics borde inte vara några problem om alla har blått outland gear. Mesta handlar nog om personerna kan spela sin klass eller inte...

Jo, har än så länge inte kört så många men det mesta går med en hjärna.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Körde heroic Oculus nyss, den var faktiskt lite knepig, speciellt sista bossen, fast han var även en av de roligare boss fighter (Man slåss på drakar mot honom)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Respeccade nyligen min Rogue till combat swords och har just nu 12/51/0 (är lvl 72). Vad ska man ha för spell rotation i raids/instances? Kanske Garrote > SnD > 4+ Envenom > Rupture? Fast Envenom kanske bara är för de som speccat Mutilate? Envenom har jag för övrigt aldrig använt alls tidigare men den verkar kunna göra bra med skada (5-6k crits sägs det). Men min fråga gäller alltså spell rotation i instances (raids blir aktuellt först vid lvl 80) för combat swords med min build:

http://www.wowhead.com/?talent=f0ebooZMgVb00xqru0gRt

Permalänk

Har precis börjat spela igen.
Hade tänkt att chill lvla med polarna

Ngn som har tips på något snyggt UI eller nått liknande? Typ bra action bar addon.

Har för tillfället X-perl och precis skaffat Bartender o sitter o leker med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Respeccade nyligen min Rogue till combat swords och har just nu 12/51/0 (är lvl 72). Vad ska man ha för spell rotation i raids/instances? Kanske Garrote > SnD > 4+ Envenom > Rupture? Fast Envenom kanske bara är för de som speccat Mutilate? Envenom har jag för övrigt aldrig använt alls tidigare men den verkar kunna göra bra med skada (5-6k crits sägs det). Men min fråga gäller alltså spell rotation i instances (raids blir aktuellt först vid lvl 80) för combat swords med min build:

http://www.wowhead.com/?talent=f0ebooZMgVb00xqru0gRt

Håll dig till Eviscerate, du har ju en del i combat talentsen som ökar din damage med den.
Jag kör olika rotation, men: Garrote > SnD > 4-5 Combo = Rupture, sen drar ja upp combos och gör Eviscerate om inte min SnD behöver öka etc.
Testa dig fram lite, det beror som sagt mycket på mobs etc också, om de är värt o slänga upp alla dots etc.

Kom ihåg att alltid ha 2x Deadly Poison på också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holydwarf
Har precis börjat spela igen.
Hade tänkt att chill lvla med polarna

Ngn som har tips på något snyggt UI eller nått liknande? Typ bra action bar addon.

Har för tillfället X-perl och precis skaffat Bartender o sitter o leker med det.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4... är tråden för dig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

hmm.. detta va mindre kul.. har kommit till outlands nyligen på min warrior (61).. DK's precis överallt... man köra lite instancer.. oftast jag och 4st DK's (ja vi får köra utan healer)... hur tänkte egentligen blizzard när de skulle släppa alla dessa DK's men ingen healer.. blir ju svårt att köra instancerna :S.. och plate-drop.. hela partyt rollar..
Min warrior är prot specc.. ändå tycks jag ta mer dmg än va DK gör i instancer.. (wtf?) ...
jag lyckas ta DK 1on1 oftast.. dock använder jag bl.a "last stand" osv för att överleva..
Men finns det någon som helst framtid för en warrior i detta? känns ju som DK gör Pve fan så mycket bättre ... de gör högre dmg.. och de tankar utmärkt.. de har dessutom sinnessjuka spells.. en av dem är ju anti-magic-shield.. va i helvete, känns lite overpowered..
Klago inlägg kanske detta verkar som.. men är egentligen mest ute efter att se om warriors gör mer nytta jämfört med DK senare i spelet..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv